Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 20.01.2010 17:52 

Viestit: 38
Posti toi taas uuden TM:n (2/10), jossa on tilastot 2009 ensirekisteröinneistä. Arkistosta löytyi myös TM 2/09, jossa oli 2008 ensirekisteröinnit.
Poimin niistä pikaisesti eri Citroënmallit. Mallit ovat 2009 tilaston mukaisessa järjestyksessä.

Rekisteröintejä vertaillessa pitää ottaa huomioon se, että 2008 rekisteröintiin 137.733 henkilöautoa ja 2009 vain 89.093 eli 64,7 % 2008 rekisteröinneistä.

Merkkikohtaisessa henkilöautojen 2009 ensirekisteröintitilastossa Citroën sijoittui 15. sijalle 2220 autolla, joista dieseleitä oli 1051. 2008 Citroën oli 11. sijalla 5428 autolla, joista dieseleitä oli 2797. Kaiken kaikkiaan Citroën-henkilöautojen rekisteröinnit olivat 2009 siis 40,9 % 2008 rekisteröinneistä.

Pakettiautorekisteröinneissä Citroën oli vuonna 2009 7. sijalla 327 autolla ja 2008 8. sijalla 558 autolla.


Liitteet:
Dia1.jpg
Dia1.jpg [ 84.58 KiB | Katsottu 6893 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 20.01.2010 20:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Juu ei oikein hyvin mee... toivottavasti pian alkaa myynti nousta. Mallistossa ei ole vikaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 20.01.2010 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
C5 ensihuuma on ohi.
C4 on ikivanha.
C3 ei ehtinyt uudistua vielä noihin lukuihin.
C2 eläkeiässä.
C1 samoin antiikkia uusien autojen maailmassa. Ja meillä yleisin Toyotan logolla.
Berlingolle olisi odottanut parempaa sijoitusta, se on ainoa yllätys!

Uusi C3 nostaa lukuja hieman, mutta C4 on se jota nyt pitää vahtia. Sen mukana myynti joko kaatuu tai palaa...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 21.01.2010 15:01 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Vähänlaisesti noita C6:sia on laitettu kilpiin parin viime vuoden aikana. Mistä mä sen käytetyn hommaan viiden vuoden päästä, euroopastako?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 21.01.2010 20:36 

Viestit: 66
Mun mielestä mallistosta puuttuu selvästi yks vaihtoehto, nimittäin xsaran farkulle(löytyy allekirjoittaneelta) ei citroenilla ole oikeen seuraajaa, mikä on sinällään ihme, kun noita xsaroja näkyy liikenteessä kohtalaisen paljon. C5 on turhan iso, C4 on taas liian pieni, eikä farkkua oo saatavana. C4 picasso/grand picasso ei oikeen oo enää farkku, vaan tila-auto, joka ei oikeen miellytä, kun farkku olis hakusessa ja C3 picasso on taas sitten aivan jotain muuta.... Berlingo olis hyvä perhekuljetin liukuovineen, mutta sitäpä ei saa automaattivaihteisena, joka on suuri puute ja on se vähän turhan pakumainenkin....

Autokuume on kyllä kokoajan nousussa ja vaihtoehtoja katellaan ja kokeillaan. Citroenilta ei ainakaan mulle löydy uutta autoa nykyisestä mallistosta (C4 farkkuna ja automaaatti/robottilaatikolla olis paras "vaihtoehto", mutta....) Olisko tässäkin yks syy, miksi myynti tippuu....



Kuva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 21.01.2010 21:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Suutari kirjoitti:
Mun mielestä mallistosta puuttuu selvästi yks vaihtoehto, nimittäin xsaran farkulle(löytyy allekirjoittaneelta) ei citroenilla ole oikeen seuraajaa


Yrittihin VW myös tappaa farkku-Golfin; ajateltiin asiakkaiden siirtyvän Golf Plussaan tai jopa Touraniin. Kuitenkin oli annettava periksi ja uutta ja nyt jo jopa faceliftattua farkkua on kaduilla runsaasti. Varsinkin yritysautoina.

Ehkäpä sitten uuden C4:n tai jopa DS4:n myötä tulee Sport Tourer?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 21.01.2010 23:03 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Suutari kirjoitti:
Mun mielestä mallistosta puuttuu selvästi yks vaihtoehto, nimittäin xsaran farkulle(löytyy allekirjoittaneelta) ei citroenilla ole oikeen seuraajaa, mikä on sinällään ihme, kun noita xsaroja näkyy liikenteessä kohtalaisen paljon. C5 on turhan iso, C4 on taas liian pieni, eikä farkkua oo saatavana. C4 picasso/grand picasso ei oikeen oo enää farkku, vaan tila-auto, joka ei oikeen miellytä, kun farkku olis hakusessa ja C3 picasso on taas sitten aivan jotain muuta.... Berlingo olis hyvä perhekuljetin liukuovineen, mutta sitäpä ei saa automaattivaihteisena, joka on suuri puute ja on se vähän turhan pakumainenkin....

Autokuume on kyllä kokoajan nousussa ja vaihtoehtoja katellaan ja kokeillaan. Citroenilta ei ainakaan mulle löydy uutta autoa nykyisestä mallistosta (C4 farkkuna ja automaaatti/robottilaatikolla olis paras "vaihtoehto", mutta....) Olisko tässäkin yks syy, miksi myynti tippuu....



Tää on kyllä totta. Moni jäi kaipaamaan Xsara farkkua ja vastaavan kokoista autoa sitikalta kun C4 tuli. C4 Picasso kun ei ole ihan sama asia kuin farkku. Tpssa C4:kun kokoluokassa kun farkkua myydään meidän markkinoilla aika paljon ja sille olisi todellinen tilaus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 21.01.2010 23:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Tässä farkkupulassa "viiksikeula" ei ole yksin, puuttuu myös Toyotalta. Ja Klonksvaakkenillekin oli hätäratkaisu ottaa tuo mehikolainen tuontituote, joka tuli jälkijunassa ja on taas sukupolvea normikolopalloa vanhempi...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 23.01.2010 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Suutari kirjoitti:
Mun mielestä mallistosta puuttuu selvästi yks vaihtoehto, nimittäin xsaran farkulle(löytyy allekirjoittaneelta) ei citroenilla ole oikeen seuraajaa, mikä on sinällään ihme, kun noita xsaroja näkyy liikenteessä kohtalaisen paljon.

Eihän se tartte kun tehtaan väen ottaa puhelu Heuliezin pajalle. Siellähän näitä kauniita farmariautoja on ennenkin tehty, hyvänä esimerkkinä ZX Break josta todella näkee ettei auto ja peräkontti liity toisiinsa muuta kuin pellillä... Miettikääpä hetki hiljaa silmät kiinni miltä Heuliezin tekemä C3 Break näyttäisi...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 23.01.2010 23:04 
RPekka kirjoitti:
Eihän se tartte kun tehtaan väen ottaa puhelu Heuliezin pajalle. Siellähän näitä kauniita farmariautoja on ennenkin tehty, hyvänä esimerkkinä ZX Break josta todella näkee ettei auto ja peräkontti liity toisiinsa muuta kuin pellillä... Miettikääpä hetki hiljaa silmät kiinni miltä Heuliezin tekemä C3 Break näyttäisi...

Heuliez oli ihan uusi nimi mulle, oli pakko pikaisesti Googlettaa, että saisin edes jonkunlaisen käsityksen. Tuo ZX Break-väite jäi vielä vähän epäselväksi.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 23.01.2010 23:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Lemon kirjoitti:
Tuo ZX Break-väite jäi vielä vähän epäselväksi.

Erityisen hyvä kuvakulma aiheeseen eli sanallinen selitys: Otetaan Sitikka, laikataan katto ja takakontti pois. Pidennetään kontin pohjaa maltillisesti, mallaillaan vähän samansuuntaista peltiä kuin se auton etuosa ja hep, farmariauto on valmis. Xantiassa on sentään saatu lupa tehdä myös takaovet uusiksi niin ne jotenkin istuu muotoon mutta ei se kyllä BX Breakinkään kylkeen oikein se berlinen takaovi istu.

Tällä heitollani hain siis sitä että minkänäköinen tulisi jos C3:n takaosaa muokattaisiin yllämainitulla kaavalla. Löytyykö keltään PhotoShopin käyttötaitoa, punaviiniä ja kärpässieniomelettia?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 24.01.2010 22:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
RPekka kirjoitti:
Tällä heitollani hain siis sitä että minkänäköinen tulisi jos C3:n takaosaa muokattaisiin yllämainitulla kaavalla. Löytyykö keltään PhotoShopin käyttötaitoa, punaviiniä ja kärpässieniomelettia?


...nyt hei jotain rajaa... :lol:

Edit: HEIHEIHEI! C3 Break bongattu Italiassa!


Liitteet:
c3_break.jpg
c3_break.jpg [ 65.46 KiB | Katsottu 6888 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 24.01.2010 22:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
RPekka kirjoitti:
Tällä heitollani hain siis sitä että minkänäköinen tulisi jos C3:n takaosaa muokattaisiin yllämainitulla kaavalla. Löytyykö keltään PhotoShopin käyttötaitoa, punaviiniä ja kärpässieniomelettia?

Heitetääs tähän väliin kyssäri, eli miksi ihmeessä C2:ssa ja C3:ssa on tankinkorkki väärällä puolen autoa? :shock:



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënin rekisteröinnit 2009
ViestiLähetetty: 25.01.2010 20:39 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
C4 Picassossa on kanssa kuljettajan puolella tankin täyttöreikä (Ducatossa myös). Mun mielestä se on kivempi siinä, ei tarvi kiertää autoa tankilla :)



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: