" Ei taida kovin moni tietää tuota talvikäytön merkitystä."
Tämä siis jostain kaukaa kopioitu teksti... Vanhasas ilmastoinissa eritysiesti tuo talvikäyttö tule merkitykseen suureen koska: pumpun akselilla oleva tiiviste myls tiivistyy osittain öljyn vaikutuksesta ja nyt kun tuota öljyä ei vatkata tuolla systemmissa pariin kuukauteen niin se valuu pois jonkin verran tiivityspintojen välistä ja ympäriltä, eli "kuivuu" ja näin taas sieltä putkahtaa molekyyli minuutissa ulos.
Noista kylmätehoista

sain tuossa heinäkuun alussa R12 ainekset XM V6: sisuksiin. Ajelin kakkosta pitkin Hesaan päin ja olin ajanut jo noin 30 min kun matka sujui kivasti, tyttölapseni vahtasi elokuvaa takana ja minä olin ihan nirvanassa kun tuli kylmää kajuuttaan, ulkona oli varjossa +30. Tuli karsea "desavuu" näin silmäkulmasta SAVUA! Samoin kävin vuosia sitten Prestigellä rampilta kiihdytyksessä, lämä pohjassa joka paljastuikin vesihöyryksi.
Niin, siis XM kajuuttaan pukkas savua! Ah, katseen käännettyäni huomasin että keskikonsolin suuttimista tuli alijäähtynyttä vettä eli puhallin oli jopa liian hiljaisella koska kylmyys oli liian hulppeaa ja kenno pyrki jo jäätymään. XM:n AUTO-napin painallus pelasti tilanteen. Auto Clima on hieno keksintö ja sitä kannattaa oikeasti käyttää jos sellainen on.
Muuten, PK-seudulla on hyvä kylmäputiikki kulkuneuvoille, Finnklima.
http://www.finnklima.fi/