Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nyt pännii ja aattutiv!!!!!!!!!!!!
ViestiLähetetty: 26.09.2009 00:41 

Joku rosvo varasti multa omasta rannasta kalaveneen Kalapalta 520 sr: 52036B808 ja Yamaha F15 CMHS sr:1010680. Menipä siinä vielä "kaupanpäälle" Eagle Fishmark 320 sr.100066543 ja Simpan omatekemä syvälämpöluotain ja kaikki muut muikunpyynnin lavasteet. Perskeles. Ja Saxo seisoo pihassa, ois varastaneet sen . ARVAA OTTAAKO PANNUUN????

Ottaa tuo rikollisuus päähän. Tauno vainaa opetti sen verran ylpeeksi , että jos ei perkele omilla tulla toimeen , ollaan sitten tulematta. Mä syyttäsin varasta ainakin murhayrityksestä jos kiinni saisin. Saataisi olla.että saisin myös syytteen itsekkin jos tavattaisiin. Mitäs nyt syyvään, kun muikkuja ei saa?
Yritinhä mä tehä jo rikosilmotusta heti tuoreeltaan.Tai mistäs mä tiedän millon ne vehkeet on nussittu, kun viimeks olin viime lauauntaina(19.9) verkoilla. Kahden virkamiehen kanssa sain jutella ja huomenna käyn tekemässä sen ilmoituksen yhteispäivytyspisteeseen ( mikähän sekin oikein on?). En mä sitä luulekkaan, että poliisien helikopterit lähtis mun venettä etsimään , mutta lienee vakuutusyhtiö ottaa asian vakavammin kun näin toimii. Nyt nähdään onko Tapiola niin huono maksamaan korvauksia kuin propakanda väittää.
Mistähän mahtaa johtua yleinen kurin löystyminen? Vaikuttaakohan se polliisiherrojen viimeinen päätös + vai - merkkisesti. Mä ymmärsin uutisista että nyt saa ajaa 10 km/h ylinopeutta ja sakkoja ei tuu. Huomautus tulee. Mitenkän se hoidetaan tuolla esim. tuolla Mäntsälässä ens perjantaina kun autoja menee n. 1200 kpl/h ( 3s välein) ja kaikki ajaa vähintään sen +10km/h yli merkityn. Jokaiselle pitäs antaa huomautus ( ja paria sataa vielä sakottaakin).
Oisko ideaa jos siellä olis vaikka semmonen isompi pahvipoliisi tai "hannukarpoensioitkonen" sormea heristelemässä että "SOOSOO". No ei mitään järkee.Pitäs se poliisinkin tajuta.
Juttuhan on sillai että kun 60 luvulla kun meni kouluun , niin opettaja tarkasti että jokaisella on heijastin. Pakko olla, koska sen Talmu jakoi. Salmela piti koulun pihassa ratsian, että onko pyörissä valot. Kylällä oli poliisi ja taksimiehet toimi apulais-sheriffeinä. Kyllä noudatti kakarat lakia kun sitä ratsas vanhemmat, koulu ja poliisi.Vanhemmilla ja esivallalla oli ehdoton auktoriteetti .Toisten oikeuksia kunnioitettiin, oli pakko. Mitä enemmän tämä ns. hyvinvointi on lisääntynyt ja yksilön oikeudet ja edut kasvaneet , sitä vähemmän on kuria, koska sehän loukkaa yksilön oikeutta. Nyt ollaaan sitten siinä tilanteessa , että n.puolet on sitä mieltä että yksilön oikeudet ohittavat yleisen edun. Toisten oikeuksia ei kunnioiteta.
Ajatellaan nyt näitä erittäin surullisia nuorten miesten tyypillisiä auto-onnettomuuksia. Nämä nyt 18-25vuotiaat ovat kasvaneet aikana jolloin yksilön etua ja oikeuksia kunnioitetaan enemmän kuin sääntöjä ja määräyksiä. Kerron esimerkin, jalkakäytävällä ei saa pyöräillä kuin alle 12v- häh mitä se on-kaikki ajaa fillarilla jalkakäytävillä. Mopon suurin sallittu nopeus on 45 km/h. Poliisi sanoi minun pojalle , ettei mitään hätää jos mopo ei kulje yli 65km/h. Nopeusrajoitus on 40km/h , poliisitirehtööri sanoo , että jos ajat 51km/h saat rikesakon.
Auton varastaminen on luvaton käyttöönotto ja raiskaus voidaan oikeudessa tulkita lieväksi raiskaudeksi. Poliitikko istuu 40- vuotiaana nuorisosäätiössä ja kanavoi RAY- tukea itselleen vaalibudjettiin . YMS..saat tehä rikoksen , älä jää kiinni.
Jossain mennään metsään. Miksi joku varasti minulle niin tärkeän tavaran kuin kalaveneeni?
En ymmärrä.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Nyt pännii ja aattutiv!!!!!!!!!!!!
ViestiLähetetty: 26.09.2009 00:59 

sait sympatiat, itteeki vituttais äärettömästi.. tollasilta pitäs kädet katkoa ni ei niitä veneitä enää nussittais.

C5 break 2.0AT -05
ex xantia ´99 exclusive break
Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 01:07 
Käyttäjän avatar

Mega-fuck! Kerro tarkemmin paikka ja pane nyt kuvaakin paatista. Tuollanen vaan ei katoa ihan äkkiä. Se löytyy takuulla. Tai sit se on jo trailerilla kuskattu tiettyyn ilmansuuntaan :cry:

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 01:24 
Voi vee, tosi törkee juttu! Olen joskus ajatellut että jos joku varastaisi multa jotain mulle tärkeetä, niin saattaisin syyllistyä tappoon jos saisin syyllisen kiinni...

ViestiLähetetty: 26.09.2009 02:21 

Kiitoksia myötötunnosta. Vene varatettiin Anttolasta 25 km kantatie 62 varresta.Sepä se , vesille laskulle matkaa noin 500m aivan tien varressa. Se mitä luulen on että vehe on jo lyöty"lihoiks" ja terve.
Varkailla on ollut viikko aikaa. Se ei ole ollut äkillinen päähän pisto, koska vene oli 5mm ketjulla lukittu rantatelastoon,boxi ja moottori myös Abloy lukittu. Sitä ihmettelen , että mitä helevettiä joku rosvo tarvii mun verkkolippuja ja välikohoja.Vai löytykö ne tien varresta ?
Mulla on kämppä tässä näin , ja mulla on ollut vene tuossa , omassa rannassa ollut jo 20 vuotta.
Rupeenko mä varustautumaan ? Entä jos johonkin sattuu tässä kahinassa, minutko tuomitaan?

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 02:31 
Käyttäjän avatar

Näitä voi ja kannattaa muuten laittaa Keltaiseen Pörssiin hakusanoiksi. Sieltä on moni löytänyt omansa ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 11:29 
Käyttäjän avatar

simpa kirjoitti:
Rupeenko mä varustautumaan ? Entä jos johonkin sattuu tässä kahinassa, minutko tuomitaan?

Todennäköisesti. Tosin pihalla lojuneihin pesismailoihin noita varkaita lienee ennenkin kompastunut. Jos siinä katkeaa joku luu niin minkäs minä sille voin :roll:

Kaverilta anastettiin huikauksella rantakirppu parikytä vuotta sitten. Sattui kuitenkinolemaan suhari joten ulan kautta levisi tieto "omiin" kajoamisesta ja auto löytyi 1,5 tunnissa! Tietty tuollainen pisti silmään ihan eri tavalla.

Asiasta kolmanteen, käväsin eilen Autovahinkokeskuksen pihalla ja siellä oli pari pientä moottorivenettäkin. Tuulilasiveneessä myrskyvaurio, reikä pohjassa, yleisesti siivoton kunto ja hinta 800€ :shock:

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 13:38 

Tilanne vähän selkeni tässä aamupäivän aikana. Vene löytyi n.200 m päästä kaislikosta, näkösuojaisempi paikka. Kone ja tankki poistettuina, muut romppeet oli jätetty.Venettä ei oltu säretty milläänlailla. Ei ollut kaikuakaan viety. Niitä lienee helpompi varastaa suoraan kaupasta ihan uusia.
Kävin tekemässä rikosilmoituksen Mikkelin poliisille, joka kirjasi tapahtuneet ylös.Kone oli 08 mallia ja kerkesin ajaa nämä kaksi kesää. Eikun maanantaina vakuutusyhtiöön.Mulla oli vene ketjulla kiinni telastossa ja varustelaatikko ja moottorin kiinnityskahvat kaikki lukittu Abloy lukolla. Lukot on heitetty pois tai ei ainakaan jätetty paikanpäälle.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 14:33 
Käyttäjän avatar

simpa kirjoitti:
Tilanne vähän selkeni tässä aamupäivän aikana. Vene löytyi n.200 m päästä kaislikosta, näkösuojaisempi paikka. Kone ja tankki poistettuina, muut romppeet oli jätetty.Venettä ei oltu säretty milläänlailla. Ei ollut kaikuakaan viety. Niitä lienee helpompi varastaa suoraan kaupasta ihan uusia.
Kävin tekemässä rikosilmoituksen Mikkelin poliisille, joka kirjasi tapahtuneet ylös.Kone oli 08 mallia ja kerkesin ajaa nämä kaksi kesää. Eikun maanantaina vakuutusyhtiöön.Mulla oli vene ketjulla kiinni telastossa ja varustelaatikko ja moottorin kiinnityskahvat kaikki lukittu Abloy lukolla. Lukot on heitetty pois tai ei ainakaan jätetty paikanpäälle.

Taitaa olla ihan kotimaista työtä tuo varkaus. Ei rajan taakse niin vain varastettua moottoria viedä,aika tarkkaan tutkivat paperit rajalla.
Mietis miten kirjoitat

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:25 
Käyttäjän avatar

Onhan meillä itänaapuri kerran yrittänyt, mutta pelkäsi haulikkoa ja sussaria.
Viime yönä sussari nosti raivoisan metelin, mutta ajattelin jos ei tuota pelkää niin vieköön.
Vakuutukset on sitä varten. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:55 
Ei liity tähän aiheeseen, mutta haluaisin aloittaa uuden tärkeän keskustelun! Miten se onnistuu? Hullu olen, mutta siitä huolimatta en löydä oikeaa "nappia". Kiire! Kohta kuolema tulee!

ViestiLähetetty: 26.09.2009 20:59 
Käyttäjän avatar

kokeile "uusi viesti" nappia

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 21:07 
Käyttäjän avatar

Natero kirjoitti:
Ei liity tähän aiheeseen, mutta haluaisin aloittaa uuden tärkeän keskustelun! Miten se onnistuu? Hullu olen, mutta siitä huolimatta en löydä oikeaa "nappia". Kiire! Kohta kuolema tulee!

:lol: Hauska kysymys... Otas ensin oikeasta purkista nappi :lol: tai vaikka jos laitat ne "käden lyhentimet" päähäsi

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 21:19 
Natero kirjoitti:

Ei kai vaan vastaus tullu liian myöhään kun Naterosta ei oo kuulunut enää mitää :shock:

ViestiLähetetty: 26.09.2009 21:34 

black_van kirjoitti:

Taitaa olla ihan kotimaista työtä tuo varkaus. Ei rajan taakse niin vain varastettua moottoria viedä,aika tarkkaan tutkivat paperit rajalla.
Mietis miten kirjoitat

Anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata ketään. En tarkoittanut ottaa kantaa varkaiden kansallisuuteen. Sitä voi ainakin täällä itä-Suomessa kysellä viranomaisilta noin yleisellä tasolla. Kirjoittelin eilen niin tuohtuneena, että pari sammakkoo pääs läpi.
Halusin tuoda tapauksen julki, ja muistuttaa meitä "sinisilmiä" omaisuuden suojelun tärkeydestä.
Nyt on tässä saunan jälkeen jo olo rauhoittunut, vaikka päivä kyllä meni vähän niinkuin hukkaan ihmetellessä.
Edessä on viedä asioiden hoito vakuutusyhtiössä ja uusi moottorikin pitäisi saada piakkoin.
On mulla 2,5 Hp Jammu reservissä, mutta se ei Kalapaltaa taida tuulessa viedä eteenpäin.
Eteenpäin kuitenkin on mentävä.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 21:52 
Käyttäjän avatar

Varmasti hatuttaa tuollainen,sen kyllä ymmärtää. Koita katsella myyntipalstoja jos sattuisi moottori löytymään

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 23:22 
Käyttäjän avatar

Mulla on kellarissa käyttämätön Selvan 15hv 4-tahtimoottori. Möin tuon puuveneeni loppukeästäs ja vaihdossa tulli muovijolla ja tuo moottori. Sen on myyjälle vakuutusyhtiö ostanut varastetun tilalle 7 vuotta sitten. Ei kuitenkaan ole sen jälkeen ollut vesillä, moottori oli tehtaan pakkauksessa kun tuli minulle.

Selva tuli Yamahan tilalle koska tietyt merkit ovat enemmän haluttuja mustassa pörssissä. Selva on kuitenkin Yamahan tekemä mutta merkkinä vähemmän haluttava.

