Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian taka akselisto
ViestiLähetetty: 06.01.2017 23:02 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Tässä fundeerailen, että olisikohan farkussa ja sedanissa sama akselisto. Eli koska tukivarsien laakeriremontti on edessä, niin mietin että eikös vois purkuautosta ottaa irti koko paskan ja kunnostaa sen ja sitten vain heittää valmiin paketin alle. Noita olen päälisin puolin äkkipäätä tsekkaillut ja näyttäis kyllä sama kalikka olevan kyseessä.

Eihän tuo härpäke ole kiinni ko 4 kpl pultilla ja mitä nyt parit hydrauliputkien kiinnikkeet vääntää irti.
Nopeuttas hommaa melkoisesti kun olis kunnostettu vaihtaa tilalle saatika alkaa auton alla värkkäämään tukivarsien laakerointia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian taka akselisto
ViestiLähetetty: 06.01.2017 23:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Mutuna muistelen, että breakissa on isommat jousisylinterit. Olisko 40mm kun berlinessä 37mm?

Olen miettinyt, että pääsiskö vähemmällä kun vaihtais femmaan kynkänlaakerien sijaan vanhasta rempatun akselin jossa toinen pyöränlaakerikin olis vain kuukauden ajettu...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian taka akselisto
ViestiLähetetty: 07.01.2017 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tukivarret ovat erilaiset, sekä jarrusatulat. Eivät käy "ristiin" ilman sovitteluja, Breakin tukivarsiin olisi ehkä helpompi Berlinen jarrusatulat sovittaa, toisinpäin "hieman" työläähköt... Sen tarkemmin ei ole tullut eroja katseltua, kun tuollaiset erot riitti itselle aiheesta...

Taka-apurunko saattaa olla sama, asiaa paremmin tunteva saa joko korjata tai vahvistaa. Xm:ssä tietääkseni on sama apurunko Berlinen ja Breakin kesken, mutta siinä on vastaavasti kuin Xantiassa eri tukivarret, jarrusatulat sekä sylinterit...

Helpointa olisi ihmetellä, kun olisi molemmat irtaallaan vierekkäin...

Itse en kuitenkaan ihan helpolla lähtisi koko akselistoa vaihtamaan, vaikka se onkin "vain neljällä pultilla" kiinni korissa. Siis verrattuna tukivarren laakeriremonttiin. Pakoputkiston saa irroitella ainakin takapäästä, jo mainitut puolenkymmentä hydrauliputkea, korkeussäätövivuston sekä sekalaista sähköpalikkaa (ABS, Hydractive jos on). Tosin aina ei mene kuten kuvittelisi, ekaa kertaa Xm:n tukivartta irroittelin yhdeksän tuntia, saamatta irti olevaa tukivartta apurungosta pois. Äkkiä taputtelin takaisin, ja seuraavana päivänä uusi yritys, jolloin laakerinvaihtoineen meni alle pari tuntia. En vain halunnut uskoa että jousisylinteri olisi pakko irroittaa, härkäpäisesti yritin irroittamatta. Toisena päivänä sitten irroitinkin sen, jolloin osat alkoivat irtoilla. Piti vain katkaista 10mm putki joka jousisylinterille menee, se kun oli haluton lähtemään irti sylinteristä, tai pikemminkin juntturi pyörimään putken ympärillä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian taka akselisto
ViestiLähetetty: 08.01.2017 23:47 

Viestit: 292
breakissa isommat laakerit takakynkissä sedanissa pienet


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: