Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Erikoinen syy Xantian radiohäiriölle.
ViestiLähetetty: 22.08.2010 22:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kaverin 1,8 16 V Xantusta korkkasi taannoin tulpankierre ja tulppa irtosi kesken ajon.
Noh, uusi kierre kanteen ja taas mentiin, mutta radio oli alkanut rätisemään. Kuuntelin häiriötä ja se kuulosti aivan sytytyshäiriöltä, mutta miten ihmeessä, kun 16V moottorissa ei ole jakajaa vaan se puolakansi tulppien päällä. Otin tulppakannen auki, ja kappas vaan, korkanneen sylinterin tulpanhattu oli lyhyempi kuin muut. Tulppa oli irrotessaan painanut hattua ohi kiinnikkeestään, jolloin tulpanhatun sisällä oleva tulpanjohdon virkaa toimittava jousi ei enää ylettynyt kiinni tulppaan, vaan kipinä hyppäsi jousesta tulppaan aiheuttaen häiriön.

Siinä jousessa on paksunnos, josta hattu painaa jousta kiinni puolan napaan. Tuo kyseinen jousi oli painunut teleskooppimaisesti kasaan juuri siitä paksunnoksen kohdalta. Varovaisella venytyksellä jousi oikeni ja ylettyy taas kiinni tulppaan.

Taas soi Xantussa jenkka ilman rätinöitä. :D



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Erikoinen syy Xantian radiohäiriölle.
ViestiLähetetty: 23.08.2010 07:08 
Hyvä havainto ja vinkki muille samasta ongelmasta kärsiville. ;)


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: