Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia -95 lähti lopullisesti
ViestiLähetetty: 17.07.2018 20:39 

Hei!
Tuo Xantia oli aluksi tarkoitus rakentaa jonkinlaiseksi Cruisailu autoksi. Mutta kun miettii ja harkitsee liian kauan, käy sitten näin.
Lavalle ja kierrätykseen! Ilmoittelin kyllä myös eri palstoilla, ja kysyjiä oli kovasti. (hinta 150€) Suurin osa kyselijöistä oli murteesta päätellen maahanmuuttajia. Outoa oli kuitenkin se, että kolme lupasi tulla "huomenna " hakemaan auton. Eivät tulleet edes katsomaan, vaikka saman tai edellisen päivän aikana soittelivat vielä tarkistellen moottorin kokoa, tai väriä, yms. Someviestien puolesta olisin tehnyt ainkin neljä varmaa kauppaa. Mikä näitä ihmisiä vaivaa??

Sitten laittoi viestin suomalainen mies, joka yksioikoisesti sanoi: "joosset saa muille kaupaksi, ilmoita meille, haetaan romun hinnalla". Se oli paras tarjous, soitin heti, ja puolen päivän päästä Citikka jo killui Hiabin koukussa matkalla paaliin.
Se oli tietysti sääli; kaunis sisustus, ehjä automaatti, ei juuri ruostetta, hydrauliikka ei vuotanut. Tuulilasi halki, ilmastointi rikki, koneessa joku apulaitelaakeri jurnutti, katin sisällä helisi.
Se vaan oli vanha laite, kunnostettunakin vain vanha auto, Malja muistolleen!
Hakapajamies

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantia -95 lähti lopullisesti
ViestiLähetetty: 23.07.2018 17:32 

Nuita ketkä aikoo tulla hakemaan nii ei kannata ottaa liian tosissaan. Eipä niistä kannata välittää.

Citroen C5 2L HDi 136 -09 perhevankkuri, Ford Mondeo Mk3
Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantia -95 lähti lopullisesti
ViestiLähetetty: 23.07.2018 21:07 

Itsekin olen aikoinaan hermostunut noihin nettiauton/moton "ostajiin" vaikken ole kuin ehkä 5 vuoden välein jotain myynytkään. Mutta tuo lienee nykypäivän tapa, vähän jo joutuu valikoimaan missä asioissa suomalaisen sanaan voi luottaa.

Itse pyrin siihen etten lupaile turhia, eli viimeisimmän netti...ostoksen yhteydessä ilmoitin kunnon tarkastuksen yhteydessä. että käyn katsomassa muutakin tarjontaa ja palaan asiaan, jos on tarpeen. Mutta toisaalta kun itsellekin oli vielä epävarmaa hankinta, niin ei tulisi mieleenkään luvata ostaa (tai pyytää varaamaan siksi aikaa kunnes saan katsottua muut tarjokkaat). (No toinen tarjokas tarttui minulle mukaan kahden päivän harkinnan jälkeen, ja myyjälle olin luvannutkin ilmoittaa viikon sisään kiinnostuksen)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]