Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Eberin irroitus?
ViestiLähetetty: 20.07.2010 16:10 

Viestit: 116
Kuinkas olette irroitellut autoistanne lisälämmittimiä (Eberi). Lämmitin on jo sen verran irroiteltu että se on vesi ja polttoaine letkujen varassa. Lähinnä että miten saan lämmittimen pois laskematta vesiä ulos entä polttoaine putki? Voiko letkut vain tulpata kun meinasin laittaa auton takaisin ajoon korjailen eberin myöhemmin jos vain pystyn!! Jankos sinä olet ilmeisesti xantiasta purkanut tuon lämmittimen irti heitäppäs pari vinkkiä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin irroitus?
ViestiLähetetty: 21.07.2010 07:48 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Vesiletkuja ei voi oikein tulpata kun ne se on sisälämppärille menevä letku, eli laitat siihen pätkän jotain putkea jatkoksi. Parilla lukkopihdillä saa letku siksi aikaa tukkoon kun laittaa väliputken paikalleen.

Polttoaineletku vain tukkoon ettei moottorin käydessä lykkää polttoaineita pihalle.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin irroitus?
ViestiLähetetty: 21.07.2010 09:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Xantiastako on kysymys? Ota kuvasarja meille muillekkin käyttöön :P



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin irroitus?
ViestiLähetetty: 23.07.2010 18:10 

Viestit: 116
Sen irroitus oli helppo nakki! Ei muuta kuin letkut lyttyyn ja sähkömieheltä löytyy aina sen verran jap-putkea 19mm eikä muuta kuin letkut yhteen klemmareilla kiristys ja hiukan tarkkailua koneen käydessä. Ilmasin vielä sisälämppärin letkuista ilmat pois kone huoneen puolella pieni nippa. Dieselin tuloa irroitus hetkellä ei tarvitse pelätä koska siinähän on paineen alennin ja lisälämmittimen polttoainepumppu letku irti ja ruuvi tulpaksi letkuklemmarilla kireelle. Vaikeinta irroituksessa oli usko omiin taitoihin!!!
Ja muuten eberi toimii! Tuloilmapuhaltimen moottorin laakeri jumissa lähimpään laakerikeskukseen kurvasin ja mukaan pari laakeria ja eikun puhallin pörisemään. Ei ole sitten 12V puhallin vaan jotain 7.8V ettei suoraan akusta jännitettä. Ohjaus yksikkö on hellan rakentama ja ilmeisesti on jonkun näköinen invertteri tuolle puhaltimelle koska säätää puhallinta palamisen ja veden lämpötilan mukaan.
Vehkeen testaus on tehtävä siten että siinä on ohjaussähköt ja polttoaine pumppu kiinni jos ei ole polttoainepumppu kiinni ei lähde toimimaan.
Oli nimittäin tienoo hiukkasen savussa kun ensimmäistä kertaa törähti laite tulille taisi olla hiukan liian iso polttoaine lataus!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin irroitus?
ViestiLähetetty: 24.07.2010 08:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
deesu kirjoitti:
Oli nimittäin tienoo hiukkasen savussa kun ensimmäistä kertaa törähti laite tulille taisi olla hiukan liian iso polttoaine lataus!!

Sitä kutsutaan dieseleissä voimasavuksi, eikä sitä pidä koskaan aliarvostaa. :mrgreen:



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jaakkovaakko ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: