Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/6 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 17.03.2017 19:27 

Viestit: 3
Joo kirjottellaanpa varsin..tuolla pellolla nököttäny 3 vuotta tuommonen farkku sitikka ja nyt haalasin hangesta sen ja kokeilin käymään. sain talvella tavallaan kun muutin tähän elikkä ei mittää kokemusta eikä tietoa koko vehkeestä saatikka sitikasta yleensäkkää. Sehän lähti käyntiin ja kaikki sähkölaitteetki heräili pikku hiljaa, akun tietty jouduin laittaa erin koska oli paskana yllätys yllätys. Pellit pikku ruostepistettä lukuunottamatta ruosteettomat, helmasta oli toiselta puolen lähteny maalit jne suojat koska oli painunut ajan myötä peltoon niin että helma otti siihen kiinni jo. toisella puolella pikku reikä jonka aattelin viel paikata ja kokeilla leimalle..ehkä. Jarrutki oli kunnossa ei yrittänykkää jumia, ainut vika on tyhjäkäynti hukassa kylmänä ja röpöttää, mutta vikakoodit kun luin aloin map anturia ettii ja löytyhän se sieltä mutta se viallinen silleen että letkun kiinnitys tapikka siitä on poikki ja letku on tulpattu, tämä varmaa selittää käynti häiriöt.. jos jollakulla kiinnostaa sitikka saattasin sen myydäkkin taikka jos jollakulla on map anturia lojumassa niin voisin semmosen ostaa..tai tilaan kiinasta, toimituksen vaan kk luokkaaa :( ei hirveesti arvoo taida kyseisellä autolla olla jotenka en oikkee tiiä mitä sen kans teen, toimiva peli kummiski ni ei viittis ehkä sitä antaa tuolla lahota. Nyt se tallissa jököttää suojassa oottaa helman korjausta. :geek:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 04.09.2018 11:47 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Päivitellään hieman mitä patongille kävi ja mitä sille nykyään kuuluu. Jakoremmmi, vesipumppu, moniurahihna, sen kiristin, nesteet, öljyt, suodattimet ja jarrut vaihdettu, haettu kilvet, sen jälkeen ajettu 20tkm! Nyt käytin konttorilla niin hylky tuli juurikin tuosta ruostevauriosta ja alapallosta. Tavoitteena ois nuo laittaa kuntoon ja jatkaa ajamista kunnes auto on siinä kunnossa ettei kannata enää aikaa tuhlata sen kanssa. Öljyähän tuo hieman tiputtaa matkan varrelle nokan tai kampiakselin tiivisteestä, oli hieno suojakerros auton pohjassa :mrgreen: täytyy sanoa että ihmeen mukava auto on ollu ajella vaikka kolmosen synkro ei nyt ihan kohdallaan olekkaan, mutta ku vaihtamisen oppii niin ei rutise ollenkaan. Laatikkoon tosiaan kans öljyt vaihdettu. Talvella ei varmaan paljoa ajoa tule kovilla pakkasilla ku lohkolämmitin on sökö.. aavistuksen auto nykyttää, luultavasti jarrujen alipaineletku vuotaa hieman, mutta eipä tuota 100 vauhdissa edes huomaa



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 02.10.2018 21:36 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ja kuten ollakkaan, leima tuli kun pajalla käytti hitsauksessa ja alapallon vaihdossa. Oispa tuon itekki vaihtanu vaan siinähän sen samalla vaihdatti. Perjantaille varattuna aika pyöränkulmien tarkistukseen ja säätöön, ihan hyvää tahtia on toisen etupyörän ulkopinta kulunu :? Lohkolämmittimen toimintaa, tai sen toimimattomuutta, pitäs hiukan ihmetellä ennen kovimpia pakkasia. Öljynvaihto ois edessä ja huohotinletkujen putsaus ja uudelleen eristäminen, toivottavasti ei oo ihan haperoa tavaraa..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 04.10.2018 12:49 

Viestit: 174
Hieno kuulla että zx sai jatkaa elämäänsä :D



Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 12.10.2018 22:53 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei nyt oikeen edisty mikään, öljyt jäi vaihtamatta ku proppu nyplätty pyöreäksi eikä ole kunnon pihtejä millä ottaa kiinni. Pumpun ostoon lähdettävä? Aikaa ei viikolla ole ja viikonloppuna laiskottaa.. :lol: Noh, etupyörät on kuitenki suunnattuna. Kiinasta tilasin pumpullisen letkulämmittimen, toivottavasti kerkiää tulla ennen pakkasia niin ei tarvi vanhusta kiusata pakkasilla. Matkamittariin pyörähti 340tkm torjantaina ja lisää kilometrejä on luvassa. Ainiin, öljynvuoto väheni rutkasti ku lorautin motulin stop oil leakin öljyjen sekaan ennen ensimmäistä leimausyritystä, eli ei aivan turhaa ainetta! :o Sen jälkeen auto seisoi hyvän tovin eli on saanu ihan rauhassa turvota moottorin tiivisteet. Huomenissa jos jaksais tulpat vaihtaa ja edes toisen etupenkin irrottaa penkinlämmittimen korjausta varten.



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 13.10.2018 16:04 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kas perhana, mystinen nykiminen alakierroksilla loppu kuin taikaiskusta kun vaihto ngk:n tulpat boschin tulppiin.



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 14.10.2018 16:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4639
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
testaappa ihan piruuttaan . ja laita ne ngk:t takaisin . ihan kokeeks vaan . huomaat että pelkkä piuhojen räpeltäminen olis riittäny . ja aina kannattaa vilkaista kynttilöiden kunto ja säätää kärkiväli .
ei pelkkä merkki korjaa ongelmia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 15.10.2018 20:51 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Uudesta asti nykyttelii ngk tulpilla, vaihdoin myös vanhat piuhat tarvikepiuhoihin ja puolajakajan, käynti muuttui ehkä hieman tasaisemmaksi tuolla. Myöhemmin vaihdoin sitte bougicordin piuhat, ei vaikutusta. Usko pois on niitä johtoja roplattu ihan tarpeeksi. Ja nyt sitte päätti alkaa tihkuttaa nesteitä lämmityslaitteen liitoksesta, lisää ihmeteltävää...



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 10.05.2019 21:37 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Nonnih, kesä tekee tuloaan ja sitkeän suhaksen sitikka senkun porskuttaa. Talven hän oli seisonnassa lämpöongelmien takia, ilmojen lämmettyä tuli heitettyä muutama koeajo kaupungissa.. jarruosia toiseen kulkineeseen hakiessa paikallisen motonetin pihalla huomasin nestelammikon auton alla, kotiin päästessä neste oikeen suihkusi jostain.. noh, auto taas seisontaan ja odottelemaan vielä hieman lämpösempiä ilmoja. Asiaa kun tutki niin löytyi hieno patenttiviritys alavesiletkun vieressä kulkevan pienemmän letkun päästä :lol: , tästä kuvia kunhan pääsen koneelle ja uudet letkut paikalleen, pitihän se sama viritys vielä kertaalleen korjata kun sattui sopivaa letkua olevan. Puhallin heitti myös pelaamasta viime syssynä, tälle virtalukon taakse relekytkentä. Toimii taas. Tässä muutaman viikon aikana työreissuja ajellu ja enemmäm motivaatiota auton rassaamiseen saaneena irroittelin molemmat etupenkit lämmittimien korjausta varten, vänkärin jakkara korjattu ja paikallaan, kuskin jakkara kellarin askarteluhuoneessa levällään.. siinä onkin vähän enemmän tehtävää. Jos vielä jostaki autosta hajoaa perseenlämmitin niin täytyy kyllä useamman kerran harkita korjaamista, on sen verran perse hommaa taitella nuita verhoilukiinnikkeitä auki ja laittaa takasi :evil: Oispa tuossa käsijarrujen kans puuhastelua, koiranluiden vaihtoa, helmojen käpistelyä ja maalipintojen ehostus myös mielessä, sisältähän auto on vielä kuin uusi.. ajatuksena oli myös kynkän laakerien ja akselitappien vaihto, samalla varmaan vaihtelis kannatinkumit.. hommaa vaan hankaloittaa kun pitää kerrostalon pihalla säiden armoilla tehdä ilman aiempaa kokemusta.. Niin tosiaan vaihtelin aamutuimaan ohjaustehostimen öljyt, oli aika mustaa tavaraa. 350tkm lähenee.. 8-)



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 11.05.2019 07:14 

Viestit: 1219
Kohtuullisen iäkäs toi sun ZX? Pääsee aika hyvin kiinni tuohon sun ihastuneeseen sieluntilaan, kun mun ZX-kokemukseni oli myöskin positiivinen. Kynkät? Ristus! Vaikeuksien kautta voittoon! Mitä ikinä keksinkin tehdä sille punaiselle farkulle, työn/tuloksen suhde tuntui olevan kertaluokkaa parempi, kuin aikaisemmilla projekteilla. Sisusta on ylensä siisti, plyyshiä ja kokonaisuus yhdestä tuulilasin lihlattimesta huolimatta perusauto plus. Tai, annetaan kaksi plussaa. Juu, kaksi on hyvä! Ergonomiasta vielä peukutus päälle! ZX:n kanssa saa harrastaa. Eikä vaan korjata.

Tsemppiä!



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 11.05.2019 19:43 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Juu, onhan se jo ihan aikuisen iässä :D 6 vuotta jos jaksais pitää huolta ja kunnossa niin vois vaikka museokilpiin yrittää, se oiski lienee ensimmäinen zx laatuaan :lol: Mutta asiaan, kuskin penkistä istuinosasta oli vastuslanka 8 kohdasta poikki ja selkänojasta 2 kohdasta poikki. Sitä kirosanojen määrää ku veitellä ratko katkenneita piuhoja esille... Mutta rikastuipa tuossaki hommassa (kokemusta), löytyi 1mk 10 penniä penkkien rakosista! Unohtui edellisessä viestissä mainita että lämmityslaitteelle menevä liitin oli halki ja sekin tuli viime syksynä vaihdettua. Olisi varmaan aiheellista vaihtaa letku kokonaisuudessaan kun tuntuu vuoronperään jostakin letkun mutkasta vuotavan, mutta kovin tuntuu olevan arvokkaita nuokin letkut prkl. Etuoviin pitäisi harjatiivisteet jostaki saada, vesi menee lasin välistä sisään. Tuulilasi pitäis vaihtaa, on niinku haulikolla ammuttu eikä aurinkoa vasten meinaa nähdä mitään ja nyt halkesi yläreunasta torstaina kun kotiin lähdin töistä ajamaan. Joo, kyllä tämä ihan hauska harrastepeli on! Ja vielä viimehetken ajatus/huomio penkkioperaatiosta, samalle rungolle vissiin tehty säädettävällä ristiseläntuella ja korkeuden tms säädöllä varustettuja penkkejä?



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 11.05.2019 20:58 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kuva
Kuva

Vuosi 2017 ja kilpien haku hommia :D
Kuva

Kuskin jakkarassa oli vähän tekemistä..
Kuva

Kun taas vänkärin jakkara oli paljon helpompi tapaus!
Kuva
Kuva

Markka perhana :lol:
Kuva

Viikossa kerkesi hienon paskakerroksen kerätä, se siitä pesusta
Kuva

Lisäilen vielä kuvia tulevista hommista jos vaan muistaa kuvia ottaa, vanhojakin saattaa löytyä niiltä ajoilta kun ketjun aloittaja eli velimies tuon sieltä pellon reunasta lumihangesta kaiveli ja herätteli kulkineen henkiin



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 17.05.2019 22:09 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Perkele. Vesiletkun vaihtohommia oli tänään, taas tuhrautu aikaa kaikkeen ylimääräseen, eli siihen mitä kaikkea pitää purkaa pois tieltä että letkun saa syyläristä irti. Sitten kaikkien osien takaisinlaitto oli kans yhtä kiroilua, mitä unohtu mistäki laittaa takasi.. noo, kaikki meni kuitenki omille paikoilleen ja muutaman tunnin päästä operaation jälkeen lisäilin uutta nestettä niin maahan lorisi.. tiiviste ilmeisesti meni huonosti paikoilleen, ens viikolla ottaa uusiksi tuo homma. Huomenna kylästely hommia ja sunnuntaina jo pitäis töihin ajella, dacialla :shock: Tuurilla sitä on ajellu ku alavesiletku oli klemmarin alta niin halki että klemmarin ku otti kokonaan irti niin päivä paisto rakosesta.. Niin joo, tuossa ku joutu lampunpesimen säiliön ottamaan irti niin siinähän se samalla tuli huuhdeltua, aika paljon vuosien saatossa kertyny roskaa sinne. Ja huomasin että täyttökorkista voi nostaa sen täyttöputken ylös, kaikkea sitä :D Koiranluu tuli kans vaihdettua vänkärin puolelle, lähti yllättävän kivuttomasti irti. Kaasuvaijeri ja öljypohjan tiiviste tuli kans postissa, nämä kans vaihtaa kunhan jaksaa, on ilmoja, ja aikaa.



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 18.05.2019 22:01 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tjooh. Kylästelyhommat peruuntui, eli aamutuimaan sai alavesiletkun värkättyä paremmin paikoilleen. Perhanan tiiviste oli jotenki pullahtanu välistä asennuksen yhteydessä, pääsi taas jokunen kirosana ahtauden keskellä.. Flekti elää hieman omaa elämää, lähtee kyllä päälle eikä meinaa sammua. Tänään pienen kaupunkiajelun päätteeksi flekti hurahti käyntiin hetki sen jälkeen kun ajokin sammutin, enpä jääny odottelemaan koska sammuu. Keräilin nesteastiat parkkipaikalta pois ja tulin sisälle kahvinkeittoon :) Kynkän laakereiden vaihdosta tullu päivän aikana lueskeltua yhtä sun toista, onki vähän konstikkaampi juttu kun ne laakerit on sen akseliputken sisällä eikä kynkässä itessään niinku esim. 206 pösössä. Lienee helpompi vaihtaa koko putki ja tukivarteen putken sisään menevät tapit.. tähän hommaan henkinen valmistautuminen aloitettu, ens kuussa osien tilaus edessä. Pitäis vaan päättää vaihtaako koko putken vai yrittääkö ronkkia ne laakerit pois ja uudet tilalle. Alkaa tosiaan olla toinen takaratas jo sen verran kenollaan ettei viiti paljoa ajella..



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 29.06.2019 18:18 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ja niin tuli se kaunis, puolipilvinen kesäpäivä jolloin purin taka-akselin kokonaisuudessaan irti. Kuvia tulee tässä myöhemmin kunhan jaksaa ja muistaa niitä lisäillä. Yksinkertanen operaatio irrottaa, ainoat asiat mitkä harasi vastaan oli vararenkaan häkin, pakoputken ja jarruputkien irtisaaminen. Jälkimmäiset piti pistää ihan suosiolla poikki kun alkaa muutenki olla vaihtokunnossa. Ens viikinlopulle menee varmaan kynkkien irrottelu. Uudet kumit jo tilattuna, varmaan nekin ens viikon aikana tulee. Miten muuten patonkilaiset on saanu nuo taaemmat kumit irti, joku viritys mutterin eteen laitettu ettei millään avaimella sovi peräkontin sisäpuolella olevasta reijästä pyörittää millään työkalulla??



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 30.06.2019 16:43 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Piti sitten aloittaa paukuttelu ja purkaminen, iskarit on toisesta päästä irti, kallistuksenvakaaja lähti yllättävän kivuttomasti irti ja ilman suurempia kirosanoja. Mutta siihenpä se sitten tyssäsi, on nuo vääntösauvat aavistuksen tiukassa.. toisen vääntösauvan pään sisään jo katkesi pultti kun yritin vetää sitä pultti+prikka+hylsy virityksellä ulospäin :x Vääntösauvassa ja vakaajatangossa oli päiväykset vuodelle 1995, voiko siis tarkoittaa että ois ihan alkuperänen akseli ja sillä menty jo vähän alle 350tkm :?:



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 20.07.2019 07:54 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Homma jatkuu! Puolasta saapunut akseli sai jarrut paikalleen ja pyöränlaakerit uudet rasvat. Tänään ois ohjelmassa uusien pulttien ja muttereiden osto ja loppujen osien siirtäminen akselilta toiseen. Katsotaan kerkiääkö tänään vielä saamaan autoa tien päälle kun lahdessa pitäisi ajella mutkin..



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 21.07.2019 22:58 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ja näin se homma etenee! Aikamoinen urakka oli yksin kantaa akseli jarruineen sun muine kalusteineen taloyhtiön tiloista parkkipaikalle ja jumpata se parin tunkin avulla paikoilleen. Ihmetteviä katseita oli taas paljon :lol: Huomenna ohjelmassa viimeistelevät hommat eli pakoputki paikoilleen, jarrujen ilmaus ja muuta pientä. Autodocilta euron halvemmat taaemmat kannatinkumit olikin hyvä ostos kun toinen hajosi kiristäessä, ei muuta kun motonettiin uus hakemaan... Pakoputken kiristinlaippa pitänee uus hakea ja eka liitoskohdan tiiviste odottaa VIELÄKIN vaihtoa, tiiviste ollut siitä asti hyllyssä kun auto mulle tuli. Viikon päästä sitten vähän pidemmälle koeajolle, mökkireissuun perheen kans lähdössä eli tavaraa pitää ahtaa auto täyteen :D



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 22.07.2019 18:22 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Aaaa perhana tätä onnistumisen tunnetta, ihan eri auto ajaa 8-) Nyt saa nissanin laittaa seisontaan, tai vaikka hävittää koko öljyä syövän romun pois. Vielä käsijarrun kiristys ja kuorman tuntevan venttiilin säätö kohilleen. Aika takapainoset jarrut tahtoo olla nyt, sitä ne oli kyllä ennenkin :)



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 22.07.2019 22:45 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
KUVIA :shock:

Tästä se alkoi
Kuva

Jarruputket poikki, tulpat päihin ettei kaikki nesteet valu maahan. Auki ei lähteny niin piti uudet liittimet sitten värkätä
Kuva

Toinen taaempi kannatinkumi, kuva muistamista varten
Kuva

Yläpuolelta saman kumin kiinnitysmutteri, vittu sitä kirosanojen määrää ku tuota rautaa koitti räplätä edestä pois
Kuva

Ja sama rauta, nyt ei kyllä aukea ranskalainen ajatusmaailma tässä kohtaa
Kuva

Niin kuitenki akseli tuli nätisti alas kun irti sai
Kuva

Vammasen puolen ihmettelyä
Kuva

Kyllä se vaan kierossa on
Kuva

Terveempi ja toimiva puoli
Kuva

Kuva

Hänestä löytyi päiväys
Kuva

Uusi ihana mustana kiiltävä akseli :D
Kuva

Tämä oli siis kokonaisuudessaan kääritty paksusti kuplamuoviin, siitä huolimatta kuljetusliike oli saanu muutamia naarmuja aikaseksi
Kuva

2 vuoden takuun lupasivat akselille
Kuva

Kokovartalokuva
Kuva

Elimen luovutusta..
Kuva

SKF laakerit siis, täytyy muistaa jos joskus menee uusiksi :)
Kuva

Monen tuskasen hikipisaran ja kirosanan siivittämänä akseli kaikkien pienien vastoinkäymisien jälkeen istahti paikalleen. Yksin kahden tunkin varassa nostaminen oli aikamoista ähräämistä, naapuri aamulla ihmetteli että miten osasin.. no kyllä meinas usko loppua välillä mutta hyvinhän tuossa kävi.
Kuva

Huomenna jos jaksais ottaa muutaman kuvan ulkoa ja auton alta samalla kun kiristää käsijarruvaijerin ja sen samperin kuormaventtiilin tangon oikealle korkeudelle. Kyllä tämä tästä taas, ajellaan hetki ennenkä aletaan uusiin hommiin! :lol:



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 23.07.2019 21:35 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Vänkärin puolen käsijarrun automaattisäätö ei toiminutkaan putsailusta ja rasvaamisesta huolimatta, toinen puoli taas pitää kuin tauti. Kuormaventtiilin tanko tuli säädettyä siihen malliin että polkimessaki tuntuu nyt vastusta paljon ylempänä eikä läsähdä melkeen pohjaan asti kuten ennen remonttia teki. Eikä painu peräkään niin alas jarrutuksessa, mene ja tiedä onko se nyt oikein säädetty mutta on tuo perhanan paljo paremman tuntonen nyt.

Onhan se heti ryhdikkäämmän näkönen ku ei ole vannetta myöten pyöränkotelon sisässä
Kuva



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 23.07.2019 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2115
Paikkakunta: Laukaa
Mukava että joku jaksaa elvyttää näitä romutusiässä olevia tavallisia arkipäivän autoja. Iso peukku! :)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 25.07.2019 18:50 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ihan hauskaahan tämän kans on rassata vaikka välillä meinaaki kiroiluttaa. Ovistopparia aloin vaihtamaan takaoveen, olikin peilikuva eikä passannu suoraan kiinni. Nooh, päätin sitte ottaa uudesta sen auton koriin kiinni tulevan lätkän ja laitoin vanhaan kiinni, putsasin vanhasta ylimääräset skeidat pois ja uudet vaseliinit mekanismiin. Toimii kuin rasvattu :lol: Siinä samalla, kun ovipahvi oli irti, päätin ihmetellä mikä on takaikkunan veivissä vialla kun niin vaivalloisesti toimii.. Vaijeri niin ruosteessa että auki veivatessa napsahti poikki, onneksi ylöspäin vetävä vaijeri oli ehjä ja sai räppänän takaisin kiinni. Aina vähän ylimääräistä hommaa kun johonkin ryhtyy. Ovien tiivisteille pitäis jotain tehdä, tällä ilmalla natisee joka kuopassa ja nypyssä.



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 25.07.2019 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3113
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Sitruunaseppä kirjoitti:
Kohtuullisen iäkäs toi sun ZX?

Eihän tuonikäinen ole edes vanha, ainakaan omalla mittapuulla...

Ja hyvä vaan että joku muukin sotii tätä nykyajan kertakäyttökulttuuria vastaan...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX 1.8i -95
ViestiLähetetty: 25.07.2019 22:48 

Viestit: 297
Paikkakunta: Hämeenlinna
Niin, eihän se niin vanha, 7 vuotta nuorempi kuin minä :D
Näin lomalla ku on iltasellaki aikaa näprätä niin nykyaikaistin hieman etumaskia kiinan kromiteipillä, katotaan monetko sateet pysyy paikallaan. Ei nyt ihan millilleen sattunu ja vähän turhaakin tämmönen mutta tuleepahan testattua miltä näyttää, huomenna sitte autoon paikalleen.

Kuva



Ex - ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/6 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: