|
Kirjoittaja |
Viesti |
kulkuri
|
Viestin otsikko: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 02.12.2009 16:53 |
Viestit: 298
|
Onko kukaan keksinyt lamppua tai konstia millä lampunvaihtoväli saadaan c5 pitemmäksi, nyt vaihdettava joka syksy ja tosi  paikassa. Olisko mitää xenon muutossarjaa tai vast keinoa
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
Velmanteri
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 04.12.2009 19:32 |
Viestit: 18
|
Eihän tuo ole sitten mitään, jos kerran vuoteen. Olis ne muutenkin hyvä vaihtaa kerran vuodessa, vaikka toimisikin.
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 05.12.2009 13:31 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
C4:kin osaa tuon. Pari, kolme Hooseiskaa menee vuotta kohden. Onko vika polttimoissa vai autossa, ken tietää? Pitäisiköhän soittaa Karpolle? H7:t takaisin ja äkkiä!
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Velmanteri
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 05.12.2009 14:20 |
Viestit: 18
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 06.12.2009 17:12 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Velmanteri kirjoitti: Tarkoittanet H4:sia? Pää ajatteli juuri H4:ia. Käsi kirjoitti jotain muuta 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
JarnoF
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 07.12.2009 09:53 |
Viestit: 118
|
Vuoden kerkisin ajella esiomistetulla vuoden 2007 C4:lla ennenkuin ensimmäinen lyhkänen pimeni. Että ainakin vuoden kesti. Palanut polttimo näytti olevan samaa Philipsin "+30% Premium" tyyppiä jonka ostin vaihtotuikuksikin. N. 25.000 km omaa ajoa mittarissa, eli tiedä sitten voiko kestoa sanoa pitkäksi vaiko lyhyeksi. Toisaalta edellisessä Suzukissa H4 polttimot kestivät vaihtamatta yli 100.000 km. Ja tiedä sitten koska olivat autoon laitettu, koska en itse valoihin koskenut koko auton omistamisen aikana. Kirkkaus oli kyllä vähän toista luokkaa...
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 07.12.2009 11:40 |
Viestit: 298
|
Niin eihän se hinta mitään mutta se kuinka vaikeaksi vaihtaminen tehty, akkua pois pihtejä, peiliä, kiroilua ym. Tallikin on täynnä mielenkiintoisempia Citikoita eikä millään jaksaisi puolta iltaa lohkasta käyttöauton lampun vaihtoon.
Onko millaisia kokemuksia xenon muutossarjoista.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 07.12.2009 12:47 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
HID (eli xenon-kaasupurkaus) valot antaa kyllä valotehoa lisää, ja kestävät pidenpäänkin, tosin jotkin halpis-sarjojen kestävyys ei ole hyvä. kaikkiin umpiohin ei kannata laittaa HIDejä, koska jotkin umpiot antavat törkeänpaljon hajavaloa. joka häikäisee vastaantulijoita ja tekee omankin ajamisen vaikeaksi sumussa/sateessa. CX:ssä kokeilin H4-single valoa lyhkäsinä, ja valokuvio oli tarkka, eikä (oman ja muutaman muunkaan mielestä) häikäissyt. siis kyse "Turbo"-umpiosta, jossa erillinen apupitkä. XM:n Y3:n lähivalona HID--muutospolttimo toimi kanssa kohtuu hyvin, tosin edelleen se umpio hävittää suuren osan valosta, mutta HID-polttimolla se näyttää hyvältä halogeenivalolta. värilämpötilaksi suosittelen (kokeiluissa) 3000k., joka näyttää halogeenivalon "hiemankellertävältä", tai alempi, 2700k on jo keltainen. 5000k. ja korkeampi värilämpötila näyttää hirveältä sinertävältä, eikä semmonen sovi Sitikkaan 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 09.02.2010 12:55 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Eilen taas kajahti yksi hilipipsin H7. Ostin tietenkin uuden samanlaisen kun sai halvalla, (10,- ketale). Molemmat lyhyet vaihdoin, saa nähdä, pääseekö kesään asti. Jotenkin tuntuu, että tuo H7-konstruktio on huono kestoltaan. En nyt ihan usko, että auton sähköissäkään suurta vikaa olisi. Tai mistä sen tietää, kun alusta asti on polttimoita palanut. Reilu 2,5 vuotta ajoa / 83 tkm. Olisikohan puoli tusinaa Hooseiskaa jo vaihdettu? Ja takaa lasikantaisia 3-4 kpl. Vilkkupolttimot on alkuperäiset, vielä. Hyvä on Philipsilläkin hintahaarukka polttimoissa: halvin 10,-, kallein Blue Vision 25,-/kpl. Vaan sanokaapa joku ihan oikeasti kestävä polttimomerkki/H7. Laitan sen ostoslistalle seuraavaksi. Asiaa sivuten: kaksi Blue Vision H7-polttimoa, hinta yhteensä vähän päälle 50,-. Siis 300 mummonmarkkaa  . Eipä olisi tullut mieleen maksaa kolmeasataa markkaa kahdesta polttimosta kymmenen vuotta sitten 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 09.02.2010 13:46 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
cxtb2 kirjoitti: HID (eli xenon-kaasupurkaus) valot antaa kyllä valotehoa lisää, ja kestävät pidenpäänkin, tosin jotkin halpis-sarjojen kestävyys ei ole hyvä. kaikkiin umpiohin ei kannata laittaa HIDejä, koska jotkin umpiot antavat törkeänpaljon hajavaloa. joka häikäisee vastaantulijoita ja tekee omankin ajamisen vaikeaksi sumussa/sateessa. Niin kyllä siinä umpiossa on merkintä, jos sinne saa (ja on järkevää) laittaa Xenon-poltin ja silloin siinä umpiossa on sellaiselle sopiva kantakin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
c-viikka
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 09.02.2010 18:49 |
Viestit: 84 Paikkakunta: Loimaa
|
Vuoden verran on xenonit valaisseet lyhyillä ja pitkillä.Ihan mukavasti tuli valoa lisää verrattuna halogeneihin. Kestävyys on vielä kysymysmerkki.
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 09.02.2010 21:19 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Tuli tuosta lampunvaihdosta mieleen, kun tuossa yks päivä kauppareissulla polttelin säpäkkää auton vieressä. Kiinnitin huomiota vieressä olleen V50 Volvon konepeltiin. Onpas muuten hullunkurisen pieni luukku siinä  Ajovalot on kokonaan etuhelman vaimikäsenytoli sisällä.
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: C5 II Ajovalojen kestävyys Lähetetty: 09.02.2010 22:02 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
cxtb2 kirjoitti: XM:n Y3:n lähivalona HID--muutospolttimo toimi kanssa kohtuu hyvin, tosin edelleen se umpio hävittää suuren osan valosta, mutta HID-polttimolla se näyttää hyvältä halogeenivalolta. Aha. Mulla kokeilu kesti alle tunnin ja 30km. Valoa tuli enemmän puun latvoihin kuin tielle. Ei tosiaan toiminut yykolmosessa! Tielle sain enemmän valoa laittamalla kantajännitteen kuntoon & polttimoiksi +90% hooykköset. En todellakaan suosittele HIDejä kenellekään, vaikka linssillisissä umpioissa ne saattaakin toimia paremmin. Laittomia ne silti ovat 99% tapauksista, kun umpiossa lukee HCR/HC/HR eikä DC/DR.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|