Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 18.11.2016 18:29 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Ei hyväksy virtaavainta pitkän seisomisen jälkeen, mikä siihen nyt tuli?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 18.11.2016 21:36 

Viestit: 5125
Starttimoottori rikki?

Mutta lisätietoja kaivataan:
Otsikolla voi tarkoittaa kahta asiaa, riippuen kirjoittajasta (ja lukijasta)
-ei pyöritä starttimoottoria (ja btätä on eri asteisena, rele/solenoidi naksahtaen tai ei pienintäkään ääntä)
-starttimoottori pyörittää vinhasti muttei moottori silti starttaa

Mutta mitä tarkoittaa "ei hyväksy virta-avainta"? Vilkuttaako jotain valoa joka kertoo että Immobilisaattori ei poistu käytöstä vai eikö avain käänny lukossa, vai...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 18.11.2016 22:52 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Vilkuttaa sitä avain valoa, eli ei hyväksy sitä, startti pyörittää aivan kuin pitäisi, sytytys puuttuu, eikä bensapumppu käy?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 18.11.2016 23:20 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Hukannu avaimet, paritus uusiks lexingtonilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 18.11.2016 23:27 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Toinen avain on, sama juttu.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 19.11.2016 00:16 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
catmatti kirjoitti:
Toinen avain on, sama juttu.


Jos ajonesto hukkaa avaiMET se tarkoittaa luonnollisesti kaikkia avaimia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 19.11.2016 00:46 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
No mitä sitten teen?



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 19.11.2016 00:59 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
catmatti kirjoitti:
No mitä sitten teen?


[quote="Plagu"]Hukannu avaimet, paritus uusiks lexingtonilla.[/quote


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 19.11.2016 08:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Ja tämä kaikki suomeksi, paritus merkkitesterillä eli LEXIALLA.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 19.11.2016 16:06 

Viestit: 156
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
koitappa heilutella töpseliä joka tulee siihe virtalukon ympärillä olevaan avaimen tunnistus pantaan itellä se on auttanu samaan vaivaan



Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 27.11.2016 01:15 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Nyt taas oli aikaa kokeilla käyntiin mutta ei, parittelin niitä avaimia niinkuin joskus nuoruudessa naapurin likan kanssa ja vaihdoin sitten siihen mikä asui hieman kauempana mutta sama juttu ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka koetti panna käyntiin kumpikaan ei tajunnut sitä alku potkaisua että siitä se lähtee niinkuin tavallaan kulkemaan, joku tässä nyt taas mättää sama juttu vaikka siitä on vaikka kuinka kauan, eikä tätä pensakonetta voi edes hehkuttaa, niinkuin etukäteen :lol:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 27.11.2016 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Jos moottorin keltainen diagnostiikkavalo ei pala kun laitat virrat päälle tai palaa jotenkin vilkkuen/himmeänä, tai sammuu startissa kokonaan, on todennäköisesti sulakepesä hapettunut konehuoneessa. Tuttu oire on se että ei tunnista avainta, startti kyllä pyörittää konetta.

Sulakeloota konehuoneesta auki ja se 25 ampeerin pieni vihreä sulake joka on reunimmainen irti. Sulakkeen jalat voivat olla hapettuneet. Tekee vaikka minkälaista oiretta ensin, esim tyhjäkäynti nousee tonniin, lopuksi ei sitten lähde edes käyntiin.

Tuo sulake on siis moottorin ecun pääsulake, siitäkin pirullinen että monesti antaa jännitettä läpi mutta ei virtaa tarpeeksi kun ecu yrittää ohjata bensapumppua, labdan esilämmitystä tai suuttimia. Tekee kaikenlaisia temppuja ja ihme vikakoodeja. Lopuksi ecu ei saa virtaa muutenkaan ja silloin se avainkaan ei tunnistu.

Monesti just seisomisen aikana se sulake hapettuu lopullisesti.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 28.11.2016 13:26 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
No siinä se vika oli, sulakkeen kun tarkastin niin sen jalat oli hapettuneet,ruiskutin crc:tä ja vaihdoin sen uuteen ja siitä käynnistämään, hurraa huutoja jekkerille tuli parkkipaikalta, minä kun olin jo silppuria ajatellut :o Hyvä Jekkeri 8-) 8-) 8-)



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 -00 ei starttaa?
ViestiLähetetty: 29.11.2016 02:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
catmatti kirjoitti:
No siinä se vika oli, sulakkeen kun tarkastin niin sen jalat oli hapettuneet,ruiskutin crc:tä ja vaihdoin sen uuteen ja siitä käynnistämään, hurraa huutoja jekkerille tuli parkkipaikalta, minä kun olin jo silppuria ajatellut :o Hyvä Jekkeri 8-) 8-) 8-)


Joo, hyvä ettei mennyt paaliin. Monesti tarkka mallikohtainen knoppitieto on parempi kuin pussillinen yleistietoa. Tämän mallin ja nimenomaan tämän moottorityypin ongelma on tuo pikkusulake. Mikä liekin että se neloskoneisissa ei yleensä hapetu. Tuo motronicin ecu vissiin ottaa virtaa lepotilassa tms just sillä voimakkuudella että se promotoi tuota hapettumista.

Toinen näiden mallien "salaisuus" on tihkukameran sulake. Kun se hapettuu tai palaa on puoli autoa pimeänä, jousituksen ecusta ja nopeusmittarista lähtien.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: