Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Takaakuvatut nopeussakot Latviasta
ViestiLähetetty: 24.05.2018 18:29 

Editointiaika ehti mennä umpeen, joten lataan tähän perään:

Janne L kirjoitti:
Ja kun sanotaan että oikeudella ei ole hintaa niin laitan mielelläni sakolle pienen hintalapun muutaman viranomaistahon avustuksella niin että sen perintä ei toisin sanoen ole kannattavaa.

Teetkö saman jos saat Suomessa kameratolpasta pikavoiton?
Pointtini on se, että työllistät tällä toiminnallasi myös Suomen viranomaisia ja ketkä heidän palkkansa maksavat? Me, sinä, minä, naapurin ukko ja akka veroina.

Aika vittumaista käytöstä tuhlata meidän maksamia verorahoja tuollaisella ajattelutavalla.

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

ViestiLähetetty: 24.05.2018 19:52 

Dsharrastelija kirjoitti:
Aika vittumaista käytöstä tuhlata meidän maksamia verorahoja tuollaisella ajattelutavalla.

40 euron takia. Hävettää jo toisen puolesta.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.05.2018 02:43 

Dsharrastelija kirjoitti:
Editointiaika ehti mennä umpeen, joten lataan tähän perään:

Janne L kirjoitti:
Ja kun sanotaan että oikeudella ei ole hintaa niin laitan mielelläni sakolle pienen hintalapun muutaman viranomaistahon avustuksella niin että sen perintä ei toisin sanoen ole kannattavaa.

Teetkö saman jos saat Suomessa kameratolpasta pikavoiton?
Pointtini on se, että työllistät tällä toiminnallasi myös Suomen viranomaisia ja ketkä heidän palkkansa maksavat? Me, sinä, minä, naapurin ukko ja akka veroina.

Tietenkin. Miksi en tekisi, minulla on siihen laillistettu oikeus puolustaa itseäni. Länsimaisen oikeusvaltion ensimmäisiä prinsiippejä. Jos asiaa ei uskalla kyseenalaistaa, ei siihen ikinä tule muutosta.
Toki on totta että jos kaikki tai edes murto-osa Suomen autoilulampaista tekisivätkin samoin, muuttuisi järjestelmä välittömästi pelkkää tekovälineen omistajaa periväksi järjestelmäksi kuten mm Latviassa, onhan Suomessa sentäs jotain oikeutta vielä asian osalta jäljellä.

Huomautan jos se teitä moralisteja yhtään kiinnostaa - minua ei teidän syyttävät mielipiteet pätkääkään, kaikki sakkoni on kertynyt vuosittaisen ~30tkm suoritteen ajossa muutamien kmh yksiköiden ylityksestä, ei piittaamattomuuttani turvallisuutta kohtaan, ne ajat on menneet jo 20 vuotta sitten.

Moottorilehti 5/18
https://i.imgur.com/2VR2qFg.jpg

Pitää varmaan kaivaa ne popkornit esiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.05.2018 11:46 

Kilometrejä on tullut vuosittain erilaisilla ajoneuvoilla 30 tuhannesta 60 tuhanteen vuodesta... jääköön sanomatta. Tähän mennessä en ole saanut yhtään sakkoa lukuunottamatta yhtä pysäköintivirhemaksua noin 40 vuotta sitten. Virheitä on tullut tehtyä ja teen niitä edelleenkin vaikka pyrin elämään meidän parhaaksi laadittujen sääntöjen puitteissa. Joka paikkaan olen ehtinyt ajaallaan. Ihmiset jatavarat ovat päässeet perille mahdollsimman turvallisesti. Eikä mitkään tolpat, tutkat tai valvojat ole matkaani hidastaneet. Jotkut toiset tiellä hosujat kylläkin, kun on joutunut heidän takiaan ohjatuksi kiertotielle tai joutunut pysähtymään heitä auttamaan. Joukossa on joskus ollut niitäkin jotka ovat hetkeä aikaisemmin kauhealla kiireellä minut ohittaneet ja poikkeuksetta ylinopeudella. Todettakoon, että minut pysäyttäneet valvojat niin maanteillä kuin tullissa ja jopa ulkomailla ovat aina olleet asiallisia kavereita.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.05.2018 11:51 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Janne L kirjoitti:
Tietenkin. Miksi en tekisi, minulla on siihen laillistettu oikeus puolustaa itseäni. Länsimaisen oikeusvaltion ensimmäisiä prinsiippejä. Jos asiaa ei uskalla kyseenalaistaa, ei siihen ikinä tule muutosta.

Kieltämällä tekemäsi rikkeen "muutoksen saamisen" nimissä käytät tuota oikeusvaltion ensimmäisen prinsiipin sallimaa oikeuttasi niin väärin kuin sitä vain voi käyttää.

Ei se ole kyseenalaistamista, se on itsekkyyttä ja sen mainostamasi oikeusvaltion vähättelyä.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 25.05.2018 16:36 

Janne L kirjoitti:

Toki on totta että jos kaikki tai edes murto-osa Suomen autoilulampaista tekisivätkin samoin, muuttuisi järjestelmä välittömästi pelkkää tekovälineen omistajaa periväksi järjestelmäksi kuten mm Latviassa, onhan Suomessa sentäs jotain oikeutta vielä asian osalta jäljellä.

Huomautan jos se teitä moralisteja yhtään kiinnostaa - minua ei teidän syyttävät mielipiteet pätkääkään, kaikki sakkoni on kertynyt vuosittaisen ~30tkm suoritteen ajossa muutamien kmh yksiköiden ylityksestä, ei piittaamattomuuttani turvallisuutta kohtaan, ne ajat on menneet jo 20 vuotta sitten.

Moottorilehti 5/18
https://i.imgur.com/2VR2qFg.jpg

Pitää varmaan kaivaa ne popkornit esiin.

Mitä nää täälä reuhotat vaan pistä kaveris maksaan sakkonsa?

Poissa

ViestiLähetetty: 25.05.2018 20:11 

Ihmettelen keskustelua...Autovuokraamon omistajana lähetin viikottain poliisille autonkäyttäjän tiedot,jos en olisi lähettänyt olisi oma kortti ollut kuivumassa muutamassa viikossa.Kerran jouduin käymään laitoksella,vaikka olin lähettänyt kuljettajan tiedot.Kuvassa oli yön musta naama joten tuli rimakauhu asioitten selvittelyyn.Elämää pitää opiskella jotenkin. :D

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2