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 23:28 
Käyttäjän avatar

ja paino on ?? ja irtotankilla ? luulen kun on kyseessä tuo teholuokka. ja hinta tietenkin?=

Poissa

ViestiLähetetty: 26.09.2009 23:29 
Käyttäjän avatar

kokemjne kirjoitti:
ja paino on ?? ja irtotankilla ? luulen kun on kyseessä tuo teholuokka. ja hinta tietenkin?=

Tuo mun konekko? Irtotankki, 4-tahti ja uuden arvo kaupassa 2700e

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2009 09:06 

Mitäs tässä nyt tarvii sitä kansallisuuden syyttelyä häpeillä.
Kyllähän se nyt on tosiasia että nuot rakkaat naapurit tuolta idän suunnasta ja myöskin runsain mitoin (ainakin täällä varsinaisessa suomessa..) nuo lahden takaisest etälän naapurit syyllistyvät heille kuulumattoman omaisuuden luvattomaan haltuunottoon.
Minä uskallan sen sanoa suoraan, että Virolaiset ja Venäläiset varastelevat runsaasti rakkaassa kotimaassamme nykyään. Valitettavasti.
Eihän ne nyt sentään kaikki varkaita ole, kuten ei olla me suomalaisetkaan.
Meilläpäinkin on joka vuosi liikkunut Virolaisia koplia tyhjentämässä maataloja turhista rikkauksista.
Onneksi meillä on 24/7 pihalla meidän 45 kg pihavahti, joka ei tykkää vieraista ihmisistä.
Naapurilla viime vuonna olivat heidän ollessa poissa yrittäneet sorkkaraudalla ovesta sisään, mutta siinä vaiheessa aloittivat 2 susikoiraa sisällä möykän... häipyivät pikaisesti...
Ai niin... juu virolaisiksi tiedän ne siksi että jäivät samana yönä kiinni Apteekki murrosta...
Valitettavastai AINA kun näen meidän paikallistiellä liikkuvan Viron rekkareissa auton (jostain syystä yleensä -90 luvun BMW...), niin herää ensi epäilys kenen omaisuuden kimpussa ovat nyt olleet...
Yksi musta isompi BMW viron rekkareissa liikkui paikallistiellämme useasti viime kesänä, mutta ei sen koommin ole näkynyt... (olisko mansikan poimijalla BMW :-o)....

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2009 10:20 

Vuosia vuosia sitten pohjoisen kavereilta vietiin autosta mankka. Epäilykset tietenkin johtivat kylän ainoaan rosvonalkuun. Olihan se kauppaamassa laitetta lähibaarissa. Poju otettiin illaksi kyytiin laulamaan takapenkille kahden kohtalaisen kookkaan kaverin väliin (paitsi kymmentä vaille 7 piti kertoa merisää.) Lopuksi laittoivat vielä ruuvaamaan mankan takaisin.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2009 11:36 
Käyttäjän avatar

Kami kirjoitti:
..... Valitettavastai AINA kun näen meidän paikallistiellä liikkuvan Viron rekkareissa auton (jostain syystä yleensä -90 luvun BMW...), niin herää ensi epäilys kenen omaisuuden kimpussa ovat nyt olleet...
Yksi musta isompi BMW viron rekkareissa liikkui paikallistiellämme useasti viime kesänä, mutta ei sen koommin ole näkynyt... (olisko mansikan poimijalla BMW :-o)....

Samat mielikuvat tulee mullakin noista. Sitten kun niillä on paku alla, niin ne lienee ihan "tositoimissa". :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2009 12:04 
Käyttäjän avatar

Tane N. kirjoitti:
Vuosia vuosia sitten pohjoisen kavereilta vietiin autosta mankka. Epäilykset tietenkin johtivat kylän ainoaan rosvonalkuun. Olihan se kauppaamassa laitetta lähibaarissa. Poju otettiin illaksi kyytiin laulamaan takapenkille kahden kohtalaisen kookkaan kaverin väliin (paitsi kymmentä vaille 7 piti kertoa merisää.) Lopuksi laittoivat vielä ruuvaamaan mankan takaisin.

Paraniko rosvotauti? :lol:

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 28.09.2009 12:38 

Putkimies22 kirjoitti:
Tane N. kirjoitti:

Paraniko rosvotauti? :lol:

Ainaki se auto kuulemma jätettiin sen jälkeen rauhaan. :twisted:

Poissa

ViestiLähetetty: 29.09.2009 14:21 

Kävin tänään tekemässä rikosilmoituksen :lol: Olin laittanut juuri sopivasti kolmesta ajoneuvosta kamat Visaan ja eikös tärpännyt! Olihan se ovi maanantai iltapäivällä auki ja takapenkki tyhjennetty lähes kokonaan. Oli tainnut tulla kiire, kun mm yksi paketissa oleva kaiutinpari jäi autoon. Meni aikalailla tavaraa. No, käynti kokovartalopeilin edessä helpotti, syyllinen löytyi. :oops: :lol: Kuka niitä tavaroita käski sinne jättää vklopuksi?!

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava