Vaihdoin Xm:ään pari kuukautta sitten konehuoneen molemmat johtosarjat nyt on auto toiminut moitteettomasti !
Kunpa Ranskalaiset olisivat laittaneet vaikka suomaliset kaapelit autoihin, niin monta citikkaa olisi vielä liikenteessä !
Mittaa vielä sen Yk anturin navoista jäniitteet ja ohmit (liitin auki) kun autoa startataan (vaimot tykkäävat vääntää avaimesta kun mies on pelli alla !).
Tämän jälkleen voit tehdä seuraavat mittaukset , mitkä olen laittanut foorumille aikaisemmin !
Lähetän tässä ohessa kytkentäkaavoin .
Kaaviossa nro 4 on virtalukko, nro 7 ohjaamon sulakerasia, puola nro 19 ja sytytysmoduuli nro 18.
Tarkastetaan tuleeko jännite sulakerasialta puolan liittimelle nro 4 ja sitten sytytysmoduulille liittimelle nro N/3 ja vielä Moduulilta N/1 jännite puolalle M/2.
Sitten funtsimaan vaihtoehtoja mikäli jännitettä ei tule ko. paikkoihin !
kaikkein yksikertaisemmin voidaan todeta kipinän puute laittamalla ylimmääräinen tulppa puolalta lähtevän sytytysjohdon joka mene virranjakajalle ja starttaus !
Itselläni ainakin Y3:ssa uskalsin testata kipinän tulon edellämainitulla keinolla.
Mikäli jännite uupuu jostain edellä mainitsemistani paikoista ja sytytysdmoduuli ja YKK on kunnossa ja puhdistettu, niin ei muuta kuin hydraulisäiliön alta johtonippujen liitokset auki ja puhtaaksi !
Kertokaa mikäli neuvoin jotain väärin !
Laitankin kaaviot palvelimelle, niin saa suurempaan kokoon !
Osoite on
http://users.kymp.net/pauli.kolehmainen ... bum_1.htmlSoittele jos tarviit lisää neuvoja hyviä tai huonoja !
040 7391854