Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 09.01.2017 17:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Itse en tunne ketään, jolta oikeasti olisi DSG porsinut. Niitä, joilta AL4/DP0 on porsinut tunnen kaksi tai kolme. VAG:n vuosituhanteen vaihteen perinteinen automaatti saattoi olla myös VAG:n ihan omaa tekoa. Minulla oli sellainen 1.8T octasian jatkeena.

Mutta nämä rikot saavat ihan liikaa palstatilaa. Ihan sama minkä moottorin/laatikon tyypin kirjoittaa googleen ja perään "problems" niin hakutuloksia tulee aina.

Mielestäni huonoin automaatti on BMC:n mini-matic. Trabantin Hycomat on myös aika upea.
Nyt, jos ostaa uuden VAG:n DSG:llä niin 7-pykäläinen on kai parannettu versio jo kaikissa?

Enemmän minulla on viallisia manuaaliaskeja ollut, kuin automaatteja.
Kolmen kytkin/kaksoismassapaketin hinnalla ostaa jo tehdaskorjatun automaatin tai kaksi.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 27.01.2017 09:37 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Tuttavapiirissä tiedän kuusi DSG:tä, niistä kolme aika uusia autoja, toimivat hienosti. Sitten kaksi diesel-Tourania vanhempaa mallia ja toisesta hajosi ohjainelektroniikka kokonaan ja reilu puolitoista tonnia laskua, ja toisesta sekosi ohjauselektroniikka ja hukkasi kolmosta isommat pykälät, tuli kuntoon testerillä ja jollakin mukautusajolla, pari sataa kuluja. Sitten on yksi TDI-Octavia jossa yli 400tkm ja ei koskaan ole ollut mitään vikaa ja toimii edelleen oikein hyvin, säännöllisesti ja hyvin huollettu päivittäisessä työajossa oleva auto ja kaupunkiliikenteessä vieläpä. Taitaa ne viat tosiaan keskittyä pienempiin bensamalleihin, nämä kaikki tuttujen autot 2-litraisia ja yhtä lukuunottamatta dieseleitä.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 27.01.2017 13:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 147
Paikkakunta: Lappeenranta
Omassa tuttavapiirissä DSG:t ovat olleet mainettaan kestävämpiä. Tiedän ainoastaan yhden tapauksen jossa DSG on porsinut ja sekin alle 1000 kilometrin kohdalla eli siinä on varmaan ollut joku merkittävä valmistusvirhe.

VAG:n moottorit sen sijaan ovat olleet karuja laitoksia. Ihan omassa kaveripiirissä niitä on edellisen 2-3 vuoden aikana räjähtänyt kolmessa autossa, joista kaksi katastrofaalisesti. Toiseen vaihdettiin koko moottori, toisen osalta sitä harkittiin mutta päätyivät kuitenkin korjaamaan (loppulasku olisi ollut ~8ke jos olisi itse pitänyt maksaa). Kaikki edellämainitut hajotessaan muutaman vuoden ikäisiä ja eniten ajetussa kilsoja oli reilu 70tkm mittarissa.



C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 09.02.2017 20:48 

Viestit: 27
Läheltä seurannut kun parisen kymmentä DSG:tä lauennut. Jos haluaa ulkoistaa kytkinpolkimen, niin perinteinen tomaatti on ehdottomasti parempi ratkaisu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 10.02.2017 04:26 

Viestit: 342
Kaverilla ollut 2 kappaletta dsg lootaisia ja toinen on edelleenkin käytössä. Ensimmäinen oli -08 golffi 140hp tdi josta porsi se mekatroniikka? noin 35tkm paikkeilla ja tähän nykyiseen 4x4 tdi ocuun meni uusi aski noin 85tkm ajon jälkeen. Onneksi hälle ei näistä kuluja siunaantunut kun on täys autoetu. Kaverillaan ei sitten ollutkaan ihan yhtä hyvä tuuri kun omasta pussista maksoi dsg lootaan ensin kytkimen vaihdon ja sitten mekatroniikan vaihdon. Ei kummastakaan apuja, sitten olivat vielä keksineet huollossa että vika johtuukin jakopäästä? No eipä sekään ollut auttanut joten uusi loota sinnekkin. Kuluttaja-asiamiehen välityksellä olivat sitten kohtuullistaneet korvausta noin viidesosaan alkuperäisestä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DSG-laatikoiden nykytilanne
ViestiLähetetty: 28.11.2023 22:06 

Viestit: 5246
Paikkakunta: Lahti
Jumsketti, mä oon taas haaveilemassa moisia riesoja, Skoda Kodiaq olis tiloiltaan sellainen että egonikin sopisi, 4x4 2.0D, märkään 7-vaihteiseen tehdas lupaa ainakin 600Nm väännönkestoa, noissakin arvo putoaa siihen tahtiin että köyhempää hirvittää ja -24 tulee uusi joka pudottaa käytettyjen hintoja lisää mut iskenkö käteni (taas) paskaan?



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: