Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kaikki eri radiot ja näytöt C5 X7:ssa
ViestiLähetetty: 18.06.2017 04:56 
Käyttäjän avatar

Moi.

Pidin otsikon tuollaisena, niin sen löytää joskus joku toinenkin.
Alkaa pää pihistä, kun yritän ymmärtää mikä radio sopii minkäkin näytön kanssa ja minkä voi retrofittan-fittan koodaamalla ja mitä ehkä ei.

Jos joku ystävällinen asiasta perillä oleva listaisi tähän eri radiot ja niihin sopivat näytöt, kiitos.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

Viestin otsikko: Re: Kaikki eri radiot ja näytöt C5 X7:ssa
ViestiLähetetty: 18.06.2017 19:33 
Käyttäjän avatar

Öö tuota. Listaan tähän nyt jotain mitä itse olen oppinut aiheesta:

Normaaleita soittimia (pienellä yksivärinäytöllä siis) on RD4 (vanhemmissa) ja RD45 (uudemmissa). Ensimmäisessä ei bluutööttiä eikä usb-liitäntää, paitsi jos valinnaisvarusteena se usb-box. RD45 on sitten sisäänrakennettu bluutöötti ja usb-liitäntä.

Navivehkeitä taas NG4 Navidrive (2din malli) usb-liitännällä, videoinputilla ja kovolla karttoja / musaa varten, MyWay eli RNEG eli RT5 jossa bluutöötti puheluille ja kartat sd-kortilla, eMyWay eli RNEG2 eli RT6 jossa kartat kovolla ja myös bluutööt musiikkistriimaus. Viimeisissä malleissa sitten SMEG-jotain jossa kosketusnäyttö, eikä lainkaan nappuloita itse "radiossa". RNEG ja RNEG2 näytöt on erikokoiset ja eri resolla, joten ei toimi yhteen. Jostain lueskelin että NG4 näyttö olisi myös vastaavasti korkeampi kuten RNEG2-mallissa, mutta tästä en ole varma.

Tuolla jotain aiheesta: https://www.frenchcarforum.co.uk/forum/ ... 48&t=54791

Mun mielestä muiden retrofittaus onnistunee heittämällä, mutta SMEG ei varmaankaan kun siinä on ne erilliset ohjausnappulat yms. ja esimerkiksi ESP ja parkkitutkan poiskytkentä tapahtuisi soittimen kosketusnäytön kautta.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2017 20:52 
Käyttäjän avatar

Jaa näyttää pikaisen surffailun perusteella siltä että NG4 ja RT6 näyttö on sama. Kaapeloinnithan noissa navisoittimissa käynee sitten ristiin rastiin kaikissa, koska RT5 ja RT6 pelaa samoilla. Sen näytön ympärille tulevan paneelin kanssa pitää sitten olla tarkkana, sillä RT5 tarkoitetussa on matalampi aukko näyttöä varten kuin muissa navisoittimissa, joten sama paneeli ei passaa.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2017 21:04 

Joo, sopii sillä varauksella, että CAN-väylän rakenne on uudempi ja vm.2010 C5:ssa on sellainen.
Laittaisin Android-tabletin tai Parrot Asteroidin, jossa on myös BT ja Spotify valmiina. Wazekin :) .

Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2017 22:03 
Käyttäjän avatar

RD4 --> RD45, RD4 --> RT5 ja RT5 --> RT6 -konversiot on ainakin tehty ongelmitta. Esimerkiksi tuo RT6 -soitin tukee sekä vanhempaa että uudempaa can-väyläversiota, joten se ei ole ongelma.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 03:08 
Käyttäjän avatar

Kiitos oikein paljon. Olen nyt kahden vaiheilla. Joko hankin tuon moderneimman orkkiksen, jonka autoon saa, vaihdan ohjausakselin ja pidän auton = 2500€ sijoitus. Pidän autosta oikein ja paljon. Viikko Clion puikoissa Hollannissa ja paluu X7:n rattiin ja kattoluukku auki kesäiltaan...tuli oikein hyvä mieli :)

Toinen vaihe on vaihtaa auto sellaiseen missä on navit ja pensselit valmiina. Se on yli 2500€ sijoitus se.

Kävin Hollannissa pitkän ja hedelmällisen keskustelun paikallisen Webaston kattoluukkuja asentavan pajan kanssa. Luukku on Hollannissa suosittu jälkiasennusvaruste. Sanottiin, että pystyvät tekemään X7 farkkuun, jossa on peltikatto kattoluukun. Tai Cactukseen, jossa on peltikatto. Kysyin hyväksynnöistä ja koritakuusta ja sanoivat, että ei vaikuta asiaan. Moni teetättää heillä ennen uuden auton luovutusta luukun ja muita modifikaatioita. Sama paja uudelleenmuotoilee penkkejä ja tekee haitarikorotuksia asuntoautokäyttöön. Pihassa oli Kangoo, josta tulee matkailuauto korotettavalla katolla. Työn jälki oli hienoa. Kattoluukku asennettuna Cactukseen 2300€. X7 noin 2000€, kun siellä on kuulemma rännit valmiina.

Kävin myös koeistumassa Talismanin kaksiosaisella kattoluukulla (sedan). Se oli kyllä selkeästi ilmavampi tapaus kuin peltikattoinen.

Pystyykö joku auttamaan koodauksen kanssa korvausta vastaan, jos ostan nuo tarvittavat navipalikat ja asennan ne autoon itse?

Fiksua olisi pitää auto ja päivitellä sitä miellyttävämmäksi...ja odotella sitä C5 aircrossia.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 03:22 
Käyttäjän avatar

Jos hommaan tuon 2DIN navin. NG4?...niin tarvitsen sen korkeamman näyttöpaneelin?
Mitenkäs autossa olevat antennit, USB liitäntä ja mikrofoni? Sopivatko suoraan?
Alkuperäinen radio RD45

Minulla on kattoantenni olemassa, missä on webasto + GPS. Ajattelin käyttää sitä.
Nythän autossa on vain webastoa varten kattoantenni. Semmoinen hainevä.

Onko jollain kokemusta tuosta 2DIN Navista NG4?
Osaako se näyttää esim. levyjen kansikuvat? Kuinka suurta USB-mediaa tukee jne?
Nykyinen RD45 toimii jopa 128GB tikun kanssa moitteetta. Ei huvittaisi ottaa musiikintoistossa takapakkia. Minkä kokoinen HDD siinä on ja onnistuisiko sen päivittäminen suurempaan?

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 09:32 

NG 4 USB? mä en oo löytäny. Voi onkose hansikaslokerossa? SD korttipaikka on koneessa suoraan ja ei näytä levyn kansia. Siinähän on muuten DVD soitin, jota en oo kokeillu vielä.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 11:11 

Sen verran korjausta että rt5 ei ole sama kuin rneg. (eka rneg oli ns halpis navi eikä tue esim audio streamausta vaikka bt onkin)

RT6 on kyllä taas sama kuin rneg2 kuten sanottua.
Mun käsittääkseni sitä paremmalla resolla olevaa näyttöä ei ole kuin tuossa kutosessa.
rt4-rt5/rneg on ainakin sama näyttö.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 12:38 
Käyttäjän avatar

Kattelin vaan että ebayssa kaupattiin samaa näyttöä NG4 ja RT6 -malleihin (tosin pösöön). Samoin joku sen näytön ympäryspaneelin kauppaaja painotti että ko. paneeli käy vain RT5, ei RT6 tai NG4-malleihin.

Mulla on siis nyt autossa tuo puhelu-bluetoothilla varustettu RNEG ja se ei tue audiostriimausta bluetoothilla, eikä musatoistoa sd-kortilta, mutta esim. RT5-softapäivitys ja kartat meni nätisti sisään. Audiostriimaus toimii cd-boksin liitäntään asennetulla Yatourilla hienosti. Ymmärtääkseni mikään C5 X7 soitin ei näytä album artia, RT6 ehkä viimeisillä softilla osaa näyttää bluutöötin yli kappaleen esittäjän ja kappaleen nimen. Aiemmin tuokaan ei vissiin toiminut.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 14:02 
Käyttäjän avatar

Jos mulla olis yli 2500 euron budjetti niin en kyllä sylkiskään päin näitä Citikan omia vehkeitä. Tuolla rahalla saat tai vaikka teetät jollain kunnollisen audioekosysteemin jossa toimii sitten nuo mainitsemasi ominaisuudet + todennäköisesti soikin hienommin.

Ainakin tuon oman kamppeen (ilmeisesti RD45?) Bluetooth on sen verran sukua Bluetoothille, ettei sitä oikein haluaisi käyttää. Pätkii, ääni on suttuinen, yhteys katoilee. Bluetooth. USB:llä kun kytkee iPhonen kiinni niin auto alkaa (välittömästi, aina!) soittaa väkisin jotain kappaletta. Auton oma käyttöliittymä on ihan sanonko mistä jotta sen kautta jaksaisi valita kuunneltavaa ja jos valitset artistin tai kappaleen kätevästi suoraan puhelimesta niin vehje soittaa kyllä sen mutta arpoo sitten tilalle oman valinnan. Ai kyllä on rattoisaa matkantekoa.

Mä tiedän Huikko sä olet tarkka yksityiskohdissa. Samanhenkisenä ihmisenä kehoitan miettimään vielä.

Mitä tulee noihin HDD-soitin-puhelin-navi-hässäköihin niin en edes viitsi alkaa avautua. Luulin päässeeni kuiville kun tähän nykyiseen oli joku fiksu valinnut perusradion. :lol: :lol: :lol: (Patongista puuttuu itkuhymiö...)

ViestiLähetetty: 19.06.2017 14:26 
Käyttäjän avatar

Se 2500€ sisälsi sen ohjausvaihteen vaihtonkin töineen.
Mulla on tuo RD45 ja USB-tikun kautta ja BT stremingina toimii ihan ok. Ipodin jos liittää, niin näyttää vain eri artistit.

Olen käyttänyt navina vanhaa tomtomin 930T:tä tai luurin Sygiciä.
Sygicissä saa bt-puheluna ääniopastuksen, jos kuuntelee esim. radiota.
Ruutuun tulee hetkeksi call ja kerrotaan, että kjäänny vasmeallö.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 14:58 
Käyttäjän avatar

...vaikka laskis sen ohjausvaihteenkin pois. Alle tontulla luulis saavan toimivat romut eikä tarvi miettiä aina ajoon lähtiessä mitä kaikkee pitikään aktivoida...

Minä valitsin kivisen tien kun halusin säilyttää orggisradion (ulkonäön vuoksi) ja aloin varustella siihen päälle. Äänipuoli nyt on jo menossa sinnepäin mut toi toimivuus. Saabissa käytetty iPad Mini viidellä kympillä. Soittaa audiofilut, streamaa nettiradiot ja Tidalin, navigoi halutulla appilla, selaa Sitruunapatonkia... Alkaa vähän houkuttaa rakennella sama satsi tuohon Citikkaankin.

edit: Niin ja näyttää ne levyjen kansikuvat. :)

ViestiLähetetty: 19.06.2017 15:20 
Käyttäjän avatar

edit2: ^iPad siis kiinni audiojärjestelmään suoraan valokuidulla, ei mitään höpö-höpö Bluetooth-virityksiä. Ihan kivahan sekin on silloin kun toimii.

ViestiLähetetty: 19.06.2017 15:42 
Käyttäjän avatar

ipadiin kun integroi vielä peruutuskameran, tutkan piipitykset ja saa sen tottelemaan rattinappeja niin sitten oltas jo melko lähellä finaalia. :mrgreen:

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2017 17:51 

kaseva kirjoitti:
...vaikka laskis sen ohjausvaihteenkin pois. Alle tontulla luulis saavan toimivat romut eikä tarvi miettiä aina ajoon lähtiessä mitä kaikkee pitikään aktivoida...

Minä valitsin kivisen tien kun halusin säilyttää orggisradion (ulkonäön vuoksi) ja aloin varustella siihen päälle. Äänipuoli nyt on jo menossa sinnepäin mut toi toimivuus. Saabissa käytetty iPad Mini viidellä kympillä. Soittaa audiofilut, streamaa nettiradiot ja Tidalin, navigoi halutulla appilla, selaa Sitruunapatonkia... Alkaa vähän houkuttaa rakennella sama satsi tuohon Citikkaankin.

edit: Niin ja näyttää ne levyjen kansikuvat. :)

Näyttää olevan alan harrastajia niin, mitähän tonne orkkis subbarin paikalle sais jotta olisi tuota alapäätäkin saatavilla. Nythän tuolla "orkkis HIFI" vehkeellä bassoa irtoaa vasta suuremmilla äänenpaineilla ja niillä voluumeilla rupee "hellasärö" haittaamaan. Meinasin kattoo, jos sinne sais jonkun 8-10" kunnon herkkyydelä ja orkkis päätteellä, kun sehän on nyt integroitu siihen koteloon.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2017 09:48 
Käyttäjän avatar

En tunne X7:n HIFI-pakettia sen kummemmin, mutta hieman epäilen ettei pelkällä elementinvaihdolla ihan huimaa muutosta tapahdu. Tai ainakin pitää tutkia ominaisuudet siten tarkkaan, että toimii orggisvahvarin kanssa. Ehkä ennemminkin pitäisi lähteä liikkeelle siitä vahvistuspuolesta jotta saisi säädettävyyttä ja sittenhän sinne saa jo ihan oikean subwooferinkin... Tää on aina ihan loputon suo. :geek:

ViestiLähetetty: 20.06.2017 11:49 
Käyttäjän avatar

Sedaniin semmonen puolanpoikain tekemä kotelo mikä Kasevalla ja joku 10" elementti + pieni digipääte. Signaalin saanee samasta linjasta mitä orkkisvehkeellekin. Isokoneisessa virtakaapelin vetokin helppoa kun akku on kontissa. :mrgreen:

Farkkuun joutuu sitten askartelemaan itse kotelon. Itse kaavailin jotain 8" elementtiä, riittänee sekin kun farkussa ei eristä penkit subbaria matkustamosta.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2017 21:13 
Käyttäjän avatar

Joo täällä voi sitten olla lähiaikoina joutavana joko RNEG- tai RNEG2-paketti. Koodausvehkeetkin löytyy. RNEG2-näyttö on jo hyppysissä, soitin on tulossa. Testaan ehtiessäni miten tuo RNEG2 pelaa ja jos on omat tarpeet tyydyttävä värkki niin hankin myös sen paneelin näytön ympärille. Testivaiheessa pärjään vielä tuolla RNEG paneelilla jossa hieman pieni aukko.

RNEG + Yatour toimii pätkimättä musiikkitoistossa ihan riittävällä äänenlaadulla (olen harrastanut hifiä 25v), toivottavasti RNEG2 ei tuota takapakkia tässä suhteessa.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 01.08.2017 13:34 

Mulla on 207 pösössä menossa rt3 swappi rt6:een mutta en saa näyttöä toimimaan. Näyttö on purettu 308:n flippinäytöstä. Voiko olla että tuo flippinäytöllinen on vaikeampi saada toimimaan eli vaatii muutakin kuin +12v? Toinen vaihtoehto että toi näyttö paloi kun kytkin sen aluksi väärin. rt3:n näytön liitin kun on ihan erilainen ja joutui johdot pätkiä. Toinen ongelma on siinä että en ole päässyt käsiksi edes soittimen asetuksiin. Välillä diagbox päästää asetusten koodauksiin asti(ja välillä koko diagbox jumittaa jo ennen sitä) mutta failaa mm vinin ja vahvistimen koodauksissa. Tästä syystä soitin antaa vikakoodia kaiutinlähtöihin liittyen eikä kaiuttimista kuulu mitään vaikka ilmeisesti ilman näyttöäkin pitäisi kuulua? Ebayssa ois edullisesti myynnissä 508 pösön näyttöjä että pitäisikö sellaisella vielä kokeilla? 508:n rt6 soitin itsessään on uudemmalla can väylällä mutta onko näytöt samoja?

Poissa

ViestiLähetetty: 01.08.2017 14:50 
Käyttäjän avatar

Mulla olisi yksi C5 X7 RT6 -näyttö irtaallaan. Missä päin vaikutat? X7 on vanhemmalla can-väylällä, mutta liekö kiinnikkeet samalla kohtaa?

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 01.08.2017 16:42 

Haminassa. Näytön kiinnikkeillä ei taida olla niin väliä kun joutuu ilmeisesti muutenkin soveltamaan sopivuuden.

Edit: Ja ihmetyttää kun tuossa mun näytössä ei edes taustavalo syty. Eikö siihen jotain eloa pitäisi tulla vaikka soittimessakin ois vika? Jännitteet on mitattu että tulee näytölle asti.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.08.2017 20:33 
Käyttäjän avatar

Tämä on savossa, joten kaukana ollaan. En voi 100% varmaksi taata tämänkään toimivuutta kun on testattu ainoastaan rikkinäisen soittimen kanssa - sillä ei tullut kuvaa lainkaan (eikä ilmeisesti taustavaloakaan, toki kesäkelissä tuo on hiukan epävarmaa). Soitin vain buuttaili itseään tasaiseen tahtiin eikä ääntä tullut ulos esimerkiksi pihaustakaan, levyäkin sylki pihalle jatkuvasti.

Näyttö ostettu ebaylta luotettavalta myyjältä joka kauppaa näitä RT6-settejä jatkuvasti, joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelmaa. Alkaa vaan loppumaan oma innostus päivitykseen kun ei meinaa löytää järkevään hintaan tuota itse soitinta. Kaksi olen jo ostanut, ensimmäisen myyjä ei suostunut sitä lähettämään kun ei kuulemma käy 2009-malliseen, ja toinen jonka ostin olikin sitten rikki (onneksi ebay palautti rahat).

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 01.08.2017 23:23 

Onko sun näytössä 6pin liitin? Omassa on 12pin liitin johon ei löydy netistä edes kytkentäohjeita. Ilmeisesti flippinäytöllisessä ainoastaan 12pin liitin josta omani purin.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.08.2017 20:42 
Käyttäjän avatar

Xantippa kirjoitti:
Normaaleita soittimia (pienellä yksivärinäytöllä siis) on RD4 (vanhemmissa) ja RD45 (uudemmissa). Ensimmäisessä ei bluutööttiä eikä usb-liitäntää, paitsi jos valinnaisvarusteena se usb-box. RD45 on sitten sisäänrakennettu bluutöötti ja usb-liitäntä.

Mulla on tuollainen RD45 (peräisin DS3 2010), josta voisin luopua. Testattu toimivaksi käyttämällä kiinni 2007-vuosimallin C4:ssa.

Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava