Periaatteessa kai korkeus ei juuri vaikuta kovuuteen, mutta ihan ääriyläasento on poikkeus, paine kasvaa kun männät puristuu uloslyöntikumeja vastaan ja auto on kivikova pomppiva kenguru. (tai niin no, ainakin Xantiassa noin käy)
comanche kirjoitti:
...
En ole muuten aivan varma, olen löytänyt useampaa eri vastausta että tarkistetaanko LDS nesteen taso auto alimmillaan vai millä korkeudella

Alimmalla tasossa, summittainen ohje on: kun kurkkaa räiliöön, se on pohjaritilän tasolla tai hieman sen alle.
(Riippuen säiliöstä, siellä ritilän yläpuolella voi olla eri korkuisia (kahta korkeutta) pystyrakoja, jos ala-asennon lisäksi vielä paineetkin on poistettu, on maksimiraja niiden alempien rakojen yläpää)
(Pinnan taso säiliössä nousee mitä alemmas auto menee. Jos täyttää normiasennossa tai muuten liikaa, voi säiliö haljeta kun laskee alas, vaikka korkissa on pieni huohotusreikä)
Jos pumppu ei ikinä lopeta surinaa, voi se viitata nesteen vähyyteen (mutta niin kai antureiden toimimattomuuteenkin)