Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 18.04.2019 18:01 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Tietäjäjille kysymys.
Jäähdytyksen hälytysvalo vilkuu ja välillä palaa täysillä!Luultavasti anturi on hajonnut koska vilkutus alkaa melkein heti moottorin hiukan lämmetessä.
Uutta oikean mallista tunnistinanturia en ole onnistunut vielä löytämään.
Varaosaliikkeestä löytyi FAE 31370 anturi jonka mitat ovat 14mm 1,25 nousulla,värinä punainen. Lämpötilasta ei ole tietoa.
Jossakin sivustolla mainittiin että tuo osa kulkee myös Citroen 004 279 0300 tunnuksella.
Onko Douvrin koneessa tuo tunnistin 14/1,25 mitoilla ja onko tietoa millä tunnuksilla tuota palikkaa voisi kysellä?
Onko jollakin hyllyssä palikka jonka voisi myydä?

0407387469


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 19.04.2019 20:51 

Viestit: 1093
koitapa auttaako ilmaus mitään, omissa oli joskus ongelma, että pitkän käyttämättömyyden jälkeen jostain syystä järjestelmässä oli ilmaa ja teki vastaavaa....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 21.04.2019 20:19 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Edellä mainitun uuden palikan ruuvasin paikalleen. Ainakin jenga sopi, kokonaismitta on lyhyempi.
Lämpöarvo jää arvailun varaan. Keinolämpöä antamalla varoitusvalo syttyi ja asennuksen jälkeen ei ainakaan vielä ole vilkutellut.
Aika näyttää toimiiko vai ei, kai niitä helteitä tänäkin kesänä tulee!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 24.04.2019 12:00 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Lämpötilojen kannalta koeajo oli onnistunut,150 km.Jotta tuskien määrä olisi vakio häipyi loppuvaiheessa tyhjäkäynti!!
Olen, erillaisten kaasarin putsaus ym.operaatioiden jälkeen, saanut pelin edes jotenkin toimimaan.
Tyhjäkäyntiä on säädettävä normaalia nopemmaksi.Suurilta kierroksilta tiputtaminen tyhjäkäynnille tuottaa yhä välillä yllätyksiä/sammuu.
Mikä on tuon kaasarin kyljessä olevan pyöreän sähköpotikan ,jossa on punainen johto, tarkoitus/tehtävä ? Mitään virrankulkuun viittaavaa en ole siitä löytänyt?


Liitteet:
SDC13970.JPG
SDC13970.JPG [ 51.28 KiB | Katsottu 8931 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 24.04.2019 12:11 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Toinen ihmettelyn aihe on tuolla alhaalla oleva suurehko alipainesäädin.
Siinä ei tunnu olevan elämää letkunpäästä imettäessä.
Mitähän toimintoa tuo säätelee?
Kaasari on Weber merkinnöillä 34 DMTR 48/150 W95/51


Liitteet:
SDC13968.JPG
SDC13968.JPG [ 48.2 KiB | Katsottu 8928 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 24.04.2019 12:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Tyhjäkäyntisuuttimethan näissä aina tukossa. Yksi mikä kannattaa tarkistaa on kaasuttimen neljä kiinnitys mutteria. Tuppaa löystymään.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 25.04.2019 00:57 

Viestit: 982
Punajohtoinen pötkylä näyttää samalta kuin bexin weberien sammutussolenoidi eli jälkikäynninestin. Jotain sellaista riesaa siitä oli että kuluneen solenoidin jumittaessa tyhjäkäynti oli huono tai puuttui kokonaan, mutta kaasua polkemalla moottori kävi. Katkaisin siitä karan kokonaan pois ja sitten kävi hyvin, eikä edes jälkikäyntiä ollut. Liekö kuumiin oloihin vai mihin mutta omassa tapauksessani siitä oli vain haittaa. Johtoon tulee sähköt kun virta on päällä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 25.04.2019 07:42 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
IJN kirjoitti:
Punajohtoinen pötkylä näyttää samalta kuin bexin weberien sammutussolenoidi eli jälkikäynninestin. Jotain sellaista riesaa siitä oli että kuluneen solenoidin jumittaessa tyhjäkäynti oli huono tai puuttui kokonaan, mutta kaasua polkemalla moottori kävi. Katkaisin siitä karan kokonaan pois ja sitten kävi hyvin, eikä edes jälkikäyntiä ollut. Liekö kuumiin oloihin vai mihin mutta omassa tapauksessani siitä oli vain haittaa. Johtoon tulee sähköt kun virta on päällä.


Täytyypä ottaa pötkylä tarkasteluun viikonloppuna.Hyvä vinkki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 27.04.2019 20:36 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
hans kirjoitti:
IJN kirjoitti:
Punajohtoinen pötkylä näyttää samalta kuin bexin weberien sammutussolenoidi eli jälkikäynninestin. Jotain sellaista riesaa siitä oli että kuluneen solenoidin jumittaessa tyhjäkäynti oli huono tai puuttui kokonaan, mutta kaasua polkemalla moottori kävi. Katkaisin siitä karan kokonaan pois ja sitten kävi hyvin, eikä edes jälkikäyntiä ollut. Liekö kuumiin oloihin vai mihin mutta omassa tapauksessani siitä oli vain haittaa. Johtoon tulee sähköt kun virta on päällä.


Täytyypä ottaa pötkylä tarkasteluun viikonloppuna.Hyvä vinkki.


Sähköpötkylän toimimattomuudessa johtui tyhjäkäynnin ongelmat. Akun lähellä olevasta moninapa liittimestä oli piuha syöpynyt poikki!!!
Oli kylläkin hämäävästi paikallaan.
Nyt pelittää ja soi!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 27.04.2019 20:46 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
Hitsaamaton, rapiat 160000 ajettu -87 TRE


Liitteet:
SDC13957.JPG
SDC13957.JPG [ 43.65 KiB | Katsottu 8552 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 27.04.2019 23:27 

Viestit: 1093
Hieno peli, hyvä että tuli kuntoon, mukava on tuolla ajella, ei niitä näe enää liikenteessä ollenkaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 29.04.2019 07:24 

Viestit: 23
Hieno Auto todellakin! Itselläni oli samanlainen hopeanharmaana. Paras autoni, kaiholla muistelen...

Edit: nuo rosterikapselit ovat vanhemmasta CX:stä, -87:ssa on muovikapselit maalattuna auton väriin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 29.04.2019 07:42 

Viestit: 299
Paikkakunta: Kokkola
ceeviitonen kirjoitti:

Edit: nuo rosterikapselit ovat vanhemmasta CX:stä, -87:ssa on muovikapselit maalattuna auton väriin.


Vanhemmastapa hyvinkin. Tyyli ennen kaikkea, sopivat minun mielestäni kuin nyrkki silmään :)
Alkuperäiset ovat toki tallessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 29.04.2019 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Hieno vehjes kyllä 8-) ja varsin maltillisilla kilometreillä.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX TRE - 87
ViestiLähetetty: 03.05.2019 07:16 

Viestit: 23
Rosterikapselit sopivat hyvin muovipuskurimalliinkin :).
Jos ajelet joskus Ylivieskassa päin niin poikkea luonani, olisi kiva fiilistellä hienoa CX:ää pitkästä aikaa :D . Yv:llä yhteys.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: