Putkimies22 kirjoitti:
Nopeuksia enemmän onnettomuuksiin vaikuttaa:
- automaattiautot jossa koko ajan vähennetään kuljettajan osuutta tapahtumiin
- kasvaneet autojen tehot -> mahdollisuus "näyttää"
- työsuhdeautot; ei ole omasta pois jos hiukan rääkkään tätä
- kasvaneet liikennemäärät
- halvenuneet autot, nuorilla on varaa ostaa tehokkaat autot jo parikymppisinä. Tähän vaikuttaa vanhempien osuus myös paljon.
Autojen lisäksi voisi olla hyvä katsastaa myös kuljettajat sano 5 vuoden välein. Ei mikään isoveli-juttu vaan rehtiä ja rakentavaa palautetta. Autot, ajat, ihmiset ja jopa säännöt muuttuvat ajan kuluessa.
Nopeusrajoitukset voisivat olla enemmän joustavia, kelin ja liikennemäärien mukaan säätyvät. Tai sitten valvonta ottaisi tämän säätötehtävän itselleen. Ruuhkassa kaahaamiseen ei puututa koska se puurouttaisi liikenteen, tyhjällä motarilla kylläkin. Rangaistusta tulee siitä tapahtumasta joka on vähemmän vaarallinen. Tuloja kyllä tulee valtiolle mutta rangaistuksen enneltaehkäisevä vaikutus jää kyllä pahasti pimentoon.
Jahas, uusi liikennejarna menossa ja tämä jos mikä saa ihmiset avautumaan, mukaan lukien.

Onhan noita joustavia rajoituksia esim. H:ki - T:ku konetiellä. Kaikki jousto vaan on alaspäin. Ei tarvita kuin yks vesipisara niin 100km/h ja lumipisarasta napsahtaa 80km/h tauluun. Kaikkein huvittavinta on, että aamu- ja iltaruuhkassa alennetaan rajoitusta, ihan kuin joku pystyis siinnä jonossa kovempaa ajamaan. Ja mitään parempaakaan ne ei keksi siinnä tekstitaulussa näyttää, kun ikuinen jankutus turvaväleistä, kun madellaan kuuttakymppiä.