Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 28.03.2017 19:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Käytin järkeä loppukesästä oikein talikolla. Mietin, että Cactukseen tulee ennen joulua 100 000km täyteen, tehdastakuu lakkaa ja se kannattaa vaihtaa uuteen.
C5:n tilasinkin kerran, mutta tehdas ei pystynytkään/halunnutkaan toimittaa kattoluukullista femmaa enää. Allekirjoitettu tilaus peruutettiin.

Lukuisten koeajojen ja mietintöjen jälkeen tilasin lokakuussa uuden Volvo V90 D3 AWD:n sopivilla varusteilla.
Tässä on järkiautoa siksi aikaa kun dieselillä vielä voi ajella Suomessa, ajattelin.
Paskanvitut! (Etsin valikoimasta lievempää ilmaisua - ei löytynyt. Pahoittelen - pahoiteltu)
Volvokauppa purettiin kymppitonnin ajojen jälkeen ja yhtäkkiä ykkösautona olikin Volvo 440 DL vuosimalia 1994.
Minulle se olisi varmaan kelvannut, mutta ei asiakkaille eikä kollegoille. Ilmastointiakaan ei ole ja narinari...

Piti siis hankkia uudenvuodenlupauksen vastaisesti auto.
Semmoiseksi valikoitui 2010-mallinen C5 X7 1.6 HDi.
Auto oli Vaasassa kaupan jo silloin kun tilasin Volvon lokakuussa.
Silloin hinta oli 12900...naureskelin sille. Nyt puolta vuotta myöhemmin auton sai alle 8000 eurolla.

Kattoluukullista X7:aa näkee Suomessa aika harvoin. Pakkohan se oli talteen ottaa.

Vikalista oli 7-vuotiaaksi sitikaksi pienehkö.
- Penkinlämmitin ei toimi
- Repsikan ikkunahissi ei toimi
- Keskikonsolin kannen lukitusmekanismi ei toimi
- Webaston ohjelmoitava kaukosäädin hukkunut jossain kohtaa
- Kesärenkaat loppu (ei nyt varsinainen vika, mutta aiheuttaa kuluja)

Vuorokauteen tuli 1000km täyteen juuri. Olen tyytyväinen.
Kuva autosta alla.

Jaa mikä nakertaja? Väri on Blanc Nacre, eli nakertajanvalkoinen.
Nakertaako se sitten hermoja vai lompakkoa? Todennäköisesti kumpaakin, mutta toimii paremmin ja on mukavampi ajaa kuin volvo...
Tässä koitetaan seurata auton tarinaa kohti parempaa käyttökuntoa.

Kuva



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 28.03.2017 19:51 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Huikko kirjoitti:
Nakertaako se sitten hermoja vai lompakkoa? Todennäköisesti kumpaakin, mutta toimii paremmin ja on mukavampi ajaa kuin volvo...
Tässä koitetaan seurata auton tarinaa kohti parempaa käyttökuntoa.


Toi Volvo-sivujuoni oli aika uskomaton, tälleen netistä seuranneena. :-O

Toivottavasti Citroënin karma on sulla edelleen Cactuksen luokkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 29.03.2017 12:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Nyt on ehditty tutkimaan hankintaa hiukan. Vikalista piteni hiukan.

- Ohjausvaihde vuotaa rattiakselin puolelta.
- Oikean vetarin sisempi murros vaihtokunnossa.
- Vasen alapallo/kääntölaakeri valmis.
- Diagnostiikkapistoke hengetön.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 31.03.2017 11:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Kuinka webaston T100 naitetaan auton kanssa.

Vaijeri sieltä on poikki sieltä ovihissistä. Oliko jollakin varaosa suomessa?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 31.03.2017 11:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Huikko kirjoitti:
Kuinka webaston T100 naitetaan auton kanssa.


Eikö se ollut jotenkin että virrat katki (sulake tms. irti) vastaanottimesta, ja sitten takaisin ja 5s sisällä tästä pitää painaa off-nappia kaukosta 1s ajan?



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 31.03.2017 11:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Nostajaa saadaan kuten sanoin. Päivässä meillä. Osa 75€. Töineen parisataa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 31.03.2017 17:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:

Vaijeri sieltä on poikki sieltä


https://youtu.be/jNpWyBEfBqk?t=77

Ei mulla muuta.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 31.03.2017 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Igor kirjoitti:
Huikko kirjoitti:

Vaijeri sieltä on poikki sieltä


https://youtu.be/jNpWyBEfBqk?t=77

Ei mulla muuta.


Tiesin jo ennen klikkausta mikä tämä on...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 31.03.2017 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:
Igor kirjoitti:
Huikko kirjoitti:

Vaijeri sieltä on poikki sieltä


https://youtu.be/jNpWyBEfBqk?t=77

Ei mulla muuta.


Tiesin jo ennen klikkausta mikä tämä on...


Kun ajaa sitikalla saa tottua kaikenlaiseen... :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 05.04.2017 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Nyt on laitettu upouudet Michelin CrossClimate plussat alle.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 05.04.2017 23:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Huikko kirjoitti:
Nyt on laitettu upouudet Michelin CrossClimate plussat alle.

