Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: zx pyöränlaakeri
ViestiLähetetty: 11.04.2010 08:16 
Onko kukaan vaihtanut etupyöränlaakeria ilman prässiä?Eli saako millään konstilla vanhaa pois irroittamatta tukivartta.Olen kuullut että joku olis rakentanut jonkun pulttiviritelmä työkalun ja ois sillä vaihtanut laakerit johonkin japsiin.Jos jollain keinoja niin ottaisin kiitollisena vastaan.Auto on zx 1.9td.

Viestin otsikko: Re: zx pyöränlaakeri
ViestiLähetetty: 11.04.2010 08:45 

No jos tukivartta irroittamatta haluat työn tehdä, se onnistuu kyllä mutta vaatii tuo erikoistyökalun,,,ja hita oli 1200e....eli paljon edullisempi on tuo perinteikäs napa irti työ menetelmä,,,,ja isohkolla" kukko"ulos vetäjällä ja laakerilängen avulla tuo saattaa jopa onnistua,,,tosin zx:n olessa kyseessä nuo laakerit ovat siellä jo olleet kyllin kauan ja jossain määrin kiinni ruostuneet,,,helppoa se ei ole,,muulla kuin hydraulisella präsillä....ja lainaksi varmaan saapi jostai tai käypi sitten sellaisen luona pyörän-napa kainalossa.......Eli asian osaava korjaamo tulee varsin edulliseksi ja vaivattomaksi vaihtoehdoksi.... :!:

Poissa

ViestiLähetetty: 11.04.2010 16:17 
Käyttäjän avatar

nuorju kirjoitti:
Onko kukaan vaihtanut etupyöränlaakeria ilman prässiä?Eli saako millään konstilla vanhaa pois irroittamatta tukivartta.Olen kuullut että joku olis rakentanut jonkun pulttiviritelmä työkalun ja ois sillä vaihtanut laakerit johonkin japsiin.Jos jollain keinoja niin ottaisin kiitollisena vastaan.Auto on zx 1.9td.
ZX:n navan ympärillä on tullut pyörittyä ja muita hiluja vaihdeltua, mutta ei laakeria. Vaan eikös siitä nyt lähde olkakappale napoineen tukivarresta irti ihan tukivarttairrottamatta muka? Sitten kun on olkakappale+napa käsissä, niin laakeri vaan pois ja uusi tilalle kuten muissakin.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 25.04.2010 02:44 
Käyttäjän avatar

Pitäjänmäen Veholla ottivat 60 eur molempien etulaakereiden vaihtotyöstä, kun kannoin olkavarret ja heiltä ostetut laakerit laatikossa tiskille. Yksikään pikkupaja/ketju ei olisi tehnyt kyselykierroksen perusteella moista pikkuhommaa läheskään yhtä edullisesti. Onneksi kysyin Veholta...

Ex AX11RE -88, ZX 1.4i Monaco -97, C5 SX 2.0i Berline man. -04. Nyk. C5 III BlueHDI 180 Exclusive Sedan aut. -16
Poissa

ViestiLähetetty: 25.04.2010 06:51 

Minä olen vienyt irrallaan paikalliselle pajalle 10e kpl ovat rokottaneet,savossa ei ryöstetä.. :)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]