Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 19:01 

Viestit: 327
Tormasin itselleni uuteen asiaan ja laitankin tanne kyselyn:

EHS-termostaatti lohkolämmittimeen
EHS-TERMOSTAATIT - HELPOTUSTA TALVILIIKKEELLELÄHTÖIHIN! EHS-termostaatti lämmittävää auton täysin automaattisesti joten sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin kytkeä verkkojohto pistokkeeseen. Ne sopivat käytettäväksi sekä kellokytkimen, että jatkuvan virran kanssa. Käyttötavasta riippuen energian kulutus pienenee n.40-80 % :lla. EHS-termostaatilla pidät ajoneuvosi aina lähtövalmiina ja samalla säästät polttoainetta ja energiaa.

http://www.biili.fi/products.php?g1=b5de4e&g2=23300e

Toivottavasti en riko mainostussaantoa mutta onko kenellakaan kokemusta tallaisesta lohkolamppari termostaatista?Kuinkahan tama systeemi matchaa polttoainetoimisen lisalammittimen kanssa?



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 19:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
en ota muuhun kantaa, mutta lämppäri toimii ihan yhtä hyvin riippumatta siitä onko joku lohkari kytketty masiinaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 19:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Tuon EHS'n juju on niiden tolppien kanssa joissa on aina sähkö päällä. Jos on jo nyt kello, ja siinä aikaa pari/kolme tuntia niin melkoisen turha kapistus.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 19:18 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Ostin viimeviikolla Aatun valinnasta kaukoohjattavan pistorasian,ikkunasta vain nax. Xantia lämpiää.
ps. nm.Nesteelle lähtö aamuisin epäsäännölliseen aikaan. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 19:52 

Viestit: 327
kokemjne kirjoitti:
en ota muuhun kantaa, mutta lämppäri toimii ihan yhtä hyvin riippumatta siitä onko joku lohkari kytketty masiinaan.


Miten mina muistelen lohkolammittimen jotenkin sekoittaneen polttoainetoimista lisalammitinta. Oliko niin ettei lamppari ymmartanyt kun ulkona oli miinus asteita mutta moottori oli lammin? Taytyy kaivella hakutoiminnasta muistin virkistetta.



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 21:03 

Viestit: 327
xantiano kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
en ota muuhun kantaa, mutta lämppäri toimii ihan yhtä hyvin riippumatta siitä onko joku lohkari kytketty masiinaan.


Miten mina muistelen lohkolammittimen jotenkin sekoittaneen polttoainetoimista lisalammitinta. Oliko niin ettei lamppari ymmartanyt kun ulkona oli miinus asteita mutta moottori oli lammin? Taytyy kaivella hakutoiminnasta muistin virkistetta.


tuollaisen loysin haulla:

likn ( archive/browse.php?t=1&b=45351 ) Lähetetty: 22.2.2005 15:48
Tiedossa on ettei hDi tykkää lohkoläppäristä kun tietokone saa ristiriitaista informaatiota eri puolelta moottoria. Mutta entäs jos käyttäisi sekä öljypohjanlämmitintä että lämmitintä alavesiletkussa? Onko kukaan kokeillut, luulisi tuon toimivan? Etuna olisi toimintavalmiimpi lämmityslaite sekä moottorin vähäisempi rasitus ja kuluminen kun kansi ja lohkokin olisivat valmiiksi lämpimät. Meillä kyllä pärjätään kun ö-pohjalämmittimen lisäksi on sisätilanlämmitin ja kauko-ohjattu Webasto. Olisi vaan mielekästä lämmittää sähköllä silloin kun se on mahdollista.

Heh aakkosettomalla nappiksella haku ei ole kovinkaan helppo!



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 21:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
xantiano kirjoitti:
tuollaisen loysin haulla:

likn ( archive/browse.php?t=1&b=45351 ) Lähetetty: 22.2.2005 15:48
Tiedossa on ettei hDi tykkää lohkoläppäristä kun tietokone saa ristiriitaista informaatiota eri puolelta moottoria. Mutta entäs jos käyttäisi sekä öljypohjanlämmitintä että lämmitintä alavesiletkussa? Onko kukaan kokeillut, luulisi tuon toimivan? Etuna olisi toimintavalmiimpi lämmityslaite sekä moottorin vähäisempi rasitus ja kuluminen kun kansi ja lohkokin olisivat valmiiksi lämpimät. Meillä kyllä pärjätään kun ö-pohjalämmittimen lisäksi on sisätilanlämmitin ja kauko-ohjattu Webasto. Olisi vaan mielekästä lämmittää sähköllä silloin kun se on mahdollista.

Heh aakkosettomalla nappiksella haku ei ole kovinkaan helppo!
Tuon vanhan keskustelun pohdiskeluihin liittyen... mikä ettei Calixin 2 kW letkulämppäri + sähköinen kiertovesipumppu, kabiinissa vielä puhallin pyörimään ja läpät ohjautumaan auki samalla, niin eiköhän sinnekin vähän lämpöä riitä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja paketin hinnalla saa sitten Webastolle naftaa & kuskille konjakkia auton loppuelämän ajaksi...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
xantiano kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
en ota muuhun kantaa, mutta lämppäri toimii ihan yhtä hyvin riippumatta siitä onko joku lohkari kytketty masiinaan.


Miten mina muistelen lohkolammittimen jotenkin sekoittaneen polttoainetoimista lisalammitinta. Oliko niin ettei lamppari ymmartanyt kun ulkona oli miinus asteita mutta moottori oli lammin? Taytyy kaivella hakutoiminnasta muistin virkistetta.


Mun Xantia luuli webastoa käytettäessä että kone oli palmun alla eikä hehkuttanut kuin nanosekunnin -> vaikea käynnistys. Kylmänä lähti paremmin :?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaatti
ViestiLähetetty: 29.11.2010 23:10 

Viestit: 327
Putkimies22 kirjoitti:
xantiano kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
en ota muuhun kantaa, mutta lämppäri toimii ihan yhtä hyvin riippumatta siitä onko joku lohkari kytketty masiinaan.


Miten mina muistelen lohkolammittimen jotenkin sekoittaneen polttoainetoimista lisalammitinta. Oliko niin ettei lamppari ymmartanyt kun ulkona oli miinus asteita mutta moottori oli lammin? Taytyy kaivella hakutoiminnasta muistin virkistetta.


Mun Xantia luuli webastoa käytettäessä että kone oli palmun alla eikä hehkuttanut kuin nanosekunnin -> vaikea käynnistys. Kylmänä lähti paremmin :?


Tuo olikin se yksi juttu eli lyhyt hehkutusaika lapimalle moottorille. Niinpa niin.
Lienee parasta antaa lisalammittimen olla entisellaan ja miettia auton
kello- tai kauko-ohjattua kaynnistysta. Tama lienee kaikkein akkuystavallisin tapa?



[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*]
Xantia hdi vm 2000 243 000 km
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron