|
Kirjoittaja |
Viesti |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 01.01.2019 00:10 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
xs2jammu kirjoitti: No niin palataas taas autoon ja kysellään että oliko se läpivuotava jarruventtiili vai jousisylinteri jotka aiheuttaa sen että kun sammuttaa auton niin takapää putoaa välittömästi. Bexissähän se tais olla toi jarrusylinteri joka sen sai aikaan. Vajoamiseneston kanssa jäljelle jää jousisylinterit. Se kun eristää jarruventtiilin jousituspiiristä erilleen, ja siksi takajarruilla on oma paineenvaraajapallonsa, josta moni käyttää nimitystä "vajoamisenestopallo"...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 01.01.2019 01:20 |
Viestit: 700
|
jasu kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: No niin palataas taas autoon ja kysellään että oliko se läpivuotava jarruventtiili vai jousisylinteri jotka aiheuttaa sen että kun sammuttaa auton niin takapää putoaa välittömästi. Bexissähän se tais olla toi jarrusylinteri joka sen sai aikaan. Vajoamiseneston kanssa jäljelle jää jousisylinterit. Se kun eristää jarruventtiilin jousituspiiristä erilleen, ja siksi takajarruilla on oma paineenvaraajapallonsa, josta moni käyttää nimitystä "vajoamisenestopallo"... Eikös hydractiveblokkikin jää sinne, eli solenoidikin voi horottaa läpi myös?
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 01.01.2019 01:32 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Akseli kirjoitti: jasu kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: No niin palataas taas autoon ja kysellään että oliko se läpivuotava jarruventtiili vai jousisylinteri jotka aiheuttaa sen että kun sammuttaa auton niin takapää putoaa välittömästi. Bexissähän se tais olla toi jarrusylinteri joka sen sai aikaan. Vajoamiseneston kanssa jäljelle jää jousisylinterit. Se kun eristää jarruventtiilin jousituspiiristä erilleen, ja siksi takajarruilla on oma paineenvaraajapallonsa, josta moni käyttää nimitystä "vajoamisenestopallo"... Eikös hydractiveblokkikin jää sinne, eli solenoidikin voi horottaa läpi myös? Joo, jää. Ja H2:n solenoidi osaa olla "läpilaskevaa" mallia palautusjousen kuoleennuttua... Unohtui koko Hydractive... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 03.01.2019 21:10 |
Viestit: 343
|
xs2jammu kirjoitti: Kukaan ei saa myydä Huikolle enää hydesitikkaa, meille ei mahdu enempää näitä projekteja.  Juu en myy 
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 18.01.2019 18:04 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Tää seisoo nyt tällä hetkellä autokatoksessa ja vartoo hiukan lämpimämpiä kelejä, mutta kartoitetaas vähän osa tarpeita. Ensinnäkin pitäisi löytyy orkkista vastaava pakoputkisto tähän. Olen nyt surffaillut netissä ja etsinyt, mutta äkkiseltään ei breakkiin löydy, berlineen kyllä. Oliko näissä muuta eroa berline vs. break kuin takapöntön pituus ? Toinen vaihtoehtohan olis tietenkin rosterista, mutta äänimaailma ei sais paljoa kasvaa orkkiksesta.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 22.01.2019 16:55 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
xs2jammu kirjoitti: vaihtoehtohan olis tietenkin rosterista, mutta äänimaailma ei sais paljoa kasvaa orkkiksesta. Sehän nimenomaan sopii tähän kuin nenä päähän Vakioputkistoja menee Xantiassa sen verran tiheään varsinkin täällä etelän suolassa, että kaduttaa oma saamattomuuteni 1.8:n rosteroinnissa...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 22.01.2019 17:21 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
xs2jammu kirjoitti: Toinen vaihtoehtohan olis tietenkin rosterista, mutta äänimaailma ei sais paljoa kasvaa orkkiksesta. Ei pitäisi juurikaan muuttua, kunhan on seinämää tarpeeksi. Sm:n alle lipsahti rosteriputkisto, eikä siitä korva erota onko kyseessä mustasta vai rosterista tekaistu putkisto. Paksuutta on kyllä aika paljon runsaammin kuin alkuperäisessä, vaan niin taitaa olla kestoikääkin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ovi
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 22.01.2019 18:20 |
Viestit: 297
|
Eipä sillä materiaalilla ole juuri merkitystä ääneen. Mulla on ollu neljässä autossa rosteriputki jo tehtaalta tullessaan ja hiljaisia ovat olleet.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 22.01.2019 21:50 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
No niin ja sitten hyvät vinkit rosteriputken toimittajaan, kiitos. Jos löytyy hyvä paikka niin vois harkita myös XM:n putkea varastoon, niitäkään ei kauaa enää saa varmaan.
Pena
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 23.01.2019 10:00 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
xs2jammu kirjoitti: No niin ja sitten hyvät vinkit rosteriputken toimittajaan, kiitos. Jos löytyy hyvä paikka niin vois harkita myös XM:n putkea varastoon, niitäkään ei kauaa enää saa varmaan.
Pena http://www.cronvall.fi/
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
biätare
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 23.01.2019 20:56 |
Viestit: 304
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 24.02.2019 17:41 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
No niin, taas on aika päivittää loputonta urakkaa Olen nyt purkanut noi venakopat esille ja jokainen niistä on vähän vuotanut/tihkunut öljyä mm. pakosarjalle ja sytytystulppien poteroon. Mielenkiintoinen rakenne toi tiivistys, ohut tiiviste vulkanoitu kiinni venakoppaan. Yhdestä kannesta ainakin oli osin vulkanointi irti, lisäksi taisi parista olla ruuvit vähän löysällä, alkuperäinen kiristysmomenti on vain 1daNm eli ei paljon mitään. Nyt taidan ottaa kaikista noista ne tiivisteet pois ja laittaa massaa tilalle ja siihen saa antaa vinkkejä miten sen parhaiten toteutan ja mikä on paras tiivistemassa. Lisäksi jos jollakulla on ehjä huohotin putki joka venakopista lähtee niin saa tarjota. Se on oikeastaan ainoa osa joka hajos irrotusvaiheesssa ku meni poikki haurauttaan. Imusarjan tiivisteen löysin ebayn kautta briteistä, Orkkis on NFP osa, joten tilasin kaksi.
Liitteet: |

IMG_20190224_153902.jpg [ 100.53 KiB | Katsottu 20603 kertaa ]
|

IMG_20190223_190237.jpg [ 69.68 KiB | Katsottu 20603 kertaa ]
|

IMG_20190223_185946.jpg [ 52.13 KiB | Katsottu 20603 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 26.02.2019 20:43 |
Viestit: 700
|
Nylon(?)-putkesta tein uuden huohotin putken Activaan, kun oli poikki. Ottaa vanhasta huohotinputkesta irti ne koppaan ja huohotinsysteemiin menevät liittimet leikkaamalla, lämmittämälläkin taitaa irrota. Sit uutta putkea halkaisijaltaan sellaista, ettei kylmänä ihan mene liittimeen, mutta sopivasti lämpöä putken päähän niin pitäisi tarttua liittimeen hyvin. Kevyen lämmön avulla voi myös muotoilla mutkat putkeen. Kannattaa ottaa tarpeeksi sitä putkea kun ekalla eikä tokallakaan kerralla välttämättä onnistu riittävän hyvin etenkään, jos täydellistä hakee.
Mitä tuohon koppien tiivistämiseen tulee niin ainakin mustalla rtv moottorisilikonilla on tullut ihan ok tuloksia, tosin aluperäinen tiiviste vielä paikallaan. Omasta Activasta kyllä otin öljypohjasta tiivisteen pois ja tiivistin mowonin rtv:llä eikä ole vuotanut sen jälkeen, että varmaan onnistuu ilman tiivistettäkin. Joku reilu 1000km ja vuosi siis takana enkä edes jostain syystä antanut kuivaa kunnolla, mikä on tärkeää noiden liimojen kanssa pelatessa, koska jos mahdollista niin hyvinkin voi antaa kuivua yli vuorokauden. Pultteja kiristäessäkin kannattaa ensin kiristää pultit niin hennosti kuin osaa ja antaa liiman hetken kuivua (mikä lie optimaalinen hetken pituus?) ja sitten vasta kiristää momenttiin.¨
Itsellä tuo venakoppientiivistys edessä ensi viikolla myös.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 27.02.2019 23:07 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Vaihdeltaatikon puoliskoja kun liimailin, niin uhrasin hetken aikaa googlailulle että mikä olisi hyvää liimaa. Moni kehui tätä ja siihen minäkin päädyin: https://www.motonet.fi/fi/tuote/602349/ ... koni-80-mlOhje oli muistaakseni niin, että ensin kiristetään sormilla ja tunnin kuivamisen jälkeen momenttiin.
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 28.02.2019 19:19 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Aapeli kirjoitti: Vaihdeltaatikon puoliskoja kun liimailin, niin uhrasin hetken aikaa googlailulle että mikä olisi hyvää liimaa. Moni kehui tätä ja siihen minäkin päädyin: https://www.motonet.fi/fi/tuote/602349/ ... koni-80-mlOhje oli muistaakseni niin, että ensin kiristetään sormilla ja tunnin kuivamisen jälkeen momenttiin. Sinisestä Permatexistä hyvät kokemukset, niin taidanpa kokeilla tätä mustaa sitten tällä kertaa.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 28.02.2019 22:06 |
Viestit: 4994
|
xs2jammu kirjoitti: ... Sinisestä Permatexistä hyvät kokemukset, niin taidanpa kokeilla tätä mustaa sitten tällä kertaa. Mutta katso että on tätä mustaa eikä esimerkiksi Permatex Black Silicone, joka on enemmänkin ikkunoihin tms.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 09.05.2019 20:35 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Vähän venähti aikaa tässäkin, mutta tänään se kävi taas pitkästä aikaa. Lähti kuin palmun alta ja nousi hyvin ylös. Pesun se ansaitsi ja seuraavaksi viikonloppuna kesäkumit alle ja sitten takaisin liikennekäyttöön.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 15.05.2019 21:28 |
Viestit: 700
|
xs2jammu kirjoitti: No, ajoinhan mä kaks päivää sillä ja nyt oli pakko laittaa seisontaan uudelleen. Merkkas niin pahasti paikkansa. Nyt olis tarve letkulle jonka osa numero on 5270FA, tuossa varaosakuvassa numero 3 . Onkos joku onnistuneesti korjaillut näitä ? Tässä yksi ratkaisu: viewtopic.php?p=251991#p251991Xantia007 ratkaisu: http://xantia007.free.fr/19_circuit_ret ... C_AV_BAS01Käytännössä siis tarvitset 3 tie haaran joka syö 4mm ja 2 kertaa 10mm sisähalkaisijan letkua.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 16.05.2019 21:00 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Jep, t-haarahan siihen on laitettava ja samalla se ohkasempi letkun pätkä uutta kanssa. Se on selkeesti haperompaa kuin se paksumpi.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 10.06.2019 20:46 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
No niin, piti ottaa itseään niskasta kiinni ja kerätä uutta tarmoa jo kadonneen tilalle. Paikansin ainakin pari kolme varmaa paikkaa mistä vuotaa öljyä. Venakoppa missä on öljykorkki on eka, siinä pari noroa tulee saumasta. Olsikohan nää pitänyt tehdä lämpimämmäsä kelissä kuin +3 astetta. Sitten saataa tulla myös imusarjan alla olevista venakopista vähän. No nää on helppoja, mutta se viimeinen tais olla ikävämpi. Käytin putsaamisen jälkeen sitä lämpimäksi jonkun aikaa ja näyttää että tulis kampuran stefasta jonkun verran. Tätähän ei sitten tee ottamatta jakohihnaa pois vai kuinka ?
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 10.06.2019 21:26 |
Viestit: 700
|
Jos venakoppa tai välikansi vuotaa jakopäähän päin niin silloin se voi näyttää siltä, että vuotaisi kampiakselinstefalta. Ellet siis purkanut jakopäänkoppia tarkistaaksesi ja varmistuaksesi asiasta. Omassanikin näytti vähän siltä, että vuotaisi kampiakselin stefa vaan kopat tiivistettyäni ei enää sieltäkään suunnalta tullut öljyä.
Sanoit irroittaneesi venakopista sen vulkanoidun tiivisteen. Minun silmään näytti, että sen tiivisteen irroittaminen vaikeuttaa liimalla tiivistämistä, koska tiivistettävä taso jäisi niin paljon alemmas kuin se pinta, jota vasten pultit kiristyy.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 11.06.2019 20:02 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Akseli kirjoitti: Sanoit irroittaneesi venakopista sen vulkanoidun tiivisteen. Minun silmään näytti, että sen tiivisteen irroittaminen vaikeuttaa liimalla tiivistämistä, koska tiivistettävä taso jäisi niin paljon alemmas kuin se pinta, jota vasten pultit kiristyy. Jep, irroitin ne vanhat vulkanoidut tiivisteet kun osa niistä oli kokonaan jo irti kannesta. Taidan kaivaa imusarjan nyt alkajaisiksi irti uudelleen että näen vuotaako siellä mitään. Olis ollut kiva kun kännykkään hommaamani endoskooppi olis toiminut, mutta kun ei suostu niin ei suostu toimimaan.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 Exclusive Break Automatique 1998 Lähetetty: 16.07.2019 20:53 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
En tiedä onnistuinko vihdoinkin, muttasain auton tänään nippuun ja käytin sitä lämpimäksi konepesun jälkeen. Nyt täytyy käyttää kertaalleen uudestaan lämpimäksi että tuleeko tippoja. Tällä hetkellä vaihteeksi ihan positiivisin odotuksin tämän tuskien tuottajan kanssa. Jos jotain olen tän kanssa oppinut, niin auto katoksessa lämpötilan ollessa nollan tienoilla ei kannata alkaa tiivistämään mitään moottorisilikonin kanssa. Nää hommat pitää tehdä lämpimässä ja paremmassa valossa.
|
|
|
|
 |
|
|