Eilen vaihdettiin vaimon kanssa autoja lennossa ja hän otti alleen ZX:n ja minä mukuloilla täytetyn tila-automme.
Juuri kun olin pääsemässä kotipihaan soitti vaimo ettei tämä #%!"#¤!%!! rakkine käynnisty.
No siinähän on se solenoidi tehnyt sitä että pitää pitää starttiasennossa muutama sekuntti, jotta käynnistyy. Nyt oli kumminkin sanonut vaan vou vou ja ei käynnistynyt. Sitten käsittääkseni lopulta ei edes vou vou...

No ei siinä muu auttanut kuin kääntää nokka takas 30 km päässä ollutta lähtöpaikkaa...
Kun sinne perille pääsin ja ajoin kaapeleiden vuoksi nokakkain tuon auton niin kokeilin nyt kuitenkin startata vielä itse.
Istahdin ratin taakse ja käänsin virta-avaimesta ja AVOT pyöritti kohtuu normaalisti muutaman sekunnin ja rivinelonen hörähti käyntiin iloisesti nakuttaen.

Vaimo hieman nolona sitten sanoi että ei se toiminut kun hän yritti...
Sain sit ajella itse ZXn kotiin ja siinä ajellessa havaitsin että radiosta oli kaikki kanavat hävinneet muistista... mikä viittaa siihen että akku oli jossain vaiheessa tyhjentynyt.
Vaimon mukaan valot eivät olleet jääneet päälle...
Noh... KYSYMYKSEEN vihdoin: Jos akku on tyhjentynyt niin paljon että radiosta katoaa (halpis automankka) talletetut asemat, voiko sen varauskyky levossa kasvaa niin paljon että startti kuitenkin lopulta jaksaa pyörittää riittävästi ja kone käynnnistyy????

Minua odotellessa oli vaimo käynyt kaupassa ja mm. onnistuneesti käyttänyt sähköikkunoita ja kattoluukkua...