HiTec kirjoitti:
...
No tuo 2-suuntainen lataushan on jo ihan tätä päivää
https://www.helen.fi/uutiset/2017/V2G/Ehkei tuo sitten vaatisi kuin vähän softaa ja sopivan kaapelin, ainakin kahden CHAdeMO-liitin auton välillä? Kaapeli kiini ja autosta valittaisiin sopiva määrä "luovuta 10 kWh apusähköä toiseen autoon". Nykyinen liitännän maksimiteho on 62,5 kW, jos kummatkin tukee tuota tehoa, ei tuo kestäisi kuin ehkä kymmenkunta minuuttia ja pääsee taas noin 50 km eteenpäin. (Ei tuo määrä tietysti auta jos kuski on täysi pölvästi sähköauton käytössä, mutta luulisi normaaleihin optimistisiin "virhearviointeihin" riittävän)
Kaapelin mukana voisi olla varoituskolmio, jossa joku selkeä symboli, joka kertoo virran tarpeesta ja liittimen tyypin - no harvinaisia nuo sähköautot on vielä, mutta niin on sopivat polttoainejerrykannutkin ohi ajavien takaluukussa?