Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/4 [ 83 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 23.04.2016 19:27 

Viestit: 150
Avataanpas tämä viestiketju. Sitikka on levännyt talven ja talvenaikaan on kyselty merkkikorjaamolta mikä olis mahdollinen vika kun vika poistuu aina uudelleen käynnistäessä ja vastaus oli että ohjelma katkaisee polttoaineen syötön osittain ettei katalysaattori rikkoonnu ja seokset ovat pielessä.näin myös oli imuilman paineanturi eli MAP anturi oli alkanut jumittamaan eikä antanut siitä vikakoodia mutta reaaliaikaisessa datassa näkyi.Nyt vaihdettu ja pelaa todella hyvin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 23.04.2016 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
on se kivaa kun arvaillee sitikan oireita ..................siinähän sitä onkin jo riittävästi tietoa arvailulle ja mahdollisille ratkaisuille ongelman parsimiseksi .
en voi kun ihmetellä ,miten joku voi olettaa toisten tietävän automaattisesti MIKÄ MALLI ja MIKÄ KONE .
kun nuo tiedot ovat AINA oleellisia . ei kukaan selaa vanhoja viestejä kovinkaan pitkälle , löytääkseen että se ja se ajellle just tuolla vekottimella -

EI OLE varmaan vaikeaa alottaa jokainen kysymys Auton mallilla +koneella ja lootalla , + vm :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 23.04.2016 20:21 

Viestit: 982
Tuollahan se malli on ekan viestin ekalla rivillä. Melko turha joka viestissä toistaa ellei vianhaussa ole muuksi muuttunut. :). Otsikossa tietysti sais näkyä myös niin näkyisi joka sivulla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 23.04.2016 21:21 

Viestit: 150
Se nyt oli minun taitamattomuutta ettei alotus näy viestissä.Kokemjne vois lukasta mitä on kirjoitellut tänne aiemmin.Auto on Citroen C5 2.0L 2003 bensa break.Olisi hyvä jos kaikki kertoisivat että millä ongelma saatiin ratkaistua niin päästäisiin vähemmällä.Osa on ostettu Hyvinkään motonetistä hintaan n.120€ "aito bosch" tarvike bosch ei suostunut pelaamaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 24.04.2016 15:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eipänäy ekalla sivulla merkkiiä/mallia /konetta / vm :kaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 24.04.2016 16:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
koska tuossa on jokaisella tulpalla oma " puola " ,niin kipinää on vaikeempi tutkailla . mutta saman asian ajaa kun koneen käydessä nyppää yks kerrallaan suuttimen töpselin irti . kun käynti muuttuu , niin ne ovat ehjiä ruokansa ja kipinänsä suhteen. ne missä ei tapahdu mitään muutosta ,on viallisia . vaihtaisin puolakannen alkajaiseksi .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 24.04.2016 18:02 

Viestit: 5127
Koke: Lainaus ekasta viestistä:
toiras kirjoitti:
...Kysymyksessä c5 03 2.0L pensa....


Vähän vaikeasti tulkittava ketju, mutta jos tulkitsinsen oikein että tämä (huhtikuun viesti) ei ollut mikään kysymys vaan vastaus/ratkaisu muillekin tiedoksi?
toiras kirjoitti:
Avataanpas tämä viestiketju. Sitikka on levännyt talven ja talvenaikaan on kyselty merkkikorjaamolta mikä olis mahdollinen vika kun vika poistuu aina uudelleen käynnistäessä ja vastaus oli että ohjelma katkaisee polttoaineen syötön osittain ettei katalysaattori rikkoonnu ja seokset ovat pielessä.näin myös oli imuilman paineanturi eli MAP anturi oli alkanut jumittamaan eikä antanut siitä vikakoodia mutta reaaliaikaisessa datassa näkyi.Nyt vaihdettu ja pelaa todella hyvin.


Eli onko tulkinta oikein:
Ongelma ratkaistu, syynä oli MAP-anturi. Ainoastaan alkuperäinen anturi auttoi, tarvikeanturilla vika ei poistunut?
(kokeillessa myös vaihdettu uola, tulpat,kampiakselin ja nokkaakselin asentotunnistimet ja suuttimien johtojen paikkoja)

(Ja joskus valitettavasti sähköviat on ilkeitä, jonkun osan vaihto näyttää auttavan, mutta onkin vaan joku liitos heilahtanut ja saa parempaa kontaktia. Itsellä on ainakin kokemusta pätkimisestä, joka parani kun koski melkein mihin johtoon vaan ja ilmestyi taas uudestaan viikon tai kuukausien päästä varsinaisen viallisen liittimen löytäminen oli sitten vain raakaa työtä: putsailla ja kiristellä kaikkia vanhoja liittimiä (ei tosin ollut sitikka eikä edes auto).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 24.04.2016 19:20 

Viestit: 150
Olli on aivan oikeassa viestiketjun alotuksessa sivulla yksi näkyy kuinka auto käyttäytyy.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 83 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: