Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 09.05.2019 13:11 

Viestit: 10
Moikka mites löytyykö joltain kaava kuvaa että missä järjestyksessä tulpan johdot laitetaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 09.05.2019 13:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Tässäpä tämmönen...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 09.05.2019 19:49 

Viestit: 10
Suurkiitokset meinas jo tulla hätä :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 09.05.2019 23:50 

Viestit: 10
Tämmöistä on tulossa moottorin huolto tällä hetkellä menossa kun osat ovat maalauksilla että jos löytyy enemmän huolto /sähköohjeita niin mulle vaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 09.05.2019 23:51 

Viestit: 10
Tai ei voikaan lähettää kun on liian suuri tiedosto :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 13.05.2019 08:16 

Viestit: 10
Mites muuten patonki tietäjät voiko gs: ssän moottorista poistaa tuon hyde pumpun moottorista kun on tarpeeton? Vaikuttaako jotenkin moottorin toimintaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 14.05.2019 17:31 

Viestit: 982
jopesa kirjoitti:
Mites muuten patonki tietäjät voiko gs: ssän moottorista poistaa tuon hyde pumpun moottorista kun on tarpeeton? Vaikuttaako jotenkin moottorin toimintaan?

Oltcitissa käytettiin GS-koneita joissa h-pumpun aukko oli tukittu laipalla. Eli kyllä sen voi poistaa, mutta pitää myös poistaa öljypumpun kaulalta hydepumppua käyttävä kiertokanki ettei se jää tuikkimaan reiästä, ja aiheuttaako sen poissaolo jonkun tarpeen säätää välyksiä öljypumpun akselilla tms, siitä tietävät esim 2CV-kalustoon geesukoneita asentaneet. Jasu?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 14.05.2019 17:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Siinä hydraulipumpun kammessa on öljyreikä, joka pitää tukkia. Muutaman tiedän, ja yhden tehnytkin, siten että pumpun kiertokanki on katkaistu, sen öljyreikä tukittu (hitsaamalla) ja tämä katkaistu renkula mitä kangesta jäi jäljelle, kangen paikalle. Pumpun tilalle sitten laippa, muistaakseni pumppu on kahdella mutterilla pinnapulteissa kiinni...

Mietittiin kyllä eräänkin kerran pumpun akselin öljyreiän umpeen hitsaamistakin, mutta jotenkin se arvelutti. Akseli kun käyttää öljypumppua, ja sen katkeaminen/murtuminen ajossa tms ei oikein tuntunut houkuttelevalta visiolta...

Tai sitten teet siihen prätkään hydraulijousituksen, tai jotain muuta kivaa hydraulitoimista..? :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 15.05.2019 16:14 

Viestit: 10
Se jousitus oli alunperin haaveena mutta ei siihen hätään löytynyt osia niin sai jäädä haaveeksi :mrgreen: olipa hyvä että tuli tuo reijän tukkiminen oisin vaan pumpun ottanut pois. Tai Dan keritellä semmoisen patentin että voi jälkeenpäin purkaa. Jos vaikka siitä hydejousituksesta taas innostuis


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 11.10.2019 21:05 

Viestit: 10
Se jousitus oli alunperin haaveena mutta ei siihen hätään löytynyt osia niin sai jäädä haaveeksi :mrgreen: olipa hyvä että tuli tuo reijän tukkiminen oisin vaan pumpun ottanut pois. Tai vois kehitellä semmoisen patentin että voi jälkeenpäin purkaa. Jos vaikka siitä hydejousituksesta taas innostuis


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 11.10.2019 21:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
1-4-3-2


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen gs sytytysjärjestys
ViestiLähetetty: 15.10.2019 12:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
jasu kirjoitti:
Siinä hydraulipumpun kammessa on öljyreikä, joka pitää tukkia. Muutaman tiedän, ja yhden tehnytkin, siten että pumpun kiertokanki on katkaistu, sen öljyreikä tukittu (hitsaamalla) ja tämä katkaistu renkula mitä kangesta jäi jäljelle, kangen paikalle. Pumpun tilalle sitten laippa, muistaakseni pumppu on kahdella mutterilla pinnapulteissa kiinni...

Mietittiin kyllä eräänkin kerran pumpun akselin öljyreiän umpeen hitsaamistakin, mutta jotenkin se arvelutti. Akseli kun käyttää öljypumppua, ja sen katkeaminen/murtuminen ajossa tms ei oikein tuntunut houkuttelevalta visiolta...

Tai sitten teet siihen prätkään hydraulijousituksen, tai jotain muuta kivaa hydraulitoimista..? :roll:


Tuli tästä mieleen, että en ole sitä öljyreikää tukkinut. Katkaisin vain sen hydraulipumpun kiertokangen, siten, että jäi se kiertokangen rinkula siihen missä se on ennenkin ollut, eli ainut ero on, ettei ole mäntää tekemässä painetta. Jos sitä rinkulaa ei olisi laittanut niin sitten sitä reikää olisi pitänyt tukkia? Näin muistelen.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: