Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pissapojanantureita on kahta mallia samanikäisissä
ViestiLähetetty: 25.02.2018 13:42 

Viestit: 151
Irkkikanavan puolella puhuttiin yhdestä iäisyysaiheesta, C5:n temppuilevista pissapojan nesteen pinnankorkeusantureista.

Yksi kanavalainen oli jo vuosia sitten puhdistanut 1-koppaisessa olleen anturin, joka oli rakenteeltaan sähkönjohtavuuteen perustuva. Tankissa on siis kaksi metallinastaa, joiden välistä sähkönjohtavuutta mitataan.

Vaan toinen kanavalainenpa kertoi että oli niin ikään 1-koppaisesta purkanut kääntyvään kohoon perustuvan anturin.

Näiden kahden auton tietoja Servicestä tarkastelemalla kävi ilmi että näillä kahdella anturityypillä on myöskin eri varaosanumerot. Sähkönjohtavuutta mittaava on numeroltaan 643453. Kääntyvällä uimurilla toteutettu on numeroltaan 643479.

Olisipa jännä tietää että onko vastaavasti myös ECU:ssa eri softat. Anturien toimintaperiaate kun on kovin erilainen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pissapojanantureita on kahta mallia samanikäisissä
ViestiLähetetty: 25.02.2018 14:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7830
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Anturien toimintaperiaate on sen ohjausyksikön kannalta todennäköisesti sama, virta kulkee anturin läpi/virta ei kulje anturin läpi. Selvisikö jotain tekijää sille, kumpi anturi autossa on? Liittynee pesunesteen tyyppiin ja sitä myötä sähkönjohtavuuteen? Oletettavasti kohomalli on uudempi? Sähkönjohtavuuteen perustuvien kanssa on ainakin mulla ollut ongelmia joidenkin pesuaineiden kanssa...

Edit: servicen mukaan vaihtuu RP-numerossa 9618 tuohon kohomalliin, joten eihän niitä sitten kai samanikäisissä ristiin ole?

Tuo osuu 10.3.2003. Mulla on helmikuussa 2003 käyttöönotettu '03 - femma ja loppuvuodesta tehty' 03 ollut myös. Tuossa jo '04-mallissa oli monenlaista, mitä en muissa ykköskorisissa ole juuri tavannut, varsinkaan 1.8:ssa, kuten ESP, kääntyvät peilit, peruutustutka, himmenevä taustapeili, valoautomatiikka valoisuustunnistimella (samassa paketissa sadetunnistimen kanssa toisin kuin aiemmissa). Osahan noista on toki nähty paremmissa malleissa jo aiemminkin...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pissapojanantureita on kahta mallia samanikäisissä
ViestiLähetetty: 25.02.2018 21:53 

Viestit: 151
Teuski kirjoitti:
Edit: servicen mukaan vaihtuu RP-numerossa 9618 tuohon kohomalliin, joten eihän niitä sitten kai samanikäisissä ristiin ole?


Ilmaisin itseni kehnosti. Tarkoitin samaa korimallia. Ilmeisesti se kohomalli tosiaan on se uudempi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pissapojanantureita on kahta mallia samanikäisissä
ViestiLähetetty: 26.02.2018 08:07 

Viestit: 511
Beksi-Eki kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Edit: servicen mukaan vaihtuu RP-numerossa 9618 tuohon kohomalliin, joten eihän niitä sitten kai samanikäisissä ristiin ole?


Ilmaisin itseni kehnosti. Tarkoitin samaa korimallia. Ilmeisesti se kohomalli tosiaan on se uudempi.


Pientä lohdutusta; Olin -80 luvulla täissä huoltamolla jolla oli Toyota merkkihuolto ja siellä ihmeteltiin, kun saman vuosimallin sisällä oli samalla moottorilla varustetussa tercelissä kolmea eri katkojan kärkeä, kahta kondensaattoria, kahta öljyn- ja ilmansuodatinta. Verrokkina BLMC jossa esim 1000 koneessa koko valmistusaikana kaksi eri katkojankärkeä ja yksi öljynsuodatinmalli.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: