Kokemusta on, mutta varhaisilta kilometreilta 70tkm-150tkm. Kulutus maantiellä pihistellen reilun 8 litraa satasella, mutta käytännössä kympin luokkaa. Moottorille tyypillistä on öljynkulutus. Ei toki mitään volkkarin tasoa, mutta 1 litra/10tkm. Samoin moottorille tyypillistä on dieselmäinen tyhjäkäynti. Yleinen kestävyys näissä 2,2 koneissa taitaa silti olla ihan ok.
Kytkin noissa on heikko kohta. Meillä Citroen C8, joka on täysin sama auto kuin 807. Tilava ja monikäyttöinen auto, josta lapset tykkää. Alustan mukavuus ei ole ihan parasta ranskalaista osaamista. 2,2 koneella riittävän tehokas. 2,0 on aika mopo.
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|