Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 17.01.2010 22:58 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Auto on 1.8 16 v Ongelma on käynti,eli auto ei anna virtaa,ainoo mikä toimii on startti,autoon on vaihdettu johto sarja,konetilasta tuli peltiin,Koska vanha sarja oli 8 v sarja.
Se ei auttanut,osia on vaihdettu,puolasytkä kansi,yk tunnistin,tietokone,releitä kaikki mitä on,
Sulakkeet on tarkastettu miljoona kertaa,sulake pohja(konehuoneen) on vaihdettu,maadotus on tarkastettu,tulpat on uudet,jako remmi uusi,merkit kohdallaan.
Samoin virta lukko on vaihdettu,ja kokeiltu 3 eri versiolla.
Vinosilmältä (kiitos siintä Lahteen)saatu koneen johtosarja,joka siis on myös vaihdettu.
Autossa ei käynnistyksen estoja,ei ollut myöskään luovuttajassa.
Auto saatiin piuhoilla,(omistaja ehdotti)käymään,kun yhdistettiin pari napaa,ei ottanut kierroksia.
Sit vaihdettiin kansi pahvi,koska se oli loppu.
Sen jälkeen ei tietoa käymisestä,rele ei anna pensaa,kipinä kateissa,pilotilla kävi hetken.
Siksi vaihdettiin johtosarja,ja siksi myös että epäiltiin sarjan ottaneen itteensä,loikkari piuhoista.
Samoin koneen sarja,on tuon syyn takia vaihdettu.
Onko jossain rele joka ohjaa tuota virrantuloa,kun avainta kääntää.
Onko joku tutkinut kytkentä kaavaa,ja saisko siintä suomennoksen.
Niin kaikki pistokeet on putsattu ja öljytty,maadotus moneen kertaan,myös johto sarjan.
Kaikki apu tarpeen,kuvat tai vinkit mistä nyt etsiä.



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 17.01.2010 23:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sanot että pilotillla kävi hetken ! sehän todistaa sen ettei sulla ole kipinä karkuteillä.ota nyt bensaletku irti siellä konehuoneessa ja sohota sillä jonnekkin muualle kuin konehuoneeseen ja sitten joku kääntämään avaimesta
. jos lentää ,niin homma muuttuu tieteelliseksi ja jos taas ei ,niin pumpulle sähköö . hommaa kirja


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 17.01.2010 23:33 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
kokemjne kirjoitti:
sanot että pilotillla kävi hetken ! sehän todistaa sen ettei sulla ole kipinä karkuteillä.ota nyt bensaletku irti siellä konehuoneessa ja sohota sillä jonnekkin muualle kuin konehuoneeseen ja sitten joku kääntämään avaimesta
. jos lentää ,niin homma muuttuu tieteelliseksi ja jos taas ei ,niin pumpulle sähköö . hommaa kirja

Pumppu ei toimi ilman apuvirtaa,suuttimet ei aukee,joten missä ohjaus(rele tai vastaava).



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 17.01.2010 23:48 

Viestit: 5124
Mikä moottorinohjausboksi tuossa on (Bosch MP5.1.1 tms. sen mukaan tarvitsee kuvat)

Käynnistyykö bensapumppu (tai tuleeko sille jännitteet siis) hetkeksi kun virrat kääntää päälle?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 18.01.2010 00:54 

Viestit: 5124
Rele voisi olla sellainen tuplarele (id esim 1304 joissain malleissa), jossain päin konehuonetta sekin sijaitsee :)

Pumpun toiminnan estää myös kolarikytkin (inertia switch), kolarikytkimen lisäksi releelle taitaa tulla suoraan sähkö ja ohjaus virtalukon kautta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 18.01.2010 08:34 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Siellä on Bosch MP5.1.1 poksi,ja mulla on niitäkin 2 ja kumpaakin on koitettu.
Samoin tuon katkasian kanssa,se on oikarissa johdoista,eli ohitettu.
Pumppu ei lähde päälle,virtaa sinne tulee,muistaakseni 5 napaan.
Se ohjaus virtalukon kautta,mihin napaan sen pitäisi tulla,ja onko virtalukko sen ainoo ohjaaja??



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 18.01.2010 09:43 

Viestit: 5124
Jonkun vuosimallin -96? kuva, mutta taitaa olla 2.0 16v:
http://s430.photobucket.com/albums/qq21 ... p51inj.jpg

ja tuolta mikä mikäkin osanumero on
http://peugeot.mainspot.net/wiringall/comp.shtml


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 19.01.2010 08:43 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Yritetään tutkia,jos vaikka jotain uutta oppis,eihän sitä tiedä.
Joka tapauksessa kiitos siinne tuosta avusta.
Palataan asiaan..



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 19.01.2010 09:42 

Viestit: 5124
Se rele ainakin kaksilitraisessa on tuon näköinen, plussia tulee melko monta (kuvan mukaan) suoraan sekä virtalukon kautta, mutta releen puoliskot vetää vasta tietysti ECUn ohjaamana (transistori tms maattaa kyseiset nastat)

http://s430.photobucket.com/albums/qq21 ... 008098.jpg


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 19.01.2010 23:14 

Viestit: 7
Jotenkin haiskahtaa samalta kuin pojan Xsarassa joku vuosi sitten.
Onko tässäkin niin, että moottorin ohjausboksi maadoittaa pa-pumppua ja suuttimia?
Heikko yhteys boksin ja maan välillä tekisi jotain tuollaista vikaa.
Pojan Xsarassa auttoi kun moottorin ohjainboksin maadoituksiin tehtiin "ohitusleikkaus".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 20.01.2010 19:23 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Hieno ajatus tuo täytyy tutkia,maa vikaa siinä jo haettiinkin,ei vaan löytynyt.
Ilmoitan kun saan tutkittua oliko noin::



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 20.01.2010 23:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Konehuoneen laitteiden maadoituspisteitä on lamppujen vieressä sivurunkopelleissä. Moottorin ja korin maadoituksia löytyy toosasta, vissiin 3 kpl. Yksi taitaa olla vähän akun takana piilossa. Varsinkin nämä 3 olisi hyvä kunnostaa hyvin sähköä johtavaan kuntoon. Akun navat ja kenkien sisäpinnat pitäisi olla metallinkirkkaat, mirkelistuukilla. Suojaksi akkunaparasvaa. Kenkiä ei tarvitse kiristää hampaat irvis. Kenkien ja kaapelien puristusliitoksissa on esiintynyt häikkää, huonoa johtavuutta. Huomaa käynnistyksen jälkeen liitoksen lämpenemisestä, jos ei mittaile. Näistä olisi hyvä jatkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 21.01.2010 11:13 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Kaikki maadotukset on käyty läpi,samalla kun johtosarja on vaihdettu.
Ja myös koneen,joten niissä ei vikaa,akun napaliitos on myös korjattu.



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 21.01.2010 16:27 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
olli__o kirjoitti:
Se rele ainakin kaksilitraisessa on tuon näköinen, plussia tulee melko monta (kuvan mukaan) suoraan sekä virtalukon kautta, mutta releen puoliskot vetää vasta tietysti ECUn ohjaamana (transistori tms maattaa kyseiset nastat)

http://s430.photobucket.com/albums/qq21 ... 008098.jpg


:roll: :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 21.01.2010 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuo rele kytkee sähköt ruiskulaitteille PA pumppu mukaan luettuna.
sinne pitää tulla akulta suoraa sähköö joten siitä pitää aloittaa. KAAVA nenän eteen ja tutkimaan. sitten on vielä virtalukon kautta kytkettävät toiminnot sillä releellä. tuo sama vika oli syntipukkina aikoinaan hommaamassani ZX:ssä . siinäkään ei suutin eikä pumppu toiminut. syy oli homehtunut piuha akun ja sen releen välillä. korjaus kesti vartin ja maksoi 30 senttiä nykyrahaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 14.02.2010 09:37 

Viestit: 223
Paikkakunta: Janakkala
Onko Xantian moottori käynnistynyt?



Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 14.02.2010 10:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
kokemjne kirjoitti:
tuo rele kytkee sähköt ruiskulaitteille PA pumppu mukaan luettuna.
sinne pitää tulla akulta suoraa sähköö joten siitä pitää aloittaa. KAAVA nenän eteen ja tutkimaan. sitten on vielä virtalukon kautta kytkettävät toiminnot sillä releellä. tuo sama vika oli syntipukkina aikoinaan hommaamassani ZX:ssä . siinäkään ei suutin eikä pumppu toiminut. syy oli homehtunut piuha akun ja sen releen välillä. korjaus kesti vartin ja maksoi 30 senttiä nykyrahaa.

Näitä homehtuneita johtoja on havaittu. Syynä lienee huonolaatuinen, epäpuhdas kupari, ei ole Outokummun kuparia. Eräs tapaus: Taannoin puuvajastani katosivat sähköt. Syynä oli sähköä tuovan MCMK- maakaapelin, oikeastaan olemattomiin syöpynyt konsentrinen 0- johdin, pitkin matkaa! On sitten toinen juttu, miksi nolla oli käytetty noin, siitä ei sen enemmän. Voisi olla myös eristeen muovilaadulla jotain tekemistä asian kanssa?
Alfamer:sta ei paljon apua ole, kun puuttuu mm. nuo kytkennät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 14.02.2010 10:36 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Nyt olisi kyllä jännitemittausten paikka. Esim.akun miinus-navasta runkoon, moottoriin, toosaan, boxin maadoitusliittimeen, jne. Ja jotain kuormaa kytkettynä, vaikka ajovalot. Ei pitäisi löytymän jännitteitä muutamaa/- kymmentä mV. Myös akun miinusnapa-kenkä-itse kaapeli, piikin avulla. Samat plus-navasta/kengästä. Akun jännite pitää löytymän myös kaikista plus-kohteista, maata vasten mitattuna. Lootassa on akun alla yleensä heikkokuntoisimman näköinen maadoitusliitos. Niistäkin voi mittailla jännitteitä, kuten akun tienoiltakin. Asiaa auttaisi, kun moottorinrungon/ auton korin ja akun plusnavan välille laittaisi jotain kuormitusta, vaikka jokin ajovalopolttimo. Kulkisi enemmän virtaa maadoitusliitosten kautta ja siten mahdolliset huonot liitokset paljastuisivat paremmin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 14.02.2010 11:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Syynä oli sähköä tuovan MCMK- maakaapelin, oikeastaan olemattomiin syöpynyt konsentrinen 0- johdin, pitkin matkaa! On sitten toinen juttu, miksi nolla oli käytetty noin, siitä ei sen enemmän. Voisi olla myös eristeen muovilaadulla jotain tekemistä asian kanssa?
Offtopiciksihan myö taas mennään, mutta kun on niin mielenkiintoinen aihe... Tavallaan on onni onnettomuudessa ollut siis, että on noin kytketty, eikä ole PE kadonnut salakavalasti, sitä tuskin olisi huomannut noin helposti "vahingossa". Tulitko katsoneeksi, minkä merkkistä kaapelia oli?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 14.02.2010 14:04 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
En muista, 80- luvun lopulta. Nämä löytyivät juuri ostetusta kesäpaikasta. Tämä MCMK oli kyllä huima parannus erääseen toiseen alkuperäisasennukseen: 2 x 0,75 kumikaapelia mökin ikkunakarmin reiästä, peltivajaan, jossa metallinen, kytkimellä varustettu lampunpidin tuon roikan päässä. Ja alapuolella itse tehty höyläpenkki, maalattialla. Kaikki edellytykset hengenlähtöön. On sitä muutakin vastaavaa nähty ja kuultu, kuten erään isännän suusta omistaan asennuksistaan: ei johdin väreillä mitään väliä, samaa sähköä niissä kulkee!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 29.03.2010 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Pling!



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 30.03.2010 09:36 

Viestit: 298
Kuinka se kolarikytkin oletko löytänyt yleensä siinä rintapellissä puna-musta



ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 30.03.2010 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko tuossa vehkeessä ajonestoa? Tai siinä elintenluovuttajassa?



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 31.03.2010 00:54 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Ei ole kummassakaan,ei sähköistä,eikä avain,estoa..



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian Tietäjiä kaivataan
ViestiLähetetty: 31.03.2010 01:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Jos, kaikki muu on eliminoitu? Niin vika löytyy moottorinohjauksesta. Suljettu boxi veks ja vapaa tilalle. Tai sitten läpppäri kiinni ja ohjelmointi käyntiin :lol:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: