kariseija11 kirjoitti:
faro680 kirjoitti:
Vika ei välttämättä ole regulaattorissa jakotukissa vaan pumpun päässä olevassa paineen säätimessä/tunnistimessa (tai kummin päin nuo nimikkeet nyt meneekään)hintoja kannattaa kysellä.Mulla on yksi jakotukkiin tuleva anturi käytetty 150€ jos tarvetta 0500 561085 .Taitaa olla yksi pumpun yksikkökin tutkin tilanteen.Vika voi olla pumpussakin itsessään.
Moikka! Polttoaineen paineensäädin irroitettu ja puhdistettu ja uudet tiivisteet (3 kpl yht. 14,20 ) vaihdettu. Auto toimii taas moitteitta! Irroitus ja puhdistusohjeet sain Kuopion Autotalo Hartikaisen asentajalta! Kiitos hänelle ja sinulle faro680 ohjeista!

Mulla oli paineensäätimeen mennyt metallisiru viallisesta siirtopumpusta.
Oireet olivat kaasua hellittäessä kone sammui ja valo syttyi. Lähti uudestaan kyllä käymään, mutta saattoi jäädä vikatilaan.
Vika korjattiin irrottamalla paineensäädin ja annettiin sille paineilmapuhdistus.
Myöhemmin vastaava vika ilman sammumisilmiötä tulee noin kolmen kuukauden välein. Silloin valo syttyy ja saattaa mennä vikatilaan. Sammutuksessa muutaman sekunnin jälkikäynti.
Tämä vika korjaantuu polkaisemalla kierrokset muutaman kerran viiteen tonniin ja sammutus. Tämä rituaali viitisen kertaa. Kone käy jälleen normaalisti ja valo sammuu hetken päästä, ellei heti. Vika voi johtua taloudellisesta ajotyylistäkin, eli kone on tukossa. Konstilla pääsee kuitenkin taas vähintään 3 kuukautta eteenpäin. Auto on Sevel 2.0Hdi