Omaan C5 Hdi 2.0 Break 2003:een virittelin alkuperäisen ajonaikaisen Webaston (kupeessa luki ThermoTop C, muttei ollut oikeasti kuin Z, koska ei ollut vesipumpun, eikä sisäpuhaltimen ohjausta.)
Kytkin toimimaan ilman auton ohjausta ottamalla keltaisen johdon, muistaakseni kolmos-nasta, irti, eli ohjausliittimellä oli vain käyntipyyntö 1-nastassa ja polttoainepumppu 6-nastassa. Lexialla piti ottaa lisälämmitin pois varusteluettelosta, muuten tuli herjoja. Käyttösähkö tulee akun alla olevasta sulakeboxista, samasta, jossa on sulakkeet myös sähköiselle lisälämmittimelle.(Kannattaa varmaan laittaa väliin helppoon paikkaan kytkin, josta saa virrat pois.)
Autoon oli lisätty aiemmin kumiletkut kierrättämään vettä Webaston kautta. Laitoin Boschin tarvikevesipumpun roikkumaan letkuun tulopuolelle. Webaston päälle, omalle paikalleen ei vesipumppu mahdu, oli lampunpesin edessä.
Webaston voi käynnistää kellolla 1533, gsm-releellä tai työntämällä Defan lämmityslaitepistokkeen keulalle.
Webaston saatua käynnistyskäskyn käynnistyy myös vesipumppu ja sisäilmapuhallin etuvastuksen kautta. (Paljon releitä) Nykyään etuvastuksina toimii tarvikepenkinlämmittimet rinnankytkettyinä sarjassa sisäilmapuhaltimen kanssa. (Vanhat kulkuset tykkää) Näin voi säätää myös puhallustehoa.(Lisää releitä).
Joskus tuli ongelmia Webaston sammuttamisen kanssa. Ohjausjännitteen katkettua pysähtyi myös vesipumppu, mutta Webasto jatkaa hetken jäähdytysajoa, jonka aikana saattaa vesitila ylikuumentua. Tämä jää muistiin ja ehkä kolmen jälkeen Webasto ei enää käynnisty ja käyttöjännite täytyy katkaista hetkeksi vian kuittaamiseksi.
Löysin kuitenkin ebaystä ohjauskortin, jossa on myös vesipumpun ohjaus. Ei tarvinnut viritellä mitään päästöhidasreleitä.
Linkin ketjussa on selkeä kuva normaalista kytkennästä.
https://citroen-foorumi.com/index.php/t ... 008.0.html