Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2018 22:29 

Viestit: 65
Paikkakunta: Kouvola
Useamman BX.n ajan myötä omistaneena, ensimmäisen kerran tuli vasta nyt eteen että joku taakse menevä "pitkä putki" vuotaa edestä, jostain moottorin alta apurungolle.
Onko näitä "pitkiä" putkia kuin monta; ymmärränkö oikein että erikseen molemmille takapalloille omansa paluuputkineen sekä molemmille jarruille omansa ?? Eli yhteensä 6 vai 4 kpl ??
Korjaamolla laakerin vaihdon yhteydessä tarkistivat vuodon, ja merkitsivät vuotavan putken, mutta kun ittellä ei ole monttua tai nosturia ja mahdollisuutta tarkistaa mikä putki ja mistä kohtaa vuotaa. Kyseessä ilmeisesti joku paluuputki, muutenhan painee olis hävinny hetkessä ??

Millainen urakka on vaihtaa näitä pitkiä putkia, meneekö suurin osa työstä putken pujotteluun yms kiinnikkeiden irroitteluun ? Lähinnä siis että jos vaihdatan putken jossain korjaamolla 70,- /h, paljonkohan tähän työhön menis aikaa, itse putkihan tuskin kovin hinnakas on ??
Jossain edellisistä BX:stä olin katsovinani, että joku tällainen paluuputki oli korjattu niin että putki oli katkaistu sopivasta kohtaa, tiukka liitos kumiletkuun joka johti suoraan lähelle LHM -pönttöä paksumpaan paluuletkuun yhdistettynä. Olisiko joku tällainen "kikka-kolmonen" mahdollinen, jos tässäkin kysymyksessä siis joku paluuputki.

Ja saako näitä putkia enää nykyään mistä ??

Lieneekö täällä palstalla innokkaita, joka haluaisi ottaa urakaksi vaihtaa tällainen putki, tai toisaalta vuokrata nosturia/tilaa jos itse yrittäisin vaihtaa putkea, jos se nyt yleensäkään itseltäni onnistuisi ( onko helppo/vaikea tyyliin kierteet auki putken etu- ja takapäästä, kiinnikkeet irti - pujottelu putki pois - uusi tilalle...?? tms )

Auto siis sijaitsee Kouvolassa , BX 16 TGE -90


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2018 22:40 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Motonet ,sieltä löytyy suurin osa putkista



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 16 TGE "pitkät putket" vuoto/vaihto
ViestiLähetetty: 24.10.2018 09:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Jos vuotava putki on metallinen paluuputki, niin se harvoin vuotaa edestä, vaan silloin on mahdollista että vuoto on mustekalan kumiletkuissa. Jos vuoto on kuitenkin paluupuolen metalliputkessa, niin sen vuoto kannattaa korjata siellä missä vuoto on vaikkapa sellaisella helmiliitospätkällä joita voi ostaa Sitroselta (3,50 MM PUTKEN HELMILIITOSKAPPALE 10,00 Eur). Näitä kannattaa pitää varalta mukana muutenkin, niillä voi korjata pikaisesti yllättävän vuodon.

Putken oikeaoppinen vaihto vaatii taka-akselin kuskinpuolen löysäämistä, jotta syntyvästä välistä putken saa hyvin ja kestävästi laitettua paikoilleen.

Pitkiä putkia neljä kpl, jos niitä lähtee vaihtamaan, niin silloin kannattaa vaihtaa kaikki kerralla ja tehdä asennustyö huolella etteivät uudet putket pääse hankaantumaan rikki. Itselläni meni puolessa vuodessa osaavan Citroen-korjaamon vaihtama uusi putki puhki, koska asennus oli tehty sinnepäin-periaatteella.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: