Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2,0HDI Tyhjäkäyntiongelma
ViestiLähetetty: 25.01.2021 17:52 

Moikka! Terve kaikille mä olen uutena näillä sivuilla, ja tyhjäkäyntiongelman takia tänne hoksasin kirjautua. Citikkani on C5 2,0Hdi vuosimallia 2008, ja se uudempi korinen on jo tämä. Elikkäs sellainen ongelma, että kylmänä käy tyhjäkäyntiä normisti, mutta kun lämpenee alkaa aaltoileen, ja "rykäsee" välillä reilumminkin ylös alas välillä noin 750-950. Välillä pelaa tyhjäkäynti lämpimänäkin ok harvakseltaan tosin. on tehnyt pahimmillaan sitä, että kun laittaa tyhjäkäyntiä käymään, niin lämmetessä sammuu, ja joskus pitkän ajonkin jälkeen kun ekakerran päästää tyhjäkäynnille, niin yleensä kerran sammuu. Mistäs voisi/kannattaisi alkaa vikaa etsimään?

T.JuhaniS

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5 2,0HDI Tyhjäkäyntiongelma
ViestiLähetetty: 25.01.2021 18:23 

Ensimmäiseksi kannattaa lukaista vikakoodit, vaikkei mikään varoitusvalo palaakaan. Onko huoltohistoria tiedossa?

Poissa

ViestiLähetetty: 25.01.2021 19:53 
Käyttäjän avatar

Ja vikakoodeja lukiessa kattoo livedataa varsinkin egr.n osalta.

Egr.n tulppaamistakin voi kokeilla.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.01.2021 21:01 

Onhan se jonkinlainen huoltohistoria. Liki 4000 kilsaa oon ajanut tuolla autolla, ja vika ollut kokoajan kun mulla. Mikä huollon puute tulis mieleen mikä aiheuttas tollasta? Polttoaine suodattimen mä siihen vaihdoin vasta. Pitää katsoa egr et miten se tuossa onnistus tulpata. Onko hyvällä paikalla rassata, ja helppo tulpata? Kenties tuossa joku letku tukkia vai millanen? Yhdessä 1,6 bensa vectrassa mä egr:n tukin peltilevyllä, ja tiivistepaperilla aikoinaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.01.2021 21:55 

Egr:n osalta en osaa sanoa mitään. Omassani putsautin sen hehkujen vaihdon yhteydessä.

Paljonko on metrejä takana?

Tuo kannattaa lukaista läpi:

viewtopic.php?f=9&t=25802

Poissa

ViestiLähetetty: 26.01.2021 16:08 

314 000 kilometriä on Citikalla ajettu.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2021 17:26 

Pikaliitin tod näk vuotaa josta polttoaine menee pumpun sisään. Se pikaliitin joka on polttoainemäärän ohjaussolenoidin vieressä. Pieni vuoto, ja märkä sen vuoksi on myös polttoainemäärän lämpötila-anturin pistoke. Todennäköisesti paikat kuivaamalla, ja polttoaineputken pikaliittimelle o renkaan uusimalla homma korjaantuu. Pitää vain päästä altapäin rassaamaan kun konepellin puolelta just ei liittimelle pääse näkemään, ja pumpun sisään ei kyllä likaa passaa päästää. Valmiiksi kun tietäis sopivan o renkaan hommata, mutta se kai ei auta kuin ensin vanha irroittaa malliksi.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.01.2021 18:43 

Hyvä että alkaa selviämään. Laita sitten raporttia, kun olet saanut osat vaihdettua, että poistuiko vika.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2021 00:29 

Kyllä se märkä oli sittenkin ylempää valunutta öljyä huohotinputken liitokselta. Antaa nyt vikakoodia polttoainemäärän säätimen ohjaus-virtapiirikatkos. Johdinsarja, säätimen ohjaussolenoidi. No se on sökö sitten kai polttoainemäärän ohjaussolenoidi. Tuo johdinsarja vikakoodissa mietityttää. Jos pelkkä ohjaussolenoidi on sökö, niin sekö silti antaa koodiin myös johdinsarjan vaihtoehdoksi?

Viimeksi muokannut JuhaniS päivämäärä 02.02.2021 00:38, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2021 00:55 

Onko kukaan patonkilaisista vaihtanut polttoainemäärän ohjaussolenoidia?

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2021 22:30 

JuhaniS kirjoitti:
Onko kukaan patonkilaisista vaihtanut polttoainemäärän ohjaussolenoidia?

Virtaussolenoidia? Saako sitä mistään erikseen?

Helppo se kyllä on vaihtaa, jos sellaisen sattuu löytämään erikseen.

-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2021 23:23 

Ainut solenoidi minkä oon löytänyt autostani on paineensäätöventtiili. Meat ja Doria paineensäätöventtiili common-rail-järjestelmään on saman näköinen, ja on tämä osa pumpun posken alla tässä ahtaassa paikassa. Vikakoodi vaikka puhuu polttoainemäärän säätimestä, niin ilmeisesti tästä paineensäätöventtiiilistä on kyse? Ei kai tossa ole kummallekkin omaa säädintä paine/määrä?

Poissa

ViestiLähetetty: 02.02.2021 23:39 

Virtaussolenoidi on siinä pumpun yläosassa ja paineensäätö pohjassa.

-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa

ViestiLähetetty: 14.02.2021 22:54 

Uuden paineensäätöventtiilin kun asensin, niin nyt citikka toimii todella upeasti :) Ei kai Akseli tässä mun citikassa mitään virtaussolenoidia pumpun päällä ole :) Yksi ainut solenoidi siihen pumpulle löytyy yleesäkin kun varaosia kyselin tarvikeliikkeestä siis tämä minkä asensin. Ahdas paikka kun pumpun alapuolella solenoidi aika piilossa on.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]