Tarina:
Tapasin uuden naisen.Nainen oli varttuneemmalla iällä ajanut ajokortin,painellut tuore kortti
taskussa käytettyjen autojen kauppaan ja kysellyt hyvää autoa itselleen.Eipä muita kriteerejä.
Ja millä tähän tarpeeseen vastasi liike? Kenties joku ihana ja luotettava kirkuvan punainen Tojota Yaris?
Ei,vaan 18" aftermarket aluilla varustettu Paskatti 1,8 TSI katastroofikoneella jolla jollain ihmeen pyhän hengen voimalla on päästy
etenemään 261tkm.Tuttu myös Audin keulalta,merkinnällä 1,8 TFSI.
Ja nämähän on tunnettuja mm. tuosta öljynkulutuksesta johtuen viallisista männänrenkaista..tai jostain mistä lie
jonka korjaaminen edelleyttää koko koneen atomiksi purkamista.
Muita konetyypin hienouksia on turbon porsiminen joka kuulemma samalla vie koneen mennesään,jakoketjun pettäminen (ei sentään niin pahana kuin 1,2 tai tai 1,4TSI) kannentiiviste viat ynnä muuta mukavaa.
Ja menohan tuolla tosiaan on tyyliä lisää öljy tarkista bensa.
Autoa on huollettu Vagin LongLife huolto-ohjelman mukaan...huollettu viimeksi 27tkm sitten

Tuollainen siis naisen mukana tuli piristämään elämää.
Koska en usko LongLife huoltoväliin ajattelin tehdä siihen keväthuollon.
Paras keväthuolto tuolle olisi dumpata se äkkiä johonkin liikkeeseen,mutta helpommin pääsee kahvittelemaan Kim Jong-Unin kanssa kuin löytää liike joka tuon ottaa.
Toinen olisi työntää se läheiseen suohon mutta joku THP moottorin omaava C5 kuski oli tehnyt keväthuollon samalla kaavalla ja sinne ei enää mahdu.
Kolmas olisi jättää se käymään ovi auki jonnekin hieman huonommalle alueelle toivoen että joku nisti vie sen,mutta heiltä
harvemmin repusta neulan ja ruiskun lisäksi löytyy neljän litran pänikkää VW:n LongLife moottoriöljyä.
Eli viimeisenä vaihtoehtona ajattelin hakea Motonetistä ilma & raitisilma suotimet,öljynsuotimen sekä tulpat.
Jep,en maininnut öljyä koska nyt päästään siihen kysymykseen.
Onko mitään syytän moisen öljykrematorion öljyjyä laskea propusta pois? Sitä uutta öljyä kun sinne kipataan kaiken aikaa.
Lisäksi,kun tuon konetyypin öljynsuodatin on heti naaman edessä kun konepellin avaa,ei auton alle tarvitsisi mennä sen puolesta muutenkaan.Mitäs sanoo arvon raati&asijaintuntijat?
Jos jotain positiivista autosta pitäisi keksiä;kone tuntuu käyvän nätisti,se ei savuta,siinä on sopivasti varusteita ja on varmasti parempi ajaa kuin se kirkuvan punainen Tojota Varis.