Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen DS 74 pinnat uusiksi
ViestiLähetetty: 31.10.2021 22:17 

Salut à tous,

Eli tämähän ei se nyt niin varsinainen prokkis on, mutta tavoitteena olisi saada ensi kesäksi pinnat takaisin alkuperäiseen VERT ARGENTE kuntoon.
Auton historiasta sen verran, että se on tullut tuontina Bordeaux alueelta Suomeen noin vuonna 2000-2002 aikoina ja vaihtanut omistajaa pari kertaa ennen minua. Auto on viimeksi haettu Porvoosta noin 3-4 vuotta sitten ja ollut jatkuvassa käytössä aina kesäisin. Sen kummallisempia huolen vikoja ei oikein ole kun se että, välillä saattaa vuotaa pikkasen öljyä, akku ei lataudu aina ajon aikana ja saattaa tyhjentyä silloin kun auto sen halua, kojelauta on välillä pimeänä, ja pyyhkimistä häviää välillä sähköt kokonaan.

Ideana tässä olisi löytää osaavia DS heimon jäsenet täältä pääkaupungin seudun alueelta ja kehittää hommat tästä eteenpäin. Toki vaikeimmista hommista ja oman tallin tilasta maksetaan jos semmosta sattuu ole. Viestejä saa laittaa numeroon 040-164-59-23

Terveisin, Didi

Liitteet:
Tiedoston kommentti: DS
phpeD4UJi.jpeg
phpeD4UJi.jpeg [ 102.54 KiB | Katsottu 10006 kertaa ]
Poissa

Viestin otsikko: Re: Citroen DS 74 pinnat uusiksi
ViestiLähetetty: 16.11.2021 10:52 

Didi_ds kirjoitti:
Salut à tous,

Eli tämähän ei se nyt niin varsinainen prokkis on, mutta tavoitteena olisi saada ensi kesäksi pinnat takaisin alkuperäiseen VERT ARGENTE kuntoon.
Auton historiasta sen verran, että se on tullut tuontina Bordeaux alueelta Suomeen noin vuonna 2000-2002 aikoina ja vaihtanut omistajaa pari kertaa ennen minua. Auto on viimeksi haettu Porvoosta noin 3-4 vuotta sitten ja ollut jatkuvassa käytössä aina kesäisin. Sen kummallisempia huolen vikoja ei oikein ole kun se että, välillä saattaa vuotaa pikkasen öljyä, akku ei lataudu aina ajon aikana ja saattaa tyhjentyä silloin kun auto sen halua, kojelauta on välillä pimeänä, ja pyyhkimistä häviää välillä sähköt kokonaan.

Ideana tässä olisi löytää osaavia DS heimon jäsenet täältä pääkaupungin seudun alueelta ja kehittää hommat tästä eteenpäin. Toki vaikeimmista hommista ja oman tallin tilasta maksetaan jos semmosta sattuu ole. Viestejä saa laittaa numeroon 040-164-59-23

Terveisin, Didi

Upea auto! Valkoinen väri kyllä sopii pirun hyvin DSään. :) Itse asustelen Porvoossa ja hain IDn Porvoosen pari vuotta sitten Hollolasta. Oli aika säälittävässä kunnossa, mutta teknisesti ja pelleiltään yllättävänkin hyvä. Olen vähitellen sitä laitellut ja saanut hyvään ja luotettavaan ajokuntoon. Auton maalaamista vielä harjoittelen, joten ens keväänä pitää vielä kertaalleen vetäistä pinnat uusiksi. Olis kiva saada vaikka ensi kesänä jonkinlaista eteläsuomen (miksei kauempaakin) ID /DS porukan kokoontumisajoja aikaiseksi. Linkissä vähän projektin aikaisia kuvia. https://safka.1g.fi/kuvat/sitikka/Dessu/

Poissa

ViestiLähetetty: 16.11.2021 13:07 

Salasana on ?

Poissa

ViestiLähetetty: 17.11.2021 22:54 

ilkkata kirjoitti:
Salasana on ?

Ai katos, olen laittanut joskus sellaisen. Salasana Sitikka

Poissa

ViestiLähetetty: 07.12.2021 03:09 

Sapuska kirjoitti:
ilkkata kirjoitti:
Salasana on ?

Ai katos, olen laittanut joskus sellaisen. Salasana Sitikka

Upee homma! :D DS mustana toimii aina. Toi oman DS:n valkoinen pinta ei ole siis alkuperäinen ja sekin on kärsinyt aika paljon jo. Olen miettinyt juuri sitä sama, että missäs kaikki DS omistajat luuraa ainakin täällä pääkaupunkiseudulla mutta mysteeriksi on jäännyt. Olen tässä pohtinut, että pitäsikö alkaa ylläpitää Instagram kanava niin olisi ainakin joku kommunikointi yms. paikka.

Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2021 16:03 

Tuosta aloituksesta toteaisin: Ota mittaristo irti (vaatii koneen puolella olevan vaijeriliitoksen avaamisen) ja putsaa liitännät. Ota rattiputken suojuksen yläosa pois ja avaa ja puhdista kaikki katkaisinten "banaaniliittimet" huolella.

Voisin kuvitella akkuvirojen katoamisen syyksi jonkun vuotavan laturin diodin? Ota laturi pois ja mittaa diodisilta.

Vert Argente on oman autoni väri, AC 527. Sitä voi olla vaikea saada nykyisinä vesiohenteisina, korvaavaksi sävyksi käy Fiatin Cromax 872, siihen on vesiohenteinen kaava. Jos haluat leikkiä akryyliväreillä, minulla on avaamatonta AC 527:ää lakkoineen kaikkineen reilusti, tosin iäkästä.

Onkohan tuo auto siihen aikaan nuorehkon naisen muuttoautona tuoma, jonkin ranskalaisen harrastajan vanha DSuper? Väri täsmää, samoin nuo tarvikelistat ja nahkasisustus. Huolsin sitä kerran Helsingissä 2000-luvun alussa, maadoitukset oli sekaisin ja toisen lampun korkeudensäätö rikki, se oli korjattu t-paidalla ranskalaisen käytännöllisen konstailemattomasti. Korjasin sen käytetyllä varaosalla.

Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2022 01:13 

upeet kuvat. KIITOS!!

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2022 17:35 

Eikös oikeita maalejakin vielä saa kun sanoo maalaavansa kuorma-autoa? ei tarvi noihin vesilitkuihin sekaantua.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 05.04.2022 10:41 

Ainakin itselläni vesiohenteinen maali autossa on säilynyt oikein hyvänä 17 vuotta.

Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]