Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 13:58 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Moi tietäjät. Erikoinen ongelma, auto tosin Peugeot Expres, mutta eiköhän Sitikka asiantuntijoilta läydy tähänkin vastaus.
Virran kun kytkee päälle niin latausvalo hiiluu himmeenä ja käynnistyksen jälkeen samalla tavalla. Mittaus näyttää että latais 14,5 V ja lisäksi ajovalot syttyy heti kun virrat laittaa päälle. Muistelisin Pösössä valojen syttyvän vasta latauksen alettua.
Nyt kolmas laturi paikallaan ja samat ongelmat.

Löytyiskö hyviä vihjeitä mistä vois alkaa etsimään häiriön aiheuttajaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 14:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Oliskohan vaan kontaktivikaa jossain?
Se valon kirkkaus ei siis edes muutu kun alkaa lataamaan?

Kun en yhtään tiedä minkä mallinen expertti sulla on niin sanon, että niiden valojen kuluukin palaa kun virrat kääntää päälle. tai sitten ei :) riippuu vähän viiksen asennostakin varmaan...
Mitäköhän pösöä nyt tarkoitat? Sitä experttiä vai jotain muuta?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 16:19 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Tosiaan jäi potilaan tiedot kertomatta. Peugeot Expert HDI vm-03.
Latausvalo on hyvin himmeä ennen ja jälkeen käynnistymistä, kun ostin auton niin valo paloi kirkkaasti, mutta ei ladannut. Viimeisen laturin vaihdon jälkeen se on palanut tosi himmeesti, mutta mittari näyttää latausta 12,5 V.
Mulla oli joskus Peugeot 406 ja siinä valot syttyivät automaattisesti vasta kun kun lataus alkoi.

Sori aloituksessa luki Expres


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos latausjännite on 12.5 V niin EI lataa .
jos sulla on vanha laturi niin vaihda hiilet ja tyrkkää takaisin paikoilleen . siinä mangetointi pistokkeessa on kaksi karvaa ja sitikan ja pöson kytkentä on erilainen . YLLÄTTÄEN .....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 18:01 

Viestit: 5125
masa51 kirjoitti:
...
Nyt kolmas laturi paikallaan ja samat ongelmat.
...


masa51 kirjoitti:
... kun ostin auton niin valo paloi kirkkaasti, mutta ei ladannut....

Millaisista latureista kyse, onko joku vaikka ihan uusikin tai toimivaksi todettu? Tulee Mieleen, että olisiko jo ostoa ennnen vaihdettu väärän tyyppinen laturi ja sen jälkeen ostettu sen mallin mukaan lisää samanlaisia? Onko tietoa auton historiasta, mitä sille on tehty tai oliko jälkiä laturinvaihdosta tai vaikkapa liittimien vaihdosta? (ei mitään tietoa, onko tuossa perinteinen lampun avulla aktivoitava käämitys vai ohjataanko lamppua BSI:n "älykkyydellä")


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 18:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
pitää olla identtinen alkuperäisen laturin kanssa . lienee jännitteen säätäjän kytkennöistä kiinni , aikoinaan samaan ilmiöön törmättiin kun pösöjä kaupitteleva puoti toi sitikan latausongelman vuoksi hoitoon . no koska pösöllä oli täysin vastaava malli autona , niin tietenkin ihkauusi pösön laturi . juuri sama ilmiö tuli esiin . kauan mietittiin mikä on syynä koska sitikkan malli ja pösön malli oli täusin samanlaisia. vasta kolmas laturi joka oli alustanumeron perusteella hommattu . toimi .
kävi ilmi että pösöllä ne magnetointi liittimet olivat toisinpäin kuin sitikalla . eli ilmeisesti jännitteensäätäjässä oli kytkentä ero.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
siinä mangetointi pistokkeessa on kaksi karvaa ja sitikan ja pöson kytkentä on erilainen . YLLÄTTÄEN .....

No tuskin sentään jumpyssa ja expertissä on eri kytkennät...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 19:06 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Ostin pösön laturivikaisena ja myyjä oli hommannu purkurilta toisen, mikä tuli kaupan mukana.
Otin alkuperäisen laturin pöydälle oli Valeo avasin sen ja tutkin niin "kollektori" oli niin kulunut, että siinä oli hiilen kohdalla noin 1-1,5 mm syvyinen ura.
Aloin asentamaan varaosa laturia paikalleen. niin huomasin oli merkiltään Denso ja fyysisiltä mitoiltaan pienempi mutta kiinnitykseltään ja liittimiltään samanlainen. Pistin sen paikalleen niin ei ladannut ja valo hiilui.
Ostin netistä laturin mikä oli kuulemma 1,4 Expertissä ollu ja oli katella aivan samanlainen Valeo kuin ensimmäinenkin ja numerotkin lähes samat. Tällä lataa 14,5 V ,mutta alkoi latausvalon hiiluminen ja ajovalojen outo käytös syttyvät jo virtalukon radion kuuntelu asennossa.
Tässä pösössä ei ole herätevirtaliittimessä kuin yksi johto .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 20:43 

Viestit: 5125
masa51 kirjoitti:
Ostin pösön laturivikaisena ja myyjä oli hommannu purkurilta toisen, mikä tuli kaupan mukana.
Otin alkuperäisen laturin pöydälle oli Valeo avasin sen ja tutkin niin "kollektori" oli niin kulunut, että siinä oli hiilen kohdalla noin 1-1,5 mm syvyinen ura.
Aloin asentamaan varaosa laturia paikalleen. niin huomasin oli merkiltään Denso ja fyysisiltä mitoiltaan pienempi mutta kiinnitykseltään ja liittimiltään samanlainen. Pistin sen paikalleen niin ei ladannut ja valo hiilui.
Ostin netistä laturin mikä oli kuulemma 1,4 Expertissä ollu ja oli katella aivan samanlainen Valeo kuin ensimmäinenkin ja numerotkin lähes samat. Tällä lataa 14,5 V ,mutta alkoi latausvalon hiiluminen ja ajovalojen outo käytös syttyvät jo virtalukon radion kuuntelu asennossa.
Tässä pösössä ei ole herätevirtaliittimessä kuin yksi johto .

Millaisia numeroita niissä oli (Mitkä numerot niissä on ja kuinka paljon eroa?) ja oliko hihnapyörätkin ihan samalla halkaisijalla (Ja joskus HDI-koneisissä on laturin hihnapyörässä myös vapaakytkin, ettei dieselin sykkivä vääntömomentti riko laturia), ei sen väärän kokoisen/erilaisen hihnapyörän tosin mitään kiilumista pitäisi aiheuttaa. Millainen kirjain/merkintä on sen ohuen johdon liittimen vieressä ja onko se ihan sama alkuperäisessä ja vaihdetuissa?

Ja aina sekin on mahdollista että auton myyjä huijasi itseään/ostajaa sillä että oli jo kerran aiemminkin vaihtanut laturin eikä ollut sillä korjaantunut ja uskotteli itselleenkin että tuolla mukaan annetulla se varmaan korjaantuu. Tai sitten on vain huono tuuri ja kaikki laturit ovat olleet jollain lailla viallisia, voisikohan osittain hajonnut diodisilta aiheuttaa tuollaista (olikos siellä kolmivaiheisessa yleensä 6 diodia, joista yhdenkin rikkoontuminen kadottaa yhden vaiheen). Voisi ehkä kokeilla miten latausjännite käyttäytyy kun on enemmän kuormaa, istuinlämmitykset, puhaltimet ja takalasin lämppäri päälle, oskilloskoopilla näkisi helposti jos joku vaihe puuttuu.

Mikä ja millä laturilla oli latausjännite 12,5 V, silloin se ei lataa yhtään?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 16.10.2020 21:51 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Tässä laturi mikä oli alunperin Pösössä. toi 12,5V on painovirhepaholainen pitää olla 14,5V


Liitteet:
Valeo alkupe.jpg
Valeo alkupe.jpg [ 29.48 KiB | Katsottu 11642 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 17.10.2020 00:35 

Viestit: 5125
96 780 488 80 on Valeon CL15 150 A laturi. Gogle antaa sillä "With freewheel pulley", mutta monessa ei ole mainittu kuin hihnapyörän halkaisija. Ehkä tuon vapaakytkimen saa helpoiten kokeiltua ottamalla hihnapyörästä kiinni ja pyörittämällä kumpaankin suuntaan, toiseen suuntaa pitäisi pyöriä "tyhjää", pikkubensakoneisissa ei yleensä ole vapaakytkintä hihnapyörässä, ei ole tarvis - mutta eipä senkään pitäisi lamppuun mitenkään vaikuttaa, pikemminkin hihnan ja laturin kestoon (joissain HDI-koneissa on myös joustavia hihnoja, jotka tasaa koneen "nykäisyjä"). CL15 on ehkä sekä kiinteällä että vapaakytkimellä, ja kuvien perusteella molemmissa hihnapyörässä on muovinen peitelevy.


Näetkö lukeeko sen lampulle tai BSI:lle menevän ohuen johdon liittimen kohdalla jotain, googlen kuvissa/piirroksissa näkyi vain kaavioissa teksti COM (Common, communication, computer, ei auennut ainakaan minulle, eikä yleinen teksti lampulle menevässä johdossa). Ilmeisesti sama kuin kaksipinninen liitin, mutta siinä on vain yksi pinni.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 17.10.2020 14:43 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Nyt kun laturi on paikallaan ei oikein pysty lukemaan mitään tekstejä. Laturissa herätevirtaliitintä varten vain yksi piikki ja auton pistokkeessa yksi johto.
Nyt huomasin sellaisen ilmiön hiiluvassa latausvalossa, että kun antaa reippaasti kierroksia niin valo alkaa palamaan normaali kirkkaudella ja lataa 14,5 V
Jonkunverran hätäisellä mittauksella herätevirtajohtoon tuli n.7-8 V
Ajovalot syttyvät kun kääntää virta-avaimesta vaikkapa vain radion kuuntelu asentoon. Näin ei voi olla alkuperäinen kytkentä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 17.10.2020 15:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
masa toijalasta kattoo moottorin ja akun välin . maadotus . ja sitten yhtä tärkeetä on kattoo moottorin+korin+akun väliset maadotukset , sähkööhän sulle vissiin tulee


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 17.10.2020 15:45 

Viestit: 5125
Lähinnä mietin josko siinä alkuperäisessäkin näkyisi jotain tekstejä liittimen vieressä, tai vastaavasti siinä toisessa korvikkeessa. Kiinnostaa siksi että nettikaupoissa näkyi COM-liitäntä tuolla Valeon laturin Citikan numerokoodilla haettaessa ja youtubesta löytyi ainakin video COM-liitäntäisten latureiden testauksesta ja siinä todettiin että ei voi oikein kunnolla testata kuin "Limp In" -modessa, mutta videokin on 10 vuotta vanha.
https://www.youtube.com/watch?v=dunzrAD0wIk

Eli ilmeisesti COM-liitäntäisissä jännitesäätimissä ei ole ihan pelkkää perinteistä lampun kautta tulevaa herätevirtaa, vaan joku älykkäämpi kommunikointi ja jos onkin nyt erilaisella liitännällä oleva laturi, niin toiminta ja lampun toimintakin voi olla arvoitus? (Ja ainakin ennen uuden hankintaa varmistaisin onko se alkuperäinenkään alkuperäinen) Joissain uudemmissa älykkäissä latureissa latausjännite ei ole myöskään ollenkaan vakio, vaan voi välillä päättää että nyt ladataan ja toisena että nyt ei ladata, en tiedä onko COM-liitännässä millainen ohjaus.

Kai tuota ajovalojen käyttäytymistä voi kokeilla iroittamalla tuon herätysjohdon tai jos on johdossa varaa, niin voisi ehkä kytkeä siihen vanhaan irtolaturiinkin?

Paikallaan olevan laturin tietojen kaivamiseen voi olla useampia metodeja (tai näkyykö myyntikuvissa), mutta usein kännykkäkamera tai joku muu kamera on helpoin (endoskooppikamera ledivaloilla ja periskooppipeilillä on myös kätevä, mutta vaikkei sellainen montaa euroa ulkomailta maksakaan, niin ei niitä löydy kaikkien työkalulaatikoista, yllättävän kätevä, vaikka halpiksessa kehno kuvanlaatu onkin)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 17.10.2020 20:32 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Liitteet:
espoon laturi 2.jpg
espoon laturi 2.jpg [ 41.38 KiB | Katsottu 11467 kertaa ]
Löysin torista vielä ilmoituksen laturista mikä on nyt paikallaan, koitan siirtää pari kuvaa
Liitteet:
espoon laturi 1.jpg
espoon laturi 1.jpg [ 21.12 KiB | Katsottu 11467 kertaa ]


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 00:01 

Viestit: 5125
Jos en ihan väärin katso, niin tämä on ihan sama kuva kuin tuolla edellä ollut alkuperäiseksi mainittu (siinä se on kuvattu ehkä ruudulta)?
viewtopic.php?p=279157#p279157

Eli ei pääse numeroita vertaamaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 00:26 

Viestit: 5125
Kuvien tarkistuksen ohella kurkkaa samalla mitä siinä ilmoituksessa mainitaan mistä autosta olisi kotoisin, kun ei ole olemassakaan 1.4 koneella olevaa Experttiä ja 1.6 bensakoneellakin laturit olisivat huikeasti pienemmillä ampeereilla kuin tuo kuvattu malli (esimerkiksi Mister auto tarjoaa 65 A malleja pikkubensalle)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 11:07 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Oikeassa olet mulla menee kaikki sekaisin. Otin nyt kuvan siitä mikä oli autossa alunperin ja tutkin sita pikkasen niin siinä on kaksi piikkiä herätevirta pistokkeessa ja tässä uudemmassa on yksi,tässä alkuperäisessä on hihnapyörässä myös " vapaakytkin ".[*]


Liitteet:
valeo alkuperäinen.jpg
valeo alkuperäinen.jpg [ 29.63 KiB | Katsottu 11367 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 11:17 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Juttelimme myyjän kanssa puhelimessa voi olla että puhu 1,6 bensa pösöstä. Kerto että siltä hajos laturi ja oli ostanut tämän tilalle, mutta oli kuulemma ollu tämän kanssa sellainen ongelma ettei latausvalo sammunut kuin polkaisemalla reilusti kierroksia. Jutteli jotain herätevirta eroavaisuudesta johtuvaksi. Oli korjauttanu autonsa alkuperäisen laturin ja myi mulle tämän vähän käytettynä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 12:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
minun pitäis malttaa pysyä hiljaa , mutta en malta .
nyt kun sulla on se vanha laturi hyppysissäs , niin pura nyt se muovipääty ja sen alla oleva hiilipidke ja varmaan huomaat että hiilethän siellä on loppu .
mee vaikka motonettiin tai mihin tahansa tarvikepuotiin sen pidikkeen kanssa . kai siellä on joku joka osaa myydä uuden paketin tai tönärillä mitata hiilien paksuuden ja leveyden . pituudesta saa aina pois .
jos löytyy tinakolvi ja tietenkin tinaa ja vekotin pysyy hyppysissäs ,niin ei pitäis olla vaikeeta keksiä mitä tekee . eikä hukkaa sitten niitä jousia .
nyt tuosta laturijutusta on jo tehty härkänen . samalla voit vilkaista liukurenkaitten kuntoa . ei haittaa jos ovat pari milliä kuluneet . uudet koksit kompensoivat sen kuluneisuuden .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 16:22 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Kiitokset,että olet huolissasi asiasta. Voin kertoa, että tämä kaikki mitä ehdotat on tehty ihan ensimmäisenä laturin irroituksen jälkeen,jos osaat kertoa miten saan nyt paikallaan olevan toimimaan moitteettomasti, niin olisin kiitollinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tjaa -a. vilkaise diodisiltaa . siellä pitäisi olla 9 diodia . 6 on vaiheita varten ja 3 mangetointia varten . hankala mittailla irrotamatta toista päätä diodista . mutta yksi niistä kolmesta saattaisi olla poikki sisäisesti tai sitten rautanaula , eli päästää molempiin suuntiin .

jännitteensäädin ei tärvelly kovin helposti , eikä ne dioditkaan , mutta ei mahdotonta . itse olen sellaisenkin kokenu CX:n laturin kohdalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 17:38 

Viestit: 80
Paikkakunta: Toijala
Moi! Jos puhut edelleen siitä alkuperäisestä laturista, niin se on hävettää oikein sanoa PASKANA.
Tämä mikä on nyt kiinni lataa niinkuin pitääkin, minua ei oikeesti häiritse muu kuin ajovalojen ja latauksen valon käyttäytyminen. Ajoahan ne ei haittaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2020 23:10 

Viestit: 5125
masa51 kirjoitti:
Juttelimme myyjän kanssa puhelimessa voi olla että puhu 1,6 bensa pösöstä. Kerto että siltä hajos laturi ja oli ostanut tämän tilalle, mutta oli kuulemma ollu tämän kanssa sellainen ongelma ettei latausvalo sammunut kuin polkaisemalla reilusti kierroksia. Jutteli jotain herätevirta eroavaisuudesta johtuvaksi. Oli korjauttanu autonsa alkuperäisen laturin ja myi mulle tämän vähän käytettynä

Vaikuttaa että tämä ei ole oikeanlaisella ohjauksella varustettu sinunkaan autoon, ilmeisesti ihan erilainen, käsittääkseni ei helposti onnistu muuttamaan eri ohjaukselle, vaikka kai suurin järki noissa saattaa olla lataussäädin/hiilipaketissa integroituna - mutta muistaakseni jossain ei ollut tuo liitinkään ainakaan siinä yhteydessä?

Jos lataussäädin (se osa, jossa on hiiletkin kiinni) on vielä ehjänä alkuperäisestä, voi toki sitä silmäillä mitä siihen kuuluu ja tutkailla olisiko mahdollista vaihtaa toiseen laturiin, mutta hiilet toki siitäkin on loppu (niitä saa ihan muutamalla eurolla ja käsistään kätevä saa ne itsekin vaihdettua, vaatii kolvausta, Valeolla oli monessa mallissa ihan samat hiilet, riippumatta ampeereistä, eli niitä saanee ihan perus autotarvikeliikkeistä tyyliin motonet tms.) Mutta en olisi ollenkaan varma saako jännitteensäätäjän ja hiiliyksikön vaihtamalla muutettua ohjaustapaa - ei kokemusta. (ja Valeon ongelma on tosiaan se että liukurenkaat kuluu yleensä loppuun samalla kuin hiiletkin ja harva niitä viitsii vaihtaa, vaikka sekin on ihan ihmisen tehtävissä, mutta melko hankalaa)

Eli ongelma on ilmeisesti vääräntyyppinen laturi, mutta helpoin ratkaisu taitaa olla musta teipinpala valon päälle ja ei vaan välitä ajovalojen käyttäytymisestä, laturin ja latausjännitteen toimintaa kannattaa toki seurata ainakin aluksi, se on ilmeisesti jonkinlaisessa Limp-home -toimintatilassa ("onnu kotiin"), silloin kun yhteys ei toimi.

En kyllä autossa ihan alkuperäisenä olleen numerosarjasta saanut selvää, mutta arvasin sen olevan 9646321780? Molemmat on Valeon CL15 latureita, mutta erona on ohjaus, tuossa alkujaan olleessa mallissa on ohjausnastat L=lamppu ja toinen on DFM, eli sillä saa tietokone (sulakerasian sisuksissa) ohjattua kenttäkäämiä, tuossa toisessa hankitussa on yksi nasta COM, computer näkyi olevan selitys, eli kommunikoi sen kanssa vastaavasti, mutta ilmeisesti älykkäämmin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: lataus ongelma
ViestiLähetetty: 19.10.2020 00:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
samalla voit vilkaista liukurenkaitten kuntoa . ei haittaa jos ovat pari milliä kuluneet . uudet koksit kompensoivat sen kuluneisuuden .
Kyllähän ne hiilet sen kompensoivat, mutta ongelmaksi voi tulla se, että hiilet alkavat jumitella siihen liukurenkaiden uraan, eivätkä painu kunnolla pohjalle asti. Mutta voihan ne liukurenkaatkin toki vaihtaa. Vaan milloinkohan Valeo oppisi valitsemaan käyttämilleen liukurenkaille sopivan hiililaadun latureihinsa? :cry:



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: