Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 28.03.2019 22:34 

Viestit: 66
Tulipa muutaman vuoden tauon jälkeen palattua viiksimerkin pariin ja hommasin - 01 c5 2.0 16v automaatin.

Perä tässä tuntuu pehmeältä ja aavistuksen jopa hyllyvältä mutta keula on kuin mistä tahansa "normaaliautosta"

Netistä löytyy sikinsokin sekalaista infoa näiden palloittelusta mutta selkeää tietoa ei meinaa löytyä.

Eli haussa olisi mukava ja pintapehmeä jousitus ilman liiallista huojuntaa. Alustana on hydractiva 3+, paisarin siirto esim xantia pallojen tieltä ei ole ongelma. Ehdotuksia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 28.03.2019 22:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Itse tykkäsin H3+ Berlinessä plussattoman Breakin palloista. Sen vähän aikaa mitä tuli laitoksella ajeltua. Omat pallonsa oli aika loppu...

Oli kyllä paljonkin vakiota pehmeämpi, mutta en saanut missään tilanteissa pohjaamaan tai muutenkaan arveluttavasti toimimaan. Jos löydät jostain kokeiltavaksi moiset, niin sillähän se selviää ovatko mieleiset..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 28.03.2019 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
jarkki86 kirjoitti:

Eli haussa olisi mukava ja pintapehmeä jousitus ilman liiallista huojuntaa. Alustana on hydractiva 3+,


Jos löydät niin raportoi heti, ylläpito varmaan laittaa sticky.n etusivulle. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 28.03.2019 23:18 

Viestit: 712
Minua kiinnostaisi miten H3+ toimisi, jos laittaa vaikka Xm:n lisäjousipallot? Tällöin pehmeässä tilassa olisi paljon joustoa, mutta kuitenkin mutkissa ei kallistelisi turhan paljoa. Lähinnä vaan mietityttää saako tuollaisen Xm:n 500cc pallon mahtumaan etublokille.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 09:40 

Viestit: 1209
Paikkakunta: Turku
jarkki86 kirjoitti:
Tulipa muutaman vuoden tauon jälkeen palattua viiksimerkin pariin ja hommasin - 01 c5 2.0 16v automaatin.

Perä tässä tuntuu pehmeältä ja aavistuksen jopa hyllyvältä mutta keula on kuin mistä tahansa "normaaliautosta"

Netistä löytyy sikinsokin sekalaista infoa näiden palloittelusta mutta selkeää tietoa ei meinaa löytyä.

Eli haussa olisi mukava ja pintapehmeä jousitus ilman liiallista huojuntaa. Alustana on hydractiva 3+, paisarin siirto esim xantia pallojen tieltä ei ole ongelma. Ehdotuksia?


Mulla on ollut viime vuodesta Xantian pallot (kevyesti viistettynä) edessä, ja nyt kun kysyit, niin täytyypä sanoa, että en ole ajatellut etupään jousitusta pitkään aikaan. Pallot siis toimivat hyvin, koska jousitusta tulee väistämättä ajatelleeksi, jos se on liian löysä tai liian kova. Kauanhan noita palloja arvoinkin ja aina oli jotain vikaa jossain. Nyt tosiaan en ole miettinyt koko asiaa. Vastaavasti takapäässä on vielä hieman säätämistä, minkä tiedostan itsekin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 11:29 

Viestit: 66
Xantia palloista luin itsekin citroen foorumilta, onko sinulla vakiot vai comfortit?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 16:26 

Viestit: 1209
Paikkakunta: Turku
jarkki86 kirjoitti:
Xantia palloista luin itsekin citroen foorumilta, onko sinulla vakiot vai comfortit?


Sphere-Shopista ostin Xantian 70-bariset etupallot. En tiedä, löytyvätkö vakio- vai comfort-pallojen listalta, etsin vain suurinta painetta. Vakioetupalloiksi veikkaisin ja ehkä nimenomaan alkupään Xantiaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 17:19 

Viestit: 66
Jees, tilataanpa sellaiset ja katsotaan millaiseksi muuttuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 17:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4682
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
itse tilasin tuolta netistä Monroen 66 kiloiset C5 pallot eteen ja siirsin entiset etupallot taakse. no kuljin on C5 2.0 break AL4 lootalla vuodelta 2003. ..eli hydractive 3+ . ... suoraan sanoen ne 66:t ovat muuten mukavat ,mutta iskariventtilit ovat liian löysät. suhde etupään ja takapään välillä on liian suuri . joten taidan korjata asiaa laittamalla taakse BX:n 55/500 etupallot ja seurata mitä tapahtuu . tykkään leijuvasta menosta . luulen myös ettei tuolla sport nappulalla ole mitään virkaa koska jousitus ei muutu miksikään. pitää vissiin seurustella kaverin ja hnen tietokoneensa kanssa ja kattoo mitä asialle vois tehdä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 18:42 

Viestit: 712
kokemjne kirjoitti:
itse tilasin tuolta netistä Monroen 66 kiloiset C5 pallot eteen ja siirsin entiset etupallot taakse. no kuljin on C5 2.0 break AL4 lootalla vuodelta 2003. ..eli hydractive 3+ . ... suoraan sanoen ne 66:t ovat muuten mukavat ,mutta iskariventtilit ovat liian löysät. suhde etupään ja takapään välillä on liian suuri . joten taidan korjata asiaa laittamalla taakse BX:n 55/500 etupallot ja seurata mitä tapahtuu . tykkään leijuvasta menosta . luulen myös ettei tuolla sport nappulalla ole mitään virkaa koska jousitus ei muutu miksikään. pitää vissiin seurustella kaverin ja hnen tietokoneensa kanssa ja kattoo mitä asialle vois tehdä


Sport-nappi vaikuttaa vain siihen miten herkästi jousitus menee kovaan tilaan, eli katkaisee lisäjousipallon pelistä pois. Jos on kulmissa jo valmiiksi tosi löysät pallot, niin voisin melkein veikata, että sitä lisäpallon tuomaa ekstra löysyyttä ei välttämättä enää tunnekaan.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 19:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1521
Paikkakunta: The City of Häijää
Keskipallon paikka edessä ainakin näyttää pahasti siltä että sinne on hankala saada mahtumaan muita kuin C5-mallisia palloja. Omassa ei-plussallisessa laitoin alkupään Xantian 70/40 bariset ja tuli aika kiva olematta lelluva. Sanoisin, että kun pallot ovat sopivat niin suurin epämukavuus johtuu liian jäykistä kallistuksenvakaajista. Tietyn rajan jälkeen suhteettoman tukevat vakaajat lisäävät inhottavaa sivuttaista heilumista kun ajaa vain toisen puolen pyörän kuoppaan tai töyssyyn. Olisi oikeastaan tehnyt joskus mieli pultata vakaajat irti ja kokeilla millaista kyyti sitten olisi ollut :)



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 29.03.2019 20:06 

Viestit: 66
Juu tuo sama heilumisilmiö tässä tapahtuu takapäässä, en ole vielä päässyt auton alle ryömimään mitkä pallot siellä on. Huoltokirjassa ei ole mitään mainintoja vaihdosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 02.04.2019 16:38 

Viestit: 66
Noniin, nytpä tuli paketti postissa ja viistämään pitäisi ruveta.

Eli oliko niin että ~8mm terällä sipaistaan hieman viistettä keskireikään?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 02.04.2019 19:41 

Viestit: 1209
Paikkakunta: Turku
jarkki86 kirjoitti:
Noniin, nytpä tuli paketti postissa ja viistämään pitäisi ruveta.

Eli oliko niin että ~8mm terällä sipaistaan hieman viistettä keskireikään?


Joo, mikä tahansa kartiokärkinen terä käy. Mä taisin ottaa ihan jollain senkkausterällä sen verran, mitä siihen nyt sillä sai tehtyä. Paljonhan siitä ei mahdu ottamaan, kun tulee sivusuunnassa ne reiät ja venttiilit vastaan. Mutta ei sitä paljoa tarvitse viistääkään.

Vaan kokeile ensin ilman viistettä. Sen kun voi tehdä jälkeenpäinkin, jos tulee tunne, että pintapehmeyttä saisi olla lisää. Mutta sitten ainakin tiedät, miltä pallot tuntuvat vakiona. Itse ajelin viikon pari viistämättä, kunnes lopulta totesin, että hieman pitää avartaa. Tuoreet etupallothan irtoaa niin helposti, pelkin käsivoimin, että eipä siitä juuri lisää työtä tule.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 03.04.2019 21:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Muistaakseni omassa 2.2hdi breakissa on xantian etupallot ja cx td.n pitkät takapallot takana, keskellä on +comfortit molemmissa päissä ja olen tyytyväinen.

Pyhä sitikkaan (c5 2 v6break) tilasin sphere shopista +comfortit eteen (kaikki 3) ja siirsin vanhat etupallot (vielä 45bar) taakse ja en todellakaan ole tyytyväinen, tosin on epäilys että etukeskipallo ei ole pelissä mukana...

Ja tietenkin kaikki viistettynä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 11.04.2019 18:55 

Viestit: 66
Nytpä sain lopulta tarpeeksi järeät pihdit millä kuski puolen pallon sai irti...oli meinaan tiukassa.

Pallot menivät kivuttomasti paikalleen ja kyllähän siihen parempi kyyti tuli. On ihan siinä "löllyvän" rajalla.

Pitää nyt ajella se pari viikkoa ja katsoa viistänkö vielä aavistuksen.

Outoa kyllä, paisarin kanssa ei tullut ongelmaa, käänsin sitä aavistuksen ja laitoin mutterin normaalisti kiinni. Pallossa olevan nännin ja paisarin väliin jää n. Sentti tilaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 11.04.2019 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Pallohommissa pehmeämpi ei ole aina mukavampi. Kokonaisuus ratkaisee ja itse pallottelemalla autosta tulee tosi helposti keinulauta ja c5:n osalta vielä helposti pohjaavakin.

Tiedän että auton keinuminen ei kaikkia häiritse mutta minusta se ei kuulu taikamattofiilikseen. Olihan taas kokemus ajaa GSa:ta originaalipalloilla originaalipaineissa. Ei ole mitään viisteitä missään. Pilven päälle ja koko ajan vaaterissa, ei keinunut yhtään.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 1, mukavimmat pallot?
ViestiLähetetty: 11.04.2019 20:19 

Viestit: 297
Tällä vähällä hydekokemuksella tullut samaan tulokseen, kuin jekkeri. Hyllyvä ja lelluva ei ole mun mielestä mukava. Kävin viikonloppuna koittamassa C5 X7:aa ja normaalissa matkavauhdissa kyyti oli rauhallisempaa ja mukavampaa, kun laittoi jousituksen sport-asentoon.

Pojan Beksi tuntuu äkkiseltään jopa jämäkältä, mutta heittoon tai hidastetöyssyyn ajaessa löytyy pehmeyttä ilman minkäänlaista hyllymistä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: