Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 22.04.2010 21:32 

Viestit: 27
Paikkakunta: Tampere
Moro!

N. 3500 ajettuna "uudella = 100000km" 2003 C5 Breakilla.
Talven aikana tuli siis koettua se pakollinen öljyjen ruiskiminen mittatikun kautta.
Tulipahan sitten hommattua viimasuoja, kun sitä ei tietenkään enää käytetyssä ollut.
FM'lla myös pestiin kone sisäisesti jollain litkulla ja uudet öljyt sisään.

Kysymyksiä:

1. Miten ne konehuoneen muovipeitteiden muovinastat saa ehjänä irti ?
Pitäis vaihtaa matkustajan puolen H7, enkä oikein tiennyt, mitä niille voi
rikkomatta tehdä.

2. Tähän on asennettu sisäänkelattava verkko takapenkin selkänojaan.
Onko tietoa miten sen saa irti, kun nyt ei pysty penkkiä jakamaan ollenkaan
niin, että 2/3 olisi alhaalla ja 1/3 pystyssä ?

3. Pakoputki (?) kolahtaa kun lyö oven kiinni. Onko se normaalia vai onko
siellä joku irti ?

4. Service-teksti syttyy aina käynnistettäessä ja sitten näytössä näkyy
"öljynpinta alhaalla" tai "öjynpinta ylhäällä" merkki. Mittatikusta tarkastettuna
pinta on hiukan ylärajan alle. Taitaa anturi vaan temppuilla ?

Muuten on tullut vertailtua aikaisempaa Xantiaa ja tätä. Xantia olisi
varmaan ollut käytössä vielä pitkään ellei vakuutusyhtiö (s-tana) olisi
vauhdittanut vaihtoa:
- yleisvaikutelma, hempulimmin tehty
- talvirenkaiden meteli ainakin kovempi kuin Xantiassa
- koneessa vääntöä vähemmän alakierroksilla kuin Xantiassa, vaikka
periaatteessa enemmän tehoa
- lämmityslaitteen säädöt turhan monimutkaiset
- kuskin penkin säädöt surkeat, ristiselän säätö puuttuu ja selkä tulee
kipeäksi vähänkin pidemmällä matkalla
- vaihdelaatikko toimii paremmin, mutta voi olla että mun Xantian
laatikko oli yksittäistapaus
- tavaratilan muoto on parempi, kun takaikkuna on suorassa
- aukeava takaikkuna on ihan turha, varsinkin kun se ei tässä toimi
(kuulemma 80% ei toimi)

Lisäksi selvisi, että surkea moottorinlämmitin johtuu siitä,
että lämmönsäätö sekoaa tehokkaammasta (?)

--Risto


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 22.04.2010 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
RistoXA kirjoitti:
1. Miten ne konehuoneen muovipeitteiden muovinastat saa ehjänä irti ?
Pitäis vaihtaa matkustajan puolen H7, enkä oikein tiennyt, mitä niille voi
rikkomatta tehdä.

Ensin se keskellä oleva tappi irti tai ainakin ulos ja sen jälkeen se itse tulppa pois.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 22.04.2010 22:56 

Viestit: 66
Kaada takapenkin selkänoja ja se verho lähtee sivulle päin vetämällä kun ovi on auki


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 23.04.2010 08:47 

Viestit: 50
Tuo istuinkohta kiinnitti huomioni, samaa olen huomannut omassa 02-C5:ssä, eli penkin muotoilu tosiaan kipeyttää selän. Onko kukaan keksinyt tähän ratkaisua, onko esim. jossain paremmassa varustemallissa säädettävä ristiselän tuki tai pystyykö penkkiä muuten muokkaamaan paremmaksi?
HDI-koneessa on öljytikun sijaan öljykorkki lentänyt kahdesti paikaltaan sotkien konetta aika mukavasti. Ostin eilen uuden korkin, katsotaan pysyykö se paremmin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 23.04.2010 09:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jone2 kirjoitti:
HDI-koneessa on öljytikun sijaan öljykorkki lentänyt kahdesti paikaltaan sotkien konetta aika mukavasti. Ostin eilen uuden korkin, katsotaan pysyykö se paremmin...
Eli vian sijasta on hoidettu oireita. Saadaan oireet siirtymään muualle sitten vakavampina, käyhän se niinkin :?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 23.04.2010 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Minullekin tuo vähän pisti silmään.. Tosin, onko se tehnyt tuota korkin heittelyä millä kelillä? Tuossa kasiventtiilisessä HDi:ssähän on imusarja koneen takana, eikä siinä muutenkaan pitäisi huohotinongelmia olla, vaikkei talvella viimasuojaa käyttäisikään. Sitä siis vain pohdin, että voihan se korkki tietysti olla niin löysä vain, ettei ole pysynyt sen takia paikallaan...



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 23.04.2010 22:34 

Viestit: 27
Paikkakunta: Tampere
RPekka kirjoitti:
RistoXA kirjoitti:
1. Miten ne konehuoneen muovipeitteiden muovinastat saa ehjänä irti ?
Pitäis vaihtaa matkustajan puolen H7, enkä oikein tiennyt, mitä niille voi
rikkomatta tehdä.

Ensin se keskellä oleva tappi irti tai ainakin ulos ja sen jälkeen se itse tulppa pois.


Puhutaanko me nyt samoista muovinastoista ? Mun silmiin ne ainakin päältäpäin näyttää ihan yksiosaisilta,
eikä niissä ole mitään erillistä tappia ja tulppaa. Vai alkaako näkö jo sen verran heiketä, etten vaan osaa
katsoa ?

Yksi juttu jäi kysymättä, onko joku kokeillut sitä 1F konkan kolvaamista, että saa valojen räpsymisen vähenemään?
Kuuluu myös radion äänessä lyhyinä katkoksina.

--Risto


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 24.04.2010 09:03 

Viestit: 50
Tulsku kirjoitti:
Minullekin tuo vähän pisti silmään.. Tosin, onko se tehnyt tuota korkin heittelyä millä kelillä? Tuossa kasiventtiilisessä HDi:ssähän on imusarja koneen takana, eikä siinä muutenkaan pitäisi huohotinongelmia olla, vaikkei talvella viimasuojaa käyttäisikään. Sitä siis vain pohdin, että voihan se korkki tietysti olla niin löysä vain, ettei ole pysynyt sen takia paikallaan...


Vanha korkki oli tosiaan aika paljon väljempi kuin uusi, ilmeisesti tiiviste oli kovettunut. Moottorin suojamuovista puuttuu juuri vasemman yläkulman tukitappi ja kansi pääsee ilmeisesti hieromaan korkkia irti pikkuhiljaa ja kun "kierrettä" on vain neljäsosakierros, niin aika helposti korkki löystyy irti...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 24.04.2010 09:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Jone2 kirjoitti:
Moottorin suojamuovista puuttuu juuri vasemman yläkulman tukitappi

Kannattaa melkeinpä hommata se, maksaa muutaman euron (olikohan jotain vitosen luokkaa muistaakseni), varaosanumero 110-heppaiselle HDi:lle on 013768, ja se lukitusnamiska siihen päälle 013711, tämä oli n. euron, ehkä hieman yli.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 24.04.2010 14:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
RistoXA kirjoitti:
Yksi juttu jäi kysymättä, onko joku kokeillut sitä 1F konkan kolvaamista, että saa valojen räpsymisen vähenemään?

Ei kai tuon kokoluokan kondensaattoreita tinalla liitetä vaan ihan kunnollisilla puristusliitoksilla vai muuttuuko tuosta mahdollisesti µ tai m edestä? Mihin moinen liitetään?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 25.04.2010 08:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Se pitäisi saada varmaan mahdollisimman lähelle pumppua, siihen rinnalle... Voi olla vähän hankala (mahdoton) paikka.. :/



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 25.04.2010 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Jone2 kirjoitti:
onko esim. jossain paremmassa varustemallissa säädettävä ristiselän tuki tai pystyykö penkkiä muuten muokkaamaan paremmaksi?


Sähköpenkissä on säädettävä ristiseläntuki. Toinen mukava lisä vakiopenkkiin nähden on korkeussäädön ohella kallistussäätö.

Kyllähän penkkiä pystyy muotoilemaan, kun vain asiakseen ottaa. Yhteen penkkiin lisäsin ristiseläntukea avaamalla selkänojan verhoilun alareunastaan ja tunkemalla haluttuun paikkaan lisää fylliä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 27.04.2010 20:15 

Viestit: 27
Paikkakunta: Tampere
RistoXA kirjoitti:
RPekka kirjoitti:
RistoXA kirjoitti:
1. Miten ne konehuoneen muovipeitteiden muovinastat saa ehjänä irti ?
Pitäis vaihtaa matkustajan puolen H7, enkä oikein tiennyt, mitä niille voi
rikkomatta tehdä.

Ensin se keskellä oleva tappi irti tai ainakin ulos ja sen jälkeen se itse tulppa pois.


Puhutaanko me nyt samoista muovinastoista ? Mun silmiin ne ainakin päältäpäin näyttää ihan yksiosaisilta,
eikä niissä ole mitään erillistä tappia ja tulppaa. Vai alkaako näkö jo sen verran heiketä, etten vaan osaa
katsoa ?

...
--Risto


Anteeksi, kyllä vika oli ihan omissa silmissä. Kun nyt katselin niitä muovinastoja kunnon päivänvalossa, niin asia oli juuri niin
kuin neuvottiin, eli ei mitään ongelmaa. Sen sijaan sen H7'n poisotto ja takaisinsaanti oli kyllä yhtä tuskaa.
Sais EU säätää semmoisen direktiivin, että polttimoiden vaihtoa varten pitää olla vähintään 15 cm
tyhjää tilaa, niin olis EU'stakin jotain hyötyä.

--Risto


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 27.04.2010 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
RistoXA kirjoitti:
Sais EU säätää semmoisen direktiivin, että polttimoiden vaihtoa varten pitää olla vähintään 15 cm
tyhjää tilaa, niin olis EU'stakin jotain hyötyä.

--Risto


Vuoden 2006 jälkeen valmistetuissa uusissa automalleissa pitää olla ihmisen vaihdettavissa ajovalopolttimot. Joten 4 vuotta sellainen direktiivi on jo ollut.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 28.04.2010 15:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Tulsku kirjoitti:
Se pitäisi saada varmaan mahdollisimman lähelle pumppua, siihen rinnalle...

Kuitenkin mielellään ennen relettä, jatkuvaan sähköön.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 29.04.2010 07:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Luonnollisesti, muuten voi räpsymisestä tulla entistä hanakampaa. ;) Ja se relehän on todennäköisesti ihan toisella suunnalla kuin pumppu, veikkaan ma... Tai sitten heivaa umpioista sen sumareiden/pitkien polttimon kuuseen ja pistää sinne puolen faradin konkat puolelleen rinnalle valojen kanssa. ;)

No joo, kuten sanottu, ideana hyvä, mutta toteus voi olla vaikeahkoa.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pari C5 I kysymystä
ViestiLähetetty: 02.05.2010 08:51 

Viestit: 21
Jone2 kirjoitti:
Tuo istuinkohta kiinnitti huomioni, samaa olen huomannut omassa 02-C5:ssä, eli penkin muotoilu tosiaan kipeyttää selän. Onko kukaan keksinyt tähän ratkaisua, onko esim. jossain paremmassa varustemallissa säädettävä ristiselän tuki tai pystyykö penkkiä muuten muokkaamaan paremmaksi?
HDI-koneessa on öljytikun sijaan öljykorkki lentänyt kahdesti paikaltaan sotkien konetta aika mukavasti. Ostin eilen uuden korkin, katsotaan pysyykö se paremmin...


Taitaa olla selästä kiinni, jos kipeytyy. Itse olen kärsinyt selkävioista, mutta syy on ollut muualla kuin Citikassa. Eilen tulin Kilpisjärveltä kotiin Vantaalle. Lähtö klo.07.15, tankkaus Torniossa ja Käynti ICA-Maxissa, kotona 21.25, ei mitään ongelmia selän kanssa. Auto c5 dieslfarkku.

Keskinopeus oli 92,7 km/t, Petran boksi katolla, jossa 11 paria suksia momoineen ja keskikulutus tasan kuusi litraa. Ei paha sekään. :D


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: