|
Kirjoittaja |
Viesti |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 10.01.2019 21:31 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Wesa kirjoitti: Eli pyrstö toimii ok. Koitahan ei ohjata erikseen, eli aina yhtäaikaa ja etupään toimimattomuus katkaisee myös takapään. Jos se regu(loi) kaikkia noita, silloin tuskin siinä vika? 30sekunnin välein ecu käyttää ohjauksen päällä ja taakse menee komeesti kanttiaaltoa. Joku pitää etupään piirin fault-tilassa ja se ei edes yritä. En löydä mistään alusta-ecun sähkökaaviota, onko kukaan löytänyt? Jekkerin threadistä löyty yksi kuva, näkyy jotain. En vielä ole keksinyt miten tästä eteenpäin... Trankuille tulee kaikkiin Vcc 12V kolmospinnille. Mielikuvitus kovilla 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 13.01.2019 17:04 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Brittipalstalta löytyi vinkki testata H2 solenoidi vs. ecu. Eli laitetaan 100ohm5W vastus solenoidin tilalle->pitäis huijata ecu kuvittelemaan että solenoidi on ehjä... Väittivät myös törmänneensä solenoideihin joissa kela vaurioitunut, mutta yleismittari näyttää ok vastusta. Vaatii induktanssi-mittauksen? Tämän testin siis äsken tein, ongelma ei poistunut. Eli vaikuttaa siltä, että mun suspension-ecu on kaputt jollain tavalla... Tästä se harrastus nyt sitten alkaa 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 01.02.2019 21:38 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Activa miehen joulu:
Liitteet: |

IMG_1442.jpg [ 61.33 KiB | Katsottu 16058 kertaa ]
|
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 01.02.2019 22:02 |
Viestit: 700
|
Ranskalaisella eculla vai millä ehjääntyi?
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 01.02.2019 22:17 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Joo, Ranskasta tuli. Lähetän vanhan sinne, jos joku guru siitä vielä sais toimivan. Melkoinen veljeskunta meillä Ranskassa!!
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 02.02.2019 00:11 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
 Mahtavaa!
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 02.02.2019 16:06 |
Viestit: 184
|
Noniin, asiaa!
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 02.02.2019 16:21 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Jees, lämmittää mieltä Seuraavaks kun saa noi loput kuus palloa vaihdettua, niin sitten pitää käydä Activa sylkkyjen puslat läpi, kolinat pois...
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 03.02.2019 20:48 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
No nyt on kaikki pallot vaihdettu. Muuten meni kuin Strömsössä, paitsi etu-activa pallo  Tulipahan rasvattua koko keula yhdessä silmänräpäyksessä Mitenköhän ton Activa-piirin saa paineettomaks Vasemman takapyörän kulma pisti silmään... pääsen siis seuraavaks kynkän laakerin vaihtoon. Eipä ole tuostakaan kokemusta, vielä. Mä oon aika nöösi xantian ostaja, kun en tuotakaan huomannut. Ei sillä tosin olis ollut vaikutusta kaupantekoon. Mitähän muuta on jäänyt huomaamatta?
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 03.02.2019 22:00 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Mulla on ns. ketjuputkipihdit. Hyvin on toistaseks pärjännyt. Varsinkin edessä joutuu käyttämään vähän mielikuvitusta.
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 03.02.2019 22:19 |
Viestit: 700
|
HanaAna kirjoitti: No nyt on kaikki pallot vaihdettu. Muuten meni kuin Strömsössä, paitsi etu-activa pallo  Tulipahan rasvattua koko keula yhdessä silmänräpäyksessä Mitenköhän ton Activa-piirin saa paineettomaks Siellä Activa-blokissa, mikä on taka-akselin päällä on ilmausnippa. Sieltä tulee nesteet kanssa ulos paineella kun sen avaa. Itse on tullut irroiteltua vastaavilla kaluilla kuin nämä pitkän putken avulla. Jos ei luotto työkalun kestoon ole riittänyt niin sitten paineilmavasaralla vähän lisää voimaa, mutta tähän tarvitsee myös apukädet. Näissä vanhantyyppisissä palloissa käy huonompikin työkalu, mutta C5 palloissa sen muodon takia olisi hyvä työkalu, joka yltää sen paksun kohdan ympärille, jos meinaa ilman iskemistä irroittaa. Tuollaiset lukkopihtimalliset ovat just ja just yltäneet pallon ympärille, mutta sitä en tiedä yltääkö nuo motonetin. https://www.motonet.fi/fi/tuote/804205/ ... dattimellehttps://www.motonet.fi/fi/tuote/803061/ ... atinpihdit
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 03.02.2019 23:09 |
Viestit: 184
|
Kävi muuten sama tuon activa pallon kanssa  Onneksi oli suojalasit päässä.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 03.02.2019 23:51 |
Viestit: 2666
|
Olen kokeillut ketjupihtejä, ketjuhylsyjä ja vaikka minkälaisia öljynsuodstinavaimia. Paras on silti se Knipexin metrin mittainen cobra-pihti, tässä ketjussa kuva: viewtopic.php?f=12&t=24247&hilit=Päivän+työkalu
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 04.02.2019 00:18 |
Viestit: 700
|
Noilla isoilla knipexeillä varmasti saa välitettyä isoimman voiman pallon aukaisuun, mutta joidenkin pallojen irti saaminen ilman isompaa purkutyötä voi olla vähän hankalempaa. Mutta se niistä työkaluista ja jatketaan projektin seuraamista.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 04.02.2019 08:31 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kynkänlaakerin vaihdossa ei sinänsä ero muihin itse laakerin osalta. Vakio Xantiaan verrattuna pulttikiinnitteisen kallistuksen vakaajan kiinnityksissä tukivaressa on ne sylinterin (oik) ja "koiranluun" (vas) korvakkeet ja niissä kiinni se ohut "vakaajatanko" joka välittää tiedon korkeussäätimelle. Kannat puhtaaksi ja hyväkuntoinen Torxi avain siihen. Naputtelu ja liuotushoito voi auttaa, se iso kanta tekee kirkas. Jenkat oli hyvät kaikissa. Muuten samat haasteet kuten jousisylinterin pinni, ABS-anturi. Pinni voi olla paha, olikohan tuossa jotain eroa kelkassa, mutta muistelen ettei oikein suoralla linjalla päässyt kummaltakaan puolelta siihen käsiksi.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 05.03.2019 19:17 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
No nyt on kynkänlaakerit uusittu. Joutui turvautumaan ammattiapuun, kun iski operaatio olkapäähän niin ei itse pystynyt. Toisaalta en nyt tiedä oliko hirveä hinku just nyt tohon hommaan itse lähteä tekemäänkään  Pääasia että pyörät on samassa kulmassa. Lähtis lumet niin sais kesärenkaat alle 
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 08.03.2019 09:24 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
HanaAna kirjoitti: Lähtis lumet niin sais kesärenkaat alle  Älä muuta sano! Tilasin H2:seen Linglongin renkaat testiin. Jo pelkästään nimi vakuuttaa; linglonglinglong!
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 08.03.2019 09:52 |
Viestit: 318 Paikkakunta: Helsinki
|
Akaile kirjoitti: HanaAna kirjoitti: Lähtis lumet niin sais kesärenkaat alle  Älä muuta sano! Tilasin H2:seen Linglongin renkaat testiin. Jo pelkästään nimi vakuuttaa; linglonglinglong!  kyllä vain! Siinähän oli uudet orkkiskokoiset suvikumit mukana? Vai halusitko matalat?
*B11 -52 *3CV AK350 -65
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 08.03.2019 10:49 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
205 55 R16. Nuo orkkisvanteet menee todennäköisesti talvirenkaisiin. Vanteilla olevien gummien kohtalo on vielä vähän avoin. Tarkoitus oli alunperin ostaa Energy Saverit tähän, mutta koska Misukka on saanut turpaansa testeissä tältä Linglongillta niin pakkohan se on testata. Aivan kuten 2cv-puolella; jos neljän Misukan hinnalla alkaa saamaan 8 halparengasta niin kokonaiskilometreissäkin pääsee todennäköisesti edelle. Kyllä ne pienet kiinalaiset tekevät kotiläksyjään...
Sori vähän offtopicia, mutta tuli vaan miäleen!
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 08.03.2019 21:42 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Akaile kirjoitti: Misukka on saanut turpaansa testeissä tältä Linglongillta Jaa muuallakin kuin Vannetukun omissa vertailuissa? Linkkiä?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 09.03.2019 19:17 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tekniikanmualimassa..maksumuurit estää suorien linkkien ihmettelyt. Ja joo, paljonhan on spekulointia moisten testien "maksetuista menestyksistä", mutta on se Linglong jotain tehnyt oikein, kun Misukka sen niin suureksi uhkaksi koki, että lähti Vannetukun mainontaan puuttumaan. Ilmaisinhan tuolla, että ostin nämä testiin itselleni, metriäkään en ole vielä ajanut.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 09.03.2019 19:37 |
Viestit: 700
|
Activan kanssa sitten jäykkäkylkinen rengas, kuten alkuperäinenkin misukka, oisko nopeus-index y, mut mitä isompi sen parempi . Myöskin perus hydractive v6:sen rengas on yhtä pienemmällä indeksillä mitä activa eli edelleen varsin jäykkä.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 09.03.2019 19:43 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Pitääpä selata TM:n arkistoja, oisko ihan numeroa heittää missä tuommoinen vahinko kävi? Itsellä vaunussa ja beksin alle menossa kans Lingongit. Noissa taitaa uutena olla vähän vähemmän kulutuspintaa alkujaankin kuin Misukoissa..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Xantia Activa V6 -98 Lähetetty: 09.03.2019 22:09 |
Viestit: 184
|
Olisko Akselilla suositella jotain esim. w luokan rengasta?
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
|
|