XmTd94 kirjoitti:
Tänään töihin mennessä kilometrin ajon jälkeen perä putosi alas kuin salaman iskusta mutta nousi siitä hitaasti takaisin ajoasentoon.
Tuon ylläolevan oireen osalta veikkaisin että takakeskipallon venttiili takertelee. Omassa tekee samaa etenkin lämpöisillä keleillä ja luulen sen johtuvan em. venasta koska jousitus tuntuu myös pehmeämmältä "aukeamisen" jälkeen. Luulen että homma menee jotenkin niin että juuttuneen keskipallon nestetäytös on varsin pieni tilanteessa jossa vena aukeaa ja nestettä virtaa sinne mikä hetkellisesti pudottaa perää kunnes korkeussäätö korjaa sen. En tiedä voiko tuo olla seurausta sähköpuolen ongelmista, -veikkaan venttiilin takertelua koska tuntuu että tuo tapahtuu useammin kun autossa on paljon lastia.
Tuotuani auton aikoinaan saksasta, oli perä jäykkä ja vaihtelin palloja. Keskipallo takana oli kalvo puhki, ruosteisen väristä nestettä täynnä. Pehmeys parani, mutta keskipallo ei tuolloin ollut vielä pelissä mukana. Pesunesteiden jälkeen venttiili aukesi ensimmäisen kerran moottoritiellä 120 vauhdissa kun olin tulossa K-raudasta kontti täynnä betonilaatoja. Pelästyin tietty että putki meni kun perä putos yhtäkkiä, mutta sit se nousi pikkuhiljaa ja oli todella pehmeä. Nyt se on alkanut pikkuhijlaa aukeilemaan etenkin kesäkuumalla juuri n. 1min liikkeellelähdön jälkeen jolloin perä hieman putoaa jne. On ollut jo pari vuotta tyuölistalla tuo venttiilin puhdistus.
Noita ylöspompahduksia ei minulla ole XM:ssä ollut mutta xantia (ilman H2) joskus tehnyt. Liittyiskö jotenkin vajoamisenestosysteemiin?