|
Kirjoittaja |
Viesti |
JUKE
|
Viestin otsikko: Kännistys murhe Lähetetty: 14.03.2016 10:24 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Kaverilla 2.5 TDI diesel Jumper ei lähde startissa käymään millään mutta kun nykäsen toisella autolla niin ei tartte kun sen verran vetää, että kone pyörähtää niin heti hyrähtää käyntiin. On käyty sulakkeet ja releet läpi suodatin vaihdettu.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 14.03.2016 10:27 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Akku, tai sen liitokset väsähtäneet. Nämä nyt ensimmäiseksi tulee mieleen. Jos käynnistyy vain hinauksessa.
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 14.03.2016 13:15 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Se kyllä pyörittää startilla ihan reippaasti.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
xantia2.1td
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 14.03.2016 19:58 |
Viestit: 156 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
itellä Ducatossa 1.9td oli käynnistys ongelmia. vika löyty moottoriin maavotuksesta oli aivan hapessa.samallai mäkitartissa heti käyntii
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
|
|
|
|
 |
Citiootti
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 15.03.2016 00:19 |
Viestit: 31
|
Jos ja kun dieselissä bensakoneiden tapaan on (?) kampiakselin yläkuoloanturi/asentotunnistin (jossain vauhtipyörän päällä koneen perässä), niin se saattaa olla ottanu loparit. Silloin vekotin ei käynnisty startilla mutta hiukan työntämälläpä kyllä. Puhdistus saattaa riittää hätäavuksi. Kuvassa kapistus mallia ooppeli.
Liitteet: |

kampiakseli_asentotunnistin_opel_104245.jpg [ 33.28 KiB | Katsottu 7626 kertaa ]
|
Muutamia citikoita.
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 15.03.2016 08:06 |
Viestit: 693
|
Suutinvika >> korjausmäärät liian suuret.Startin pyörityskierrokset ei riitä käynnistykseen.
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 15.03.2016 08:54 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Kiitoksia vinkeistä käydään nämä läpi kaverin kanssa.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 15.03.2016 09:15 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Eikös tollanen vehje ole aito 90-lukunen ja ihan perinteisellä syöttöpumpulla. Ja kone voi olla tässä tapauksessa sofimi taisitten psa motti.
Mikään noista aiemmista ohjeista ei sitten päde...
Eli tutkikaa se sammutussolenoidin toiminta starttitilanteessa, eli tuleeko sinne jännite myös startissa, tai siis ei tule kun ei käynnisty.
Vuosimallista riippuen siellä voi olla ajonestokin vielä paikallaan, ellei ole purettu pois. Ja jos ajonesto vielä löytyy niin siinä on melko todennäköinen vikapaikka.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 15.03.2016 10:23 |
Viestit: 7818 Paikkakunta: Eurajoki
|
Jankos kirjoitti: Eikös tollanen vehje ole aito 90-lukunen ja ihan perinteisellä syöttöpumpulla. Ja kone voi olla tässä tapauksessa sofimi taisitten psa motti.
Wikipedian mukaan 2.5 koneet on aina PSA:lla PSA:n koneita ja Ducatossa Sofimeja.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe Lähetetty: 15.03.2016 16:19 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Teuski kirjoitti: Wikipedian mukaan 2.5 koneet on aina PSA:lla PSA:n koneita ja Ducatossa Sofimeja. Voi muuten ollakin, perustui vain ja ainoastaan siihen muistikuvaan että PSA merkinkin alla on sofimin pumppukoneita. Mutta ne on varmaankin olleet 2.8 litrasia, kun konehuoneeseen kurkkaamalla niitä ei erota.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
|
|