Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 26.03.2009 14:37 

Viestit: 48
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Moikka! Olen ajatellut muutoskatsastaa C5 Breakini pakettiautoksi.Mitä muutoksia pitää tehdä, paljonko toimenpide maksaa ja mikä on uusi vero :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 26.03.2009 16:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
kariseija11 kirjoitti:
Moikka! Olen ajatellut muutoskatsastaa C5 Breakini pakettiautoksi. Mitä muutoksia pitää tehdä, paljonko toimenpide maksaa ja mikä on uusi vero :?:

Tarvittavat muutokset ja muutoskatsastuksen hinta kannattaa varmistaa konttorilta mutta AKE:n ohjeiden mukaan "tällaisesta autosta pitää poistaa pysyvästi takaistuimet selkänojineen ja näiden kiinnitykseen tarkoitetut kiinnityspisteet. Erityistä suojaseinää pakettiauton ohjaamo-osaa vasten ei määräyksissä edellytetä. Sen asentaminen on kuitenkin suositeltavaa, koska se estää onnettomuustilanteissa tavaroiden liukumisen ohjaamoon."
Tuo kiinnityspisteiden poistaminen on se missä ne erot tulee. Hyväksyttyjä (hyviä) menetelmiä pitäisi olla kierteeseen hitsipisteellä kiinnitetty ruuvi tai koko reiän peittäminen hitsipisteillä kiinnitetyllä pellinpalalla. Jotkut konttorit/katsastajat ovat kuitenkin vaatineet koko kiinnitysreiän tärvelemistä esimerkiksi hitsaamalla se täyteen mutta tätä ei AKE:n ohje saati laki vaadi. Myöskin tuon suojaseinän ja/tai yhtenäisen levyn koko tavaratilan mitalle on jotkin konttorit vaatineet.

Pakettiauton käyttövoimavero on 0,9 senttiä alkavaa sataa kiloa kohti kun henkilöautossa se on 6,7 senttiä alkavaa sataa kiloa kohti. Jos tiedät nykyisen käyttövoimaveron osuuden niin sen kun jakaa 6,7 ja kertoo 0,9 eli jakaa 7,44:llä tai kertoo 0,134:llä niin siinähän se on.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 26.03.2009 17:29 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Otat takapenkin pois ja käännät tavaratilan pohjaksi selkänojat,nämä täytyy sitten laittaa kiinni ettei niitä voi nostaa ylös,esimerkkinä savossa on hyväksytty reikänauhalla yli joka on ruuvattu sivuilta lattiaan.toinen fiksumpi tapa on tehdä lattarauta ja siitä vetää penkin kiinnityspisteeseen jokin pitkä pultti...

Näin savossa ja muutoskatsastus maksaa konttorista riippuen n.40-60 euroa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 26.03.2009 18:26 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Täällä etelä-savossa ZX.n istuinosat pois selkänojat nurin reikäkiskoilla ja popniiteillä kiinni,kiinnitys täytyy olla ettei ole avattavissa tavanomaisella työkalulla eikä muuta,ryöstö virma A1 otti 90ekeä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 26.03.2009 19:47 

Viestit: 48
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Kiitos tiedoista kaikille! Näyttää olevan sen verran kirjavuutta käytännöissä, että paras tarkastaa etukäteen konttorilta jonne auton vie! Säästöä näyttäisi syntyvän niin paljon, että muutos kannattaa! :D ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 26.03.2009 22:04 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
muutoskatsastuksen saanet kuopiossa ainakin joko quu-miehiltä tai sorsasalosta,siellä maksoi viime vuonna sen 60 euroo(enkä enää katsasta autoa ikinä savossa)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 03.07.2013 22:55 

Viestit: 202
Paikkakunta: Nummela
Pitäisi tuo omakin muuttaa urheilullisemmaksi kakspaikkaiseksi. Koitin etsiä kuvaa selkänojan lukituksesta alas vaan enpä löytänyt, konttorilta sanottiin vaan jotta lattaraudalla tms lukitaan alas ja pikku hefti hitsillä estämään purkamisen tavanomaisin työkaluin, rälläkkä ei siis ole tavanomainen... Reikänauha ei kelpaa. Eli miten on tuo muutos toteutettu, kuva ois kiva :mrgreen: . Työn raskaan raataja kun ei enää osaa ja jaksa ajatella itse :roll: .



Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 03.07.2013 23:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
jiipee62 kirjoitti:
Pitäisi tuo omakin muuttaa urheilullisemmaksi kakspaikkaiseksi. Koitin etsiä kuvaa selkänojan lukituksesta alas vaan enpä löytänyt, konttorilta sanottiin vaan jotta lattaraudalla tms lukitaan alas ja pikku hefti hitsillä estämään purkamisen tavanomaisin työkaluin, rälläkkä ei siis ole tavanomainen... Reikänauha ei kelpaa. Eli miten on tuo muutos toteutettu, kuva ois kiva :mrgreen: . Työn raskaan raataja kun ei enää osaa ja jaksa ajatella itse :roll: .


Itse kaadoin takapenkit ja reikänauhalla popniiteillä kiinni,tosin joutu poraamaan xsaraan pari reikää. Hyvinkäällä ainakin kelpasi reikänauha ja popniitit. Tosin viitosta en katsasta pakuksi,ero on kuitenkin niin pieni ettei maksa vaivaa menettää kolme matkustajapaikkaa ja saada muutaman satasen hyvitystä.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 04.07.2013 11:48 

Viestit: 27
Paikkakunta: Lounais-Savo
Meillä täällä lähes Savossa?tuli C5 breikki pakutettua siten että poistin tupakanhajuiset ja koirankarvaiset penkit,jäi vähemmän siivottavaa ja otsonoitavaa.Katsuri halusi penkin kiinnitysreikiin pyöreäkantaiset pultit??.Laitoin vanerista, jäämäsuikale 10cm etulevyn ja matonpaloja penkin kohtaan.

Jälkikäteen huomasin normaalin ajoneuvoveron muuttuneen.Henkilömallina se oli päästöperusteinen,mutta pakuna se oli muuttunut kokonaispainoperusteiseksi.Siis ensin kierretään veroa ja sitten tulee hiukan takapakkia.Kuinka muiden pakutus on kohdellut ajoneuvoveroa?



Ensin oli Herbaa sitten tuli turpaan,sitten meni mukavasti muutenvaan?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 04.07.2013 12:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7814
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
mulla on xantia edellisen omistajan toimesta paketoitu, istuinosat pois ja selkänojat kaadettu. Ei mitään lukituksia. Olen itse tehnyt vanerista selkänojan tilalle levyn jonka saranat on ruuvattu kaadettuihin selkänojiin suoraan kiinni.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 Break pakuksi.
ViestiLähetetty: 04.07.2013 17:59 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Tuo verotushan menee noin suurinpiirtein että minkä säästät käyttövoimaverossa,maksat sitten perusveroa enempi....esin viimeinen ykköskopan C5 jonka muutin pakuksi,perusvero HA 130 euroa,pakuna 200,- D vero 450,- HA ja pakuna 69 eur,tosin joillakin voi vakuutukset pudota kun muuttuu ajoneuvoluokka....


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: