Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: hdi 2.0 Käynnistymis ongelmia.
ViestiLähetetty: 04.08.2022 17:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2205
Paikkakunta: Laukaa
Jaahas, taas on kesä ja hellettä. C5 toimi menomatkalla (25km) hienosti, lähti perillä hiukan pidemmällä startilla käyntiin. Ensimmäiseen risteykseen kun pääsin palatessa niin hiukan ennen sammui ajosta. Eikä käyntiin millään. :x Neljäs kesä ja sama ongelma helteellä, talvet toimii hienosti.

Soitin vakuutuksen piikkiin hinurille ja tilasin kyydin autolle ja peräkärrylle. Siinä odotellessa ja välillä starttaillessa moottori ei käynnistynyt, mutta juuri kun hinurimies oli saapumassa paikalle, irrotin akun kengän hetkeksi ja laitoin takaisin ja startista heti käyntiin. :shock:

Hinurikuski lupasi saatella C5:n kotiin ajamalla perässä varmuuden vuoksi. Matkalla moottorijarrutuksissa pientä nykimistä, muutoin auto pelasi hyvin. Nyt jäähtyneenä käynnistyy hyvin. Jokohan pitäisi ryhtyä toimiin?



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi 2.0 Käynnistymis ongelmia.
ViestiLähetetty: 04.08.2022 18:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Kumpi manuaali, vai automaatti? Jos manuaali, niin koita lämpimänä pysäköidä alamäkeen ja jos ei startilla käynnisty, niin koita lähteekö mäkistartilla?
Silloin jos lähtee, niin oletettavasti suutin vuotaa ja ei kerää pumppu tarpeeksi painetta startin kierroksilla.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: hdi 2.0 Käynnistymis ongelmia.
ViestiLähetetty: 04.08.2022 18:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2205
Paikkakunta: Laukaa
betaromeo kirjoitti:
Kumpi manuaali, vai automaatti? Jos manuaali, niin koita lämpimänä pysäköidä alamäkeen ja jos ei startilla käynnisty, niin koita lähteekö mäkistartilla?
Silloin jos lähtee, niin oletettavasti suutin vuotaa ja ei kerää pumppu tarpeeksi painetta startin kierroksilla.


Tämä on 6-v automaatti joten tuota vinkkiä en voi koittaa. Toisaalta en oikein jaksaisi ruveta tutkimaan kun on niin vähäinen tuo käyttö kun muuten pelaa. Viime vuonna tuli vain n 5000km mittariin lisää, joten vastaava bensapelikin kävisi jos joku haluaa tarjota vaihtoa.
Tämähän on 2h pakettiautoksi muutettu 360tkm ajettu pienellä verolla ja kävin just hakemassa leiman taas vuodeksi eteenpäin. :)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: