|
Kirjoittaja |
Viesti |
Köpi
|
Viestin otsikko: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 02.10.2018 19:57 |
Viestit: 4
|
Terve. Työn alla oli C2 jossa paisari tulvi ja syyksi paljastui kannentiiviste. Nyt tiiviste vaihdettu eikä paisarissa enää pulputa entiseen malliin mutta tulvii siltikin yli. Voiko tuo johtua epäonnistuneesta ilmaamisesta vai menikö kansiremontti reisille? Kansi plaanattiin ja kaikki uudet hilut heitettiin mukaan
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 02.10.2018 20:17 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Ilmausongelma tulisi ensimmäisenä mieleen..Ilmaruuvit:Lämmityslaitteen letkussa,termostaattikotelossa..Joissakin myös jäähdyttimen päässä. Onko termostaatti kunnossa?
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
Köpi
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 02.10.2018 21:02 |
Viestit: 4
|
Noista kahdesta ensin mainituista ilmaruuveista valutellu kyllä mutta jäähdyttimen luota en ole hoksannu kattoakaan. Termarin kunnosta ei tietoa. Täytynee varmaan hakea uusi
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 02.10.2018 23:14 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tulvii vaikka paisarin korkki on normaalisti paikallaan? Käynnistykö tässä flekti missä lämpötilassa, joissakin malleissa ko. lämpö on kiehumispisteen yläpuolella, eikä "perinteisin" menetelmin voi kansivikaa havaita.. tai ainakin pitää olla tarkkana kädet letkuilla eikä odottaa flektin pyörähtämistä.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Köpi
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 03.10.2018 18:28 |
Viestit: 4
|
Eilen tulvi kun korkki ei ollut paikallaan mutta lämpöäkin oli vasta 76 astetta. Autohan on siis käynyt ihan merkkiliikkeessä ja väittivät "testien" perusteella että kansipahvi sökö. Tässä on tosiaan tuo 103 asteinen termostaatti ja muistaakseni flekti käynnistyy jossain karvan alle 100 asteen
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 03.10.2018 18:53 |
Viestit: 5125
|
Tekikö merkkiliike tuon remontin vai kommentoivatko vaan vikaa (ilmeisesti siis tällä toisella kerralla eikä ekalla) ja tarkistettiinko että sylinteriputket (eikös tuo ole märillä putkilla?) ovat oikealla korkeudella (ja putsattiin kunnolla eikä raapittu viiltoja)?
Vaihdettiinko/mitattiinko venyvät kannenpultit?
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 03.10.2018 19:08 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Kiertääkö siellä nesteet?Ettei vaan tarvikevesipumppu,jossa muovinen siipipyörä joka halki,ja vain akseli pyörii...
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 03.10.2018 19:16 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tukos jossain sopivassa paikassa..?
Itse tuli opeteltua tuon uudemman Rangen kanssa, miten sen kiehutusvesireaktori toimii, ja miten siellä nesteen pitää kiertää. Meni kyllä muutama viikko ihmetellessä, muuten kävi hienosti mutta tovin käynnin jälkeen puhalsi nesteet paisarista pihalle, vaikka miten oli olevinaan ilmannut järjestelmän. Lopulta syyllinen löytyi, tiivisteliiman kikkare tukki jäähdyttimen yläreunasta lähtevän "ilmausletkun" lähdön, ja kun ilma ei päässyt jäähdyttimestä minnekään niin mahdoton oli saada jäähdytin nesteytettyä. Lisäkivan tuossa teki vielä se että jostain tulee koko ajan pientä kuplaa järjestelmään, epäilyksen alla on yksi vähän noussut pakoventtiilin ohjari, ja sitä varmistamaan tuli hankittua toiset kannetkin, kansipahveja tuli kaukaa viisaana tilattuakin useampi pari...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Köpi
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 03.10.2018 19:46 |
Viestit: 4
|
Auto kävi ensimmäisellä pajalla jossa vaihtelivat termostaatteja koska olivat vakuuttuneita termostaattiviasta. No vikahan ei korjaantunut sillä hölmöilyllä niin vein auton merkkiliikkeeseen jossa diagnosoivat kannentiivisteen menneen. 1000e remontista oli hiukka liikaa koska kyseessä arvoltaan max tonnin auto. Tein itse koska kauheata tappiota ei tule vaikkei remontti onnistuisi. Nyt kuitenkin tuossa ilmaillut lisää ja näyttäisi nesteet pysyvän nätisti sisällä ja lämmötkin kurissa. Autossa on joo märät sylinteriputket. Hihnan ja vesipumpun + kiristimen vaihdoin samalla kun olivat sopivasti hollilla
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: C2 1.4 8v paisari tulvii Lähetetty: 03.10.2018 21:20 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Vähän aiheeseen liittyen..Vaikka eri automerkki.. Joissakin alkupään VW transporttereissa (T5) joissa 2.5l moottori heikkeni nestekierto muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen,kun vesipumppu avattiin,oli puolet siipien pinta-alasta kadonnut.Ja pumppu valurautaa! Lopulta syy selvisi,pumppu oli kavitoinnut...Miksi,se ei koskaan selvinnyt..
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
|