Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Dramaattinen SM
ViestiLähetetty: 29.12.2010 15:17 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
...mä muistan että edes mun ekassa autossani, mallia -77 Austin ei ollut takavöitä.

Cikatti, nyt jotain rajaa :lol: Oliko tossa Austinissa ees kääntyviä etupyöriä? :mrgreen:

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 15:36 
Käyttäjän avatar

niko kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
...mä muistan että edes mun ekassa autossani, mallia -77 Austin ei ollut takavöitä.
Cikatti, nyt jotain rajaa :lol: Oliko tossa Austinissa ees kääntyviä etupyöriä? :mrgreen:
'77 vuonna oli varmaan sentään jo pyörä keksitty Austinillakin ja saatu ratit pyöreiksi :D
Luokkakaverin veljellä oli ainakin joskus Barracuda, josta löytyi takapenkiltä yksi vyö. Itse oli laitettu ja syykin oli ihan selvä: turvaistuin täytyi saada kiinni.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 15:59 
Käyttäjän avatar

Krhm, mun Austinissa ei muuten ollut edes rautajousia.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 16:27 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
Jasu, kuvassasi on SM:n takana turvavyöt :shock:
Miten se on mahdollista noin vanhassa vehkeessä kun mä muistan että edes mun ekassa autossani, mallia -77 Austin ei ollut takavöitä. Vai oliko SM jo noin edistyksellinen turvatekniikaltaankin?
Olihan noita vakiona eräissä autoissa jo -74 alkaen. Standardoidut takavöiden kiinnikkeet löytyy kaikista autoista, usein tosin verhoilun alta, vuosimallista -68 alkaen, eli tehdastilauksena tai yleisemmin maahantuojan asentamana on takavyöt todennäköisesti saanut jo silloin. Tuttavien -69 mallisessa Saab 99:ssä oli jo takavyöt uudesta lähtien.

Aikaisemmin autoa ei saanut vapaasatamasta ulos, ennenkuin vero oli maksettu. Siksi mm. etuturvavyöt, roiskeläpät, lampunpesurit, radiot jne, sekä mahdolliset takavyötkin asennettiin Suomessa vasta ennen auton rekisteröintiä. Tällä tavoin saatiin auton verotusarvoa eli maksettavaa autoveroa pienemmäksi.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 16:36 
Käyttäjän avatar

Pistin viime kesänä -79 malliseen GS:ääni takaturvavyöt. Tämä oli eka GS vuosimalli, jossa oli takaturvavöiden kiinnikkeet valmiina, -78 mallisessa niitä ei ole. Eli korvakkeita hattuhyllyllä. Siitä en tiedä onko takapenkin alla valmiit kierrereiät vanhemmissakin?

Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85
Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 16:48 
Käyttäjän avatar

Aikoinaan,kun painelin menemään neckar jagstilla(-66). Moottoripyörällä kulkeva polliisi pysäytti tomerasti ja keuhkosi turvavöiden käytöstä 5minuuttia. Olipa mukava ilme, kun totesin, että näetkö täällä turvavöitä missään :D

Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 18:01 
Käyttäjän avatar

citsportsite kirjoitti:
Pistin viime kesänä -79 malliseen GS:ääni takaturvavyöt. Tämä oli eka GS vuosimalli, jossa oli takaturvavöiden kiinnikkeet valmiina, -78 mallisessa niitä ei ole. Eli korvakkeita hattuhyllyllä. Siitä en tiedä onko takapenkin alla valmiit kierrereiät vanhemmissakin?
Ainakin lantiovyölle pitäisi kiinnikkeet löytyä.

Tosin ranskalaisten suhtautuminen muiden antamiin ohjeisiin voi olla hieman suurpiirteistä...

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 29.12.2010 18:52 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Jasu, kuvassasi on SM:n takana turvavyöt :shock:
Miten se on mahdollista noin vanhassa vehkeessä kun mä muistan että edes mun ekassa autossani, mallia -77 Austin ei ollut takavöitä. Vai oliko SM jo noin edistyksellinen turvatekniikaltaankin?

Kuva
Tuollasta löytyy takapenkin alta, hetki meni löytää tuollanen kuvatus, kun itte en oo vielä sinne kurkistanu...

Takavöille löytyy tosiaan kolmen pisteen kiinnityspisteet vöille, kuten edestäkin, liekö sitten ajateltu että noille vauhtivaroille joku vöitä kaipailis..? :roll:

Ainii, onhan miulla Dyanessakin takavöille kiinnityspisteet, tosin vain lantiovöille, ja kyseinen kulkupeli on käyttöönotettu -74 ja valmistettu -72...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 30.12.2010 16:27 
Käyttäjän avatar

Sehän tarkoittaa että auto on vaarallinen jos siellä tarvii olla turvavyöt... :D

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2