Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hobby Hall
ViestiLähetetty: 06.10.2024 15:45 

Millaisia kokemuksia teillä on viime ajoilta ko. firmasta?

Nykyisin lafka on Viron suurimman postimyyntiyrityksen Hansapostin omistuksessa.

Hansapost yritti ensin palauttaa HH:n kasvun tielle palaamalla Tammistossa vanhoihin, isoihin liiketiloihinsa.

Ilmeisesti iso myymälä ei kannattanut, hetken tiloissa toimi HH:n noutopiste ja nyt noutokin on keskitetty logistiikkapartnerin tiloihin lentokentän viereen.

Nouto tuolta partneriltakin sujuu näppärästi, mutta ongelmatilanteissa sinne ei voi risan kaman kanssa mennä vaan palautus on hoidettava postittamalla ihan kuin minkä vain postimyyntifirman kanssa.

Omistuspohjan virolaistuminen on tuonut kuitenkin hyvääkin mukanaan. Tuotevalikoima on nykyisin valtava ja saatavilla on paljon sellaisia tavaroita, joita perinteisesti on pitänyt hakea itse Baltiasta. Puolassa ja Ukrainassa tuotetut kalusteet ovat myynnissä lähes samalla hinnalla kuin Suomenlahden eteläpuolellakin, ja esimerkiksi myös Makitan sähkötyökalut noudattavat enemmän Viron kuin Suomen hintoja.

Ihan viimeisten tilausten yhteydessä minusta on alkanut tuntua siltä, että toimitusajat ovat pidentyneet. Hobby Hallin nettikaupassa on myytävänä paljon muidenkin kuin HH:n kamaa, joten hitaus saattaa johtua noista vuokrakauppiaistakin.

Suurin hyöty HH:n maksuttomasta rahdista on silloin, kun kaupan kohde on vähän suurempi esine: harvasta nettikaupasta olisin saanut vaikkapa auton renkaat rahditta Suomeen. Meikä asuu Vantaalla lähellä tuota HH:n ainoaa ilmaista noutopistettä; kamat myös saapuvat sinne nopeammin kuin muualle Suomeen.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Hobby Hall
ViestiLähetetty: 06.10.2024 19:44 
Käyttäjän avatar

Hobby Hall on kuluttaja-asiamiehen mustalla listalla, eli jos asiat ei suju niin ne ei sitten suju.. Itse ostin sieltä n. 6v. sitten peräkärryn renkaat kun oli rahtivapaana black-friday tarjous. Nyt näkyy olevan kuin ebay tai aliexpress, ulkoisia kauppiaita useita eikä mitään tietoa miten niistä mikäkin toimii, saaati mistä maasta ja kuka vastaa jos homma ei pelaa. Ei ole ainakaan mulle enää vaihtoehto ostopaikkana. Saattaisi olla jos huolivat vielä luottokorttimaksun ja pystyisin hakemaan Vantaalta, mutta näillä näkymin ostan romuni muualta.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 06.10.2024 22:10 

Kaapelimies kirjoitti:
Hobby Hall on kuluttaja-asiamiehen mustalla listalla, eli jos asiat ei suju niin ne ei sitten suju.. Itse ostin sieltä n. 6v. sitten peräkärryn renkaat kun oli rahtivapaana black-friday tarjous. Nyt näkyy olevan kuin ebay tai aliexpress, ulkoisia kauppiaita useita eikä mitään tietoa miten niistä mikäkin toimii, saaati mistä maasta ja kuka vastaa jos homma ei pelaa. Ei ole ainakaan mulle enää vaihtoehto ostopaikkana. Saattaisi olla jos huolivat vielä luottokorttimaksun ja pystyisin hakemaan Vantaalta, mutta näillä näkymin ostan romuni muualta.

Enpä tuosta mustasta listasta tiennytkään, kiitoksia varoituksesta!

Taitaa olla niin, että nämä jo tilatut kamat jos saan, niin sitten taitavat olla munkin tilaukseni siinä.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.10.2024 07:30 
Käyttäjän avatar

Pari ostosta olen tehnyt vuoden aikana. On ollut sellaisia tuotteita, joita ei ole saanut mistään muusta kiinan kaupasta
sellaisena "Aliexpressin" tapaisena se toimii. Saattaa olla vaikea kommunikoida reklamaation kanssa. Toisaalta sinne on saanut hyvin yhteyden ja ihan suomen kielellä.
Elikä, mulla on saattanut käydä hyvä tuuri, tai sitten HH on vain toiminut.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 07.10.2024 17:54 

Kaapelimiehen vihjeen perusteella lykkäsin Kuukkeliin "Hobby Hall musta lista" ja tuloksena oli...hurja lista HH:n omia matchejä! Ilmeisesti tuolla on harjoitettu onnistunutta hakukoneoptimointia oikein urakalla.

Trustpilotilla on sen verran voimaa, että se nousi viidenneksi hakutulokseksi. Ja aivan lohdutonta luettavaa, tähtösiä puolitoista.

Typerää toimintaa Hansapostilta. Ostivat hyvämaineisen firman ja maksoivat siitä maineesta, olisi sitä kannattanut myös vaalia.

Mulle on (toivottavasti...) tulossa sieltä kolmimetrinen USB-C to HDMI -kaapeli ja kolme kaksimetristä PD-latausjohtoa kännykälle. Noihin ei maailma kaadu, mutta mulla oli harkinnassa myös Makitan upotussirkkelin ostaminen.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]