Koke: Lainaus ekasta viestistä:
toiras kirjoitti:
...Kysymyksessä c5 03 2.0L pensa....
Vähän vaikeasti tulkittava ketju, mutta jos tulkitsinsen oikein että tämä (huhtikuun viesti) ei ollut mikään kysymys vaan vastaus/ratkaisu muillekin tiedoksi?
toiras kirjoitti:
Avataanpas tämä viestiketju. Sitikka on levännyt talven ja talvenaikaan on kyselty merkkikorjaamolta mikä olis mahdollinen vika kun vika poistuu aina uudelleen käynnistäessä ja vastaus oli että ohjelma katkaisee polttoaineen syötön osittain ettei katalysaattori rikkoonnu ja seokset ovat pielessä.näin myös oli imuilman paineanturi eli MAP anturi oli alkanut jumittamaan eikä antanut siitä vikakoodia mutta reaaliaikaisessa datassa näkyi.Nyt vaihdettu ja pelaa todella hyvin.
Eli onko tulkinta oikein:
Ongelma ratkaistu, syynä oli MAP-anturi. Ainoastaan alkuperäinen anturi auttoi, tarvikeanturilla vika ei poistunut?
(kokeillessa myös vaihdettu uola, tulpat,kampiakselin ja nokkaakselin asentotunnistimet ja suuttimien johtojen paikkoja)
(Ja joskus valitettavasti sähköviat on ilkeitä, jonkun osan vaihto näyttää auttavan, mutta onkin vaan joku liitos heilahtanut ja saa parempaa kontaktia. Itsellä on ainakin kokemusta pätkimisestä, joka parani kun koski melkein mihin johtoon vaan ja ilmestyi taas uudestaan viikon tai kuukausien päästä varsinaisen viallisen liittimen löytäminen oli sitten vain raakaa työtä: putsailla ja kiristellä kaikkia vanhoja liittimiä (ei tosin ollut sitikka eikä edes auto).