olli__o kirjoitti:
Norminelivetotilanteessa elektroniikka ohjaa "keskilukkoa" siten että taakse tulee vedosta 15 %...ja tilanteesta riippuen olisiko maksimi 85 %, jos laittaa Lock päälle ei sekään ole tismalleen 50/50 tasajako vaan vaihtaa rajat max 60 % eteen tai taakse. Ihan täysin se ei vetoa poista (ellei laita 2WD) eikä silleen yritä yllättääkään vaan aika tasaisesti yrittää muuttaa 15/85...85/15 välillä.
No tuohan on sitten ymmärretty ihan toimivaksi tehdä. Monessa kinnerissä kun on väkisin tehty - ilmeisesti polttoaineensäästön tai jonkun takia - 100/0 normaaliajoon, jonka muuttuminen joksikin muuksi sitten yllättääkin vaarallisesti, kun lyökin sitten takavedon päälle etupyörien alkaessa luistaa.
olli__o kirjoitti:
Sinulle ehkä kuitenkin sopii paremmin mekaaninen/viskolukko/Torsen/ATB, koska onhan mekaniikka toimivampaa kuin elektroniikka ja se on niin hidastakin (vai onkohan...) Kemppilukko voisi olla myös ratkaisu, ei pääse elektroniikka yllättämään...
Torsen/ATB on ihan riittävä, ainakin vanhahkokin Torsen aika sulavasti vaihtelee 25/75...75/25 tms välillä. Viiveestä ei tuon kanssa tarvitse tietenkään puhua. Ja tuskinpa kukaan nykyelektroniikassakaan epäilee viiveitä kauheasti olevan (tai no, tulee niitä häiritseviä viiveitä jatkuvasti vastaan digissä silloin tällöin muualla, mutta...), mutta toimilaitteessa voi olla. Hlökohtaisesti olen toki hyvin toteutetun elektroniikan kannalla.
olli__o kirjoitti:
No, en ole tosin minäkään tuota testannut, mutta elektroniset luistonestot päihittää jo vaikka formulakuskitkin, siksipä ne kiellettiin...
Onneksi ei joudu formulakisoissa ajamaan omalla kinnerillä sentään...