Kerrohan sitten miten toimii vesikelissä. Mulle on kehittynyt allergia kaikkia renkaita kohtaan missä ei kuviossa ole pitkittäisuria.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.04.2017 00:14 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
Ni, vähän sama.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.04.2017 10:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Näissä on pitkittäisurat, mutta voin kertoa ettei se paljoa vesikelissä auta. Märällä asvaltilla pitoa on kyllä, mutta lätäköt on hyvä kiertää kaukaa. :lol:

Kuva




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 06.04.2017 19:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Edellinen crossclimate oli paras märän kelin rengas millä olen ajanut. Tuskin tämä on huonompi.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 07.04.2017 17:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Mitäs öljyä tällaisen vaihteistoon ja ohjaustehostimeen laitetaan?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 07.04.2017 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Tuota kysyt nyt kyllä ihan väärällä foorumilla. 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 07.04.2017 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Laitan redlinen MTL:ää. Sitä on tallilla pari litraa. Tehostimeen laitan Gulfin PSF:ää...se on todennäköisesti väärin. Vetarin vaihtoa ois ohjelmassa ja ohjausvaihteen irroitus. Kaikenlaista pientä...

Mikähän on napamutterin momentti? Sama 345Nm kuin Xsarassa?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 00:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:
Edellinen crossclimate oli paras märän kelin rengas millä olen ajanut. Tuskin tämä on huonompi.


Nyt pitää kyllä määritellä märkä keli... tarkoitatko nyt pitoa märällä asvaltilla vai sitä milloin rengas lähtee vesiliirtoon?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 00:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Huikko kirjoitti:
Laitan redlinen MTL:ää. Sitä on tallilla pari litraa. Tehostimeen laitan Gulfin PSF:ää...se on todennäköisesti väärin. Vetarin vaihtoa ois ohjelmassa ja ohjausvaihteen irroitus. Kaikenlaista pientä...

Mikähän on napamutterin momentti? Sama 345Nm kuin Xsarassa?


MTL on best evö. Olettaen että nakertaja on manuel.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 01:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Igor kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
Edellinen crossclimate oli paras märän kelin rengas millä olen ajanut. Tuskin tämä on huonompi.


Nyt pitää kyllä määritellä märkä keli... tarkoitatko nyt pitoa märällä asvaltilla vai sitä milloin rengas lähtee vesiliirtoon?


Semmoinen, että vettä on tiellä enemmän kuin asfalttia. Siis kaatosade tai pahat urat.
Toimii kuin tauti.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 17:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tuotapa...vaihteistossa ei ole täyttöproppua, eli huohottimesta ilmeisesti kaadellaan öljyt sisälle?
Mistäs tarkistetaan öljytaso?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
En tiiä mikä loota tossa on mutta vahassa ykköskopassa kaatelen 2 litraa ja hyvä tulee kirja sanoo 1,8 litraa tilavuudeksi.
Voi olla lootan perässä tarkistusroppu, toisissa malleissa tasauspyörästössä mistä vetarit lähtee, näin pösössä.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 20:36 

Viestit: 519
C4 haynes kertoilee notta rp 9975 uudemmissa ei ole tarkastusproppua vaan tulee valuttaa tyhjäksi ja täyttää oikea määrä huohottimen kautta. Kai tuossa on sama be4/5. 1,9 litraa



Dee Schneider ja Tepsu
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 08.04.2017 20:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
BXboy89 kirjoitti:
C4 haynes kertoilee notta rp 9975 uudemmissa ei ole tarkastusproppua vaan tulee valuttaa tyhjäksi ja täyttää oikea määrä huohottimen kautta. Kai tuossa on sama be4/5. 1,9 litraa


ok. Täysin tyhjäksi tuo ei tule vetarin poistolla, täytyy säveltää.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Valkoisen nakertajan tarinaa...
ViestiLähetetty: 09.04.2017 11:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Huikko kirjoitti:
Mitäs öljyä tällaisen vaihteistoon ja ohjaustehostimeen laitetaan?

Ilmeisesti BE4-5L manuaali?
Tehtaan suositukset on nämä:
Lainaa:
9. gearbox oil
Manual gearbox and piloted manual gearbox:
Total Transmission BV 75W80, part no PR : 9730 A2 or Special oil part no PR : 9736 41. (=Esso Gear Oil BV 75W-80)

10. Power steering fluid
Total Fluide DA

Kovin paljoa noista ei siis kerrota. 9736 41 = Esso Gear Oil BV 75W-80. Peugeotilla on sopimus Esson öljyistä, Citroen suosittelee Totalia.
Totalin Fluide DA (Direccion Assistée) on käsittääkseni samaa, kuin LDS (Liquide Direction et Suspension).
Gulfin PSF on Dexron-tyypin automaattiöljyä, eli aikalailla eri ainetta eivätkä ole sekoituskelpoisia.
Olikos 1.6HDi peräti rautajousilla. ( :shock: ) , eli siitä puolesta ei tarvitse huolehtia

Totalin DA ja LDS ovat kai vastaavaa, kuin hydraulineste, jota myydään myös CHF11S nimellä. (Central Hydraulic Fluid)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 60 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: