Kami kirjoitti:
...että eihän tuo konemalli voi oikeestaa vahingossa kärventyä ainakaan tuon bensavuoden seurauksena, kun koneen kuumimmat osat (leimahtamiseen tarvitaan runsaasti bensaa ja tulikuuma pinta)sijatisevat koneen vastakkaisella puolella

???
Jo muutaman kilsan jälkeen oli tuoksut kadonneet ja työmaan parkkiksella ei enää bensoja koneen päällä näkynyt. Pysäköin varmuuden vuoksi firman ulkoparkkikselle normaalisti käyttämäni parkkihallin sijaan...
Kyllä se voi kärventyä. Ei ole se nesteenä oleva bensa ei syty ollenkaan niin helposti, kuin kuumassa moottoritilassa kaasuuntunut bensiini...

Yksi kipinä riittää: Laturi, huonot tulpanjohdot, lasinpyyhkijän moottori, jäähdytyspuhallin, moottoritilan releet, ilmastoinnin magneettikytkin ...
Bensaletkujen hapertuminen tuntuu olevan Sitikan ominaisuus. Vaihdoin oman ZX:n letkut viime helmikuussa kun ei letkun lyhentäminen ja klemmarin kiristäminen enää auttanut.
Jos et raaski vaihtaa letkuja, kannattaa ainakin ottaa se palovakuutus. (Vuosimaksu on hieman halvempi, kuin ne letkut. Olikohan Tapiolassa 53e/vuosi tjsp. )