Jos se on lämmönsäätöläppä ja sen akselissa vikaa, ei se yleensä väänny kuin holtittomasti tai voi työntää ja siputtaa vaikka kotelon sisään, joskus on menossa vasta poikki, spiraalilla ja suureksi osaksi poikki, mutta silloinkin luulisi huomaavan vasteessa. Jos taas se kääntyy ja on napakka, luulisi sen säätävän lämpötilaa vaikka käsisäätöisenä, noinhan jotkut tekevät siksi aikaa kunnes saa korjaukseen, reiästä jollan sopivalla putkisuorakaide hässäkällä säätää mukavammaksi (kesällä joksikin muuksi kuin tulikuumaksi ja talvella toiseen suuntaan)
Siellä ei ole mitään muuta akselinpään ja läpän välissä kuin suora (ehjässä siis) akseli.
Tuolla näkyy se tyypillinen vika kakkoskoppaisessa, jos kuva näkyy (tai no epätyypillinen siinä mielessä että molemmat puolet on rikki):

Tuolta
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=22435.0tai sitten googlen kuvahakuun citroen c5 läppä
Moottori ajaa itsensä väärään asentoon (joko virrat poistettaessa/vai kytkiessä?), eli sama syy katkaisee akselin: alkujaan ilmeisesti ideana oli että akselin pää ja kotelon nystyrät pysäyttävät alkuasentoon ja kun joka kerta käynnistäessä haetaan alkuasento ajamalla askelmoottoria reilen pitkä aika samaan suuntaan varmistuttaisiin näin alkuasennosta ja säästetään nollakohdan tai asennon erilliseltä anturoinnilta. Tämä on ihan yleinen ja toimiva säätö, mutta tuossa lämmityslaitteessa on vähän liian huonot stopparit ja liian vahva moottori-> ne pettää ja sen jälkeen voima kohdistuu akseliin joka ei kestä, korjausosana tehtiin vahvempia akseleita, paksumpi vahvistettu varsi, mutta ilmeisesti niistäkin on todettu ettei nekään tahdo kestää, eli joko täytyy askarrella uudet stopparit kotelon sisäpuolelle tai virranrajoitusvastukset moottoreille.