Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: D-mallin paineenvaraajanpallon vaihto
ViestiLähetetty: 28.06.2025 18:40 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
Tuli mieleen,että varaajan pallon voi vaihtaa alakautta,kun irroittaa käsijarrusakset,ja nostaa niitä hieman. Pallo irti vasaralla ja taltalla.Tulee pois palkin etupuolelta,eikä tee edes tiukkaa.LHM:ää tulee käsille vähän. OON VAIHTANU. Nyt puhutaan tavallisesta D-mallista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin paineenvaraajanpallon vaihto
ViestiLähetetty: 02.07.2025 08:15 

Viestit: 50
Paikkakunta: Uusikaupunki
Vaihdettua tuli taannoin d superiin, en keksinyt mitään asentoa alakautta mahtuvaksi, mutta yläkautta kyllä helpolla ja kohtuu ajassa (n.tunti) Vain akku ja laturi, sekä bensapumppu pois edestä ja koko säädin kompleksi pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin paineenvaraajanpallon vaihto
ViestiLähetetty: 05.07.2025 13:00 

Viestit: 257
Mun kokemuksen mukaan pelkkä laturin poisto riittää kun ottaa paineenvaraajan yläkautta, sehän on vain kahdella pultilla ja hd-putkilla kiinni. Vaihto alakauttakin onnistuu ähräten, mutta hankala saada pallo paikalleen ja kierteelle ahtaassa paikassa (ainakin minulla tilaa on minimaalisesti) ja tiiviste pysymään asennuksen aikana paikallaan.



Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, XM V6 24 V Pallas -99.
(Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia vRS -24)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin paineenvaraajanpallon vaihto
ViestiLähetetty: 05.07.2025 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1201
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Varaajapallon saa altapäin pois ilman lisätöitä kun keventää moottoria öljypohjasta. Technosir venttiili ei monesti sovi olemaan koska kumityynyt on usein jo löystyneet ja päästää moottorin liian alas. Eli kannattaa laittaa sinne uusi pallo.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin paineenvaraajanpallon vaihto
ViestiLähetetty: 06.07.2025 20:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1721
Paikkakunta: Parainen
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Varaajapallon saa altapäin pois ilman lisätöitä kun keventää moottoria öljypohjasta. Technosir venttiili ei monesti sovi olemaan koska kumityynyt on usein jo löystyneet ja päästää moottorin liian alas. Eli kannattaa laittaa sinne uusi pallo.

Tämä kävi juuri toteen, kun vaihdoin moottorin Dsuperiin ja samalla vaihdoin varaajapallon Tecnosirin venttiilillä. Jouduin irroittamaan varaajan telineineen ja poraamaan uudet kiinnitysreiät telineeseen, sain näin varaajan reilun sentin ylemmäs, joka tässä tapauksessa riitti.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: