Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 14.03.2016 10:24 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Kaverilla 2.5 TDI diesel Jumper ei lähde startissa käymään millään mutta kun nykäsen toisella autolla niin ei tartte kun sen verran vetää, että kone pyörähtää niin heti hyrähtää käyntiin. On käyty sulakkeet ja releet läpi suodatin vaihdettu.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 14.03.2016 10:27 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Akku, tai sen liitokset väsähtäneet. Nämä nyt ensimmäiseksi tulee mieleen. Jos käynnistyy vain hinauksessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 14.03.2016 13:15 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Se kyllä pyörittää startilla ihan reippaasti.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 14.03.2016 19:58 

Viestit: 156
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
itellä Ducatossa 1.9td oli käynnistys ongelmia. vika löyty moottoriin maavotuksesta oli aivan hapessa.samallai mäkitartissa heti käyntii



Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 15.03.2016 00:19 

Viestit: 31
Jos ja kun dieselissä bensakoneiden tapaan on (?) kampiakselin yläkuoloanturi/asentotunnistin (jossain vauhtipyörän päällä koneen perässä), niin se saattaa olla ottanu loparit. Silloin vekotin ei käynnisty startilla mutta hiukan työntämälläpä kyllä. Puhdistus saattaa riittää hätäavuksi. Kuvassa kapistus mallia ooppeli.


Liitteet:
kampiakseli_asentotunnistin_opel_104245.jpg
kampiakseli_asentotunnistin_opel_104245.jpg [ 33.28 KiB | Katsottu 7626 kertaa ]

Muutamia citikoita.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 15.03.2016 08:06 

Viestit: 693
Suutinvika >> korjausmäärät liian suuret.Startin pyörityskierrokset ei riitä käynnistykseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 15.03.2016 08:54 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Kiitoksia vinkeistä käydään nämä läpi kaverin kanssa.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 15.03.2016 09:15 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Eikös tollanen vehje ole aito 90-lukunen ja ihan perinteisellä syöttöpumpulla. Ja kone voi olla tässä tapauksessa sofimi taisitten psa motti.

Mikään noista aiemmista ohjeista ei sitten päde...

Eli tutkikaa se sammutussolenoidin toiminta starttitilanteessa, eli tuleeko sinne jännite myös startissa, tai siis ei tule kun ei käynnisty.

Vuosimallista riippuen siellä voi olla ajonestokin vielä paikallaan, ellei ole purettu pois. Ja jos ajonesto vielä löytyy niin siinä on melko todennäköinen vikapaikka.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 15.03.2016 10:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jankos kirjoitti:
Eikös tollanen vehje ole aito 90-lukunen ja ihan perinteisellä syöttöpumpulla. Ja kone voi olla tässä tapauksessa sofimi taisitten psa motti.

Wikipedian mukaan 2.5 koneet on aina PSA:lla PSA:n koneita ja Ducatossa Sofimeja.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kännistys murhe
ViestiLähetetty: 15.03.2016 16:19 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Teuski kirjoitti:
Wikipedian mukaan 2.5 koneet on aina PSA:lla PSA:n koneita ja Ducatossa Sofimeja.


Voi muuten ollakin, perustui vain ja ainoastaan siihen muistikuvaan että PSA merkinkin alla on sofimin pumppukoneita. Mutta ne on varmaankin olleet 2.8 litrasia, kun konehuoneeseen kurkkaamalla niitä ei erota.